PDA

View Full Version : marshall avt 150hd



swampie
25 augustus 2004, 00:57
haai beste kenners,

ik heb nood aan een nieuwe goede versterker
en heb al redelijk wat rondgesurft, gekeken, gezocht...
gisteren botste ik op deze add

Te Koop:

Marshall Versterker AVT150H Head (incl. 6-kanaals footswitch) + Speaker JCM 1960A (300W: 4 x 75W 12" boxen)- 1 jaar oud en in perfecte staat -

Verkoopprijs - inclusief gratis Marshall monitor 100W - overeen te komen. Doe een redelijk bod (referentie: Nieuwprijs bedroeg 1,350EUR).

nu heb ik deze mens gecontacteerd en hij vraagt 1100 euro voor de head, cabinet en monitor...

wat vinden jullie hiervan? enige ervaring, opmerkingen tips welkom
met dank sam

Wormaap
25 augustus 2004, 01:06
Dat vind ik toch wel BEHOORLIJK aan de hoge kant. Als ik me niet compleet vergis heb je daar ook makkelijk'n JCM800 halfstack 2ehands voor.

swampie
25 augustus 2004, 01:12
is die jcm 800 dan zoveel beter dan de avt150hd?

zoja, waarom

greetz sam

Wormaap
25 augustus 2004, 01:58
De JCM800 is helemaal buizen, de AVT heeft 1 buisje in de preamp. De overall sound van de JCM is gewoon veel mooier :)

BartL
25 augustus 2004, 02:11
Dat blijft smaak...maar de meeste mensen denken ook zo :) Buizenoverdrive is gewoon het mooiste. Nee, die buis in die AVT doet er niet toe :-D

swampie
25 augustus 2004, 09:25
dus... niet direct een aan te raden koop?
??

MightyMike
25 augustus 2004, 09:33
Niet direct een aanrader, nee

Afgezien van de vraag of de AVT-reeks nu al dan niet goede versterkers zijn, ligt de prijs aan