PDA

View Full Version : tokai?



My Dying Bride
25 augustus 2004, 12:30
waar kan je een tokai kopen , of als ik gewoon aan de winkel in de buurt vraag om een tokai in te voeren , zou dat dan lukken ? ,
en wat is de gemiddelde prijs van een tokai , die schijnen beter te zijn als epiphone is het niet?

Fluffy
25 augustus 2004, 15:29
http://www.tokaiguitars.nl/

misschien vind je daar wat, tja je zou gewoon ff het beste kunnen vragen bij je lokale gitaarzaak, denk dat ze hem best kunnen bestellen, voor de rest weet ik bijna niks van de gitaar.

of misschein 2dehands ?

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren.htm?zoek=tokai&fo=&rv=20&submit=Zoek&av=&pv=

Raffel
25 augustus 2004, 15:53
ik moet zeggen dat ik de zwarte plank met chrome slagplaat best mooi vind. Als ze nou 24 fretten hadden, zou ik er misschien nog wel 1 overwegen.

NeeraDJ
25 augustus 2004, 17:16
waar kan je een tokai kopen , of als ik gewoon aan de winkel in de buurt vraag om een tokai in te voeren , zou dat dan lukken ? ,
en wat is de gemiddelde prijs van een tokai , die schijnen beter te zijn als epiphone is het niet?

Beter dan een Epiphone zeker! Epiphone is net als Gibson tegenwoordig zeer onbetrouwbaar, en dat is erg gevaarlijk wanneer we over low-budget gitaren spreken. Met de moderne Tokai heb ik geen ervaring, ze compenseren echter niet met veel goedkoper spul zoals Epi doet.

Als ik jou was zou ik de 2ehandse markt in de gaten houden, mocht je een Love Rock vinden dan heb je een gitaar die aan een Gibson grenst en misschien wel evenaart! Ik heb 2 jaar geleden een Gibson Les Paul Deluxe naast een Tokai Love Rock getest en vond persoonlijk de Tokai beter. Laatst was er nog één voor 500 euro in nieuwstaat, en afdingen kan natuurlijk altijd.

IndiepoprockJesse
25 augustus 2004, 17:52
ik begin benieuwd te raken, heb ff op die site gekeken en ben benieuwd hoe die es 60 en die rg43 klinken, maar dan moet er wel een dealer in nederland zijn?! waar o waar?!?!?!

die rg43 is ook niet superduur :
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Tokai/RG43-Rickenbacker-330-6-Clone-01.html

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Tokai/ES-60-335-Style-01.html

is iets duurder..


maar goed, vertel me waar ik die kan vinden.. alsjeblieft!

groet,

Jesse//

Jesse//

abbys
25 augustus 2004, 19:23
ik zeg niet dat epiphone beter is als tokai, helemaal niet, maar ik vind wel dat je epiphone niet zomaar moet afbreken hoor, de laatste tijd is hun kwaliteit er best wel op vooruit gegaan, in een Gitarist van een paar maanden geleden stond een artikel waar ze vergeleken werden met hun grote broertjes ( over wiens marketing en kwaliteit ik het niet wil hebben ) en ze hebben de test met glorie doorstaan, er werd zelfs gehint ( in feite zelfs geschreven ) dat het geluid hetzelfde was ( nouja, gibson heeft de pickup-productie opzich genomen...) !

Het spijt me dat dit totaal off-topic was, wou gewoon een fout rechtzetten.

Dirk_Hendrik
25 augustus 2004, 20:08
Hmmm... Ik had twee weken geleden een Epi Gothic explorer in m'n handen die niet stil te krijgen was. Stond als een idioot te feedbacken op z'n elementen. Qua bespeelbaarheid wel OK trouwens.

Swan
25 augustus 2004, 21:01
toch geen Godin? :roll:

marc_o
25 augustus 2004, 22:27
In utrecht zit een winkel die Tokai importeert, of in ieder geval een flink deel van de collectie in huis heeft, alleen.....hou heet die zaak ook alweer....
Vraag het anders eens na bij het blad Gitarist, die hebben hele lijsten met importeurs, deed ik vroeger ook als ik iets zocht.

