PDA

View Full Version : Waar is Jeff Healey gebleven



pedaal
25 augustus 2004, 11:13
eind jaren tachtig begin negentig.

harrie-beton
25 augustus 2004, 11:46
tja

hij heeft een paar platen gemaakt maar niet zo goed als zijn debut.
"see the light" heb ik met als meesterwerk "blue jeans".

Volgens mij is hij altijd een cover-artiest gebleven en de magie van een blinde gitarist met zn gitaar op schoot heb je na 1 keer gezien...



discografie

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=MIDMR0408250545&sql=11:5q3tk6hx9krk~T2

pimmetje
25 augustus 2004, 12:42
En als je eenmaal in een film als Roadhouse hebt gespeeld, mag 't ook wel snel afgelopen zijn ook :D.

Bigfoot414
25 augustus 2004, 14:04
Ik raak altijd in de war met Jeff Buckley en Jeff Healy.
Dus Buckley is dood en Heally is blind?
Ok ik weet het weer :D :D

harrie-beton
25 augustus 2004, 14:37
er is een uitstekende website om deze rommel na te zoeken. http://www.allmusic.com
Mits je HEALEY goed schrijft natuurlijk
:-D

vulvasonic
25 augustus 2004, 22:26
Ik denk dat Healy een beetje de weg is kwijt geraakt en dat ie het allemaal niet meer zo zag zitten :o

Mijn excuses aan iedere blinde die dit leest....

Mark S
25 augustus 2004, 23:07
Ik heb Jeff Healey ooit mogen aanschouwen in Ahoy ('91 was het denk ik) en hij is van alle gitaristen die ik ooit heb gezien (zowel Live als op video, DVD etc.) de enige waar ik echt van onder de indruk was. De man koppelt een onwaarschijnlijke techniek aan brute kracht en omdat hij de gitaar plat op z'n schoot heeft liggen kan hij licks spelen die onmogelijk zijn voor een 'gewone' gitarist (voor degene die het niet weten: Healey kreeg op 1-jarige leeftijd kanker aan z'n ogen en is vanaf die tijd stekeblind)

Zijn eerste album 'See the Light' is een puik stukje blues-rock, de opvolger 'Hell to Pay' misschien nog wel beter (highlight: 'While my guitar gently weeps' met George Harrison op slide) Het volgende album 'Feel This' was een zeperd: overgeproduceerd en een halfbakken poging om Healey te verkopen aan het grote publiek. Daarna nog een redelijk geslaagde cd met alleen maar covers van z'n idolen ( Cover to Cover) wat verzamelalbums en 'Get me some' (2000) zijn eerste echte album sinds 10 jaar

Healey doet niet veel meer aan deze kant van de oceaan (naar verluid stapt hij niet graag meer in vliegmachines sinds zijn goede vriend Stevie Ray Vaughan in 1990 verongelukte) maar mocht hij ooit nog 'ns deze kant op komen dan ben ik absoluut weer van de partij.

sunday violence
27 augustus 2004, 20:03
grappig, ik vind feel this een erg goeie cd!

marc_o
28 augustus 2004, 22:24
Hij is gestopt met spelen, had na al die jaren nog geen cent gezien...














oh dam'n, wat flauw...

Guitarleon
13 juli 2005, 15:01
Jeff Healey tourt tegenwoordig met een Jazzband waar hij Gitaar en Trompet speelt (kan dit ook erg goed) hiernaast speelt hij elke donderdagavond in zijn eigen bluesclub samen met vrienden/gasten. Zijn bluesclub zit in Toronto, Canada. Echt een aanrader om naar toe te gaan. Heb hem vorig jaar daar gezien samen met die gitarist die bij Kravitz en Jagger in de band heeft gezeten. Was echt een van de beste optredens die ik ooit heb gezien.
Jeff Healey doet het gewoon wat rustiger aan.. Hij werkt trouwens ook nog voor een radiostation in Toronto, waar hij een Jazz programma heeft en platen uit zijn eigen collectie draait. (de beste man heeft de grootste verzameling exclusieve jazz lp's ter wereld)
Als je op tijd naar een van z n optredens komt in zn cafe en je geeft je op, heb je kans dat je mee mag jammen met mr. Healey himself.

Dus om alle onwaarheden de wereld uit te helpen:

Hierbij

Groeten,

Leon

Carpe Diem
19 juli 2005, 19:10
tja

hij heeft een paar platen gemaakt maar niet zo goed als zijn debut.
"see the light" heb ik met als meesterwerk "blue jeans".

Volgens mij is hij altijd een cover-artiest gebleven en de magie van een blinde gitarist met zn gitaar op schoot heb je na 1 keer gezien...



discografie

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=MIDMR0408250545&sql=11:5q3tk6hx9krk~T2

blue jean blues