Diedo
25 augustus 2004, 23:01
die heet denk ik Stand By, zit op de oude gracht. ze hebben wel een website, maar die is al sinds jaar en dag niet werkende... als je ff hier een search doet of googlet, dan heb je zo een telefoonnummer te pakken, want dat heb ik al meerder keren hier gepost.<

EDIT: niet meer nodig: tel. 030-2300882

Stratman70
26 augustus 2004, 00:09
De kwaliteit van Tokai gitaren is de laatste jaren er niet beter op geworden, maar er zitten nosteeds wel hele goede producten bij. Zelf ben ik ook helemaal weg van Tokai, maar ik koop liever producten uit de begin jaren 80 van ze. Toen was Tokai echt op zijn hoogtepunt qua kwaliteit. Alleen vind je die helaas bijna alleen nog maar via Ebay (GitaarMarkt als je geluk hebt.)

downpaymentblues
26 augustus 2004, 00:11
Ik klikte op de link van marktplaats in dit topic staat daar een tokai relic strat voor 750 euro bekijk de foto :???: heeft die gitarist schuur papier armen of is hij relic gemaakt.Net zoals ze antieke kasten maken met een fiets ketting en een spijker ratel (voor de worm gaatjes) :razz: Meschien is de gitaar dat geld waard maar ik geef het er niet voor

michielv
26 augustus 2004, 11:40
Zowiezo is relic natuurlijk de grootste onzin die er bestaat: een gitaar klinkt/speelt goed of niet en dat wordt niet bepaald of iemand er een dag met een schuurmachine aan heeft zitten kloten.

Tokai moet je denk ik zien in het rijtje Squier JV, Fernandes (de oude) enz.

Dus een 250 - 300 euro voor een originele strat of tele is een goede prijs. Als iemand er zijn slijptol op uitgeprobeerd heeft: max 200. Het toevoegen van een logo of serienummer (ben je dan sneu?) maakt natuurlijk geen betere gitaar... De gitaar waar een Seymour Duncan ingebouwd is zou voor mij ongeveer een 350 - 400 mogen opbrengen, moet het originele element er wel bijzitten.

jorrit
26 augustus 2004, 12:05
en er zitten op sommige plaatsen slijtage plekken die ik niet kan plaatsen.... die plek achter de brug bijvoorbeeld, daar kom ik nooit met mn plectrum of arm of iets anders...

Diedo
26 augustus 2004, 14:53
idd dat vond ik ook al zo lomp... en dan ook gewoon tot op het hout, en voor de rest weinig butsen en krassen enzo... beejte jammer... helemaal afschuren en opnieuw lakken!?

Shaggy
26 augustus 2004, 15:00
de strats van tokai van tegenwoordig hoor ik veel negatieve reacties over zal wel squire-achtig kwaliteit zijn maar die goldtop les paul ziet er zeer goed

Rutger
26 augustus 2004, 17:28
ga inderdaad voor een begin '80-s Tokai, die planken zijn erg goed en soms kom je ze voor E400,- tegen op marktplaats.

Droffie
26 augustus 2004, 19:26
Beter dan een Epiphone zeker! Epiphone is net als Gibson tegenwoordig zeer onbetrouwbaar, en dat is erg gevaarlijk wanneer we over low-budget gitaren spreken.
Zucht...kunnen nu geen topic meer ongebruikt laten om Gibson te bashen...

On topic
Tokai staat zeer goed bekend. Maakt hele goede gitaren in de prijsklasse waarin ze zitten. En ja ik denk ook dat ze beter zijn dat Epi's.

munkie
29 augustus 2004, 14:48
Ik heb een Tokai Goldstar Sound, waarschijnlijk begin jaren 90, essen body, maple/rosewood neck, heb ik Fender USA pickups op gezet. Doe ik voorlopig echt niet weg, te gek ding. Vond ik veel authentieker Strat klinken dan de Fender USA in de winkel. Heb ook een Jap Fernandes gehad, leuke gitaar maar geen Tokai. Heb destijds een Fender Mex strat ingeruild op die Tokai, zat totaal geen resonantie in. Ken iemand met een Jap Squier van begin jaren 80, te gek ding met vette elementen.
Heb ook een Jap Tokai Love Rock LP sunburst met SD humbuckers, ook helemaal te gek ding, veegt de vloer aan met Epifoon, geen vergelijking.
Echte Jap Tokai begint wel prijzig te worden 2dehands, spijtig voor jou maar leuk voor mij natuurlijk :-D :-D :-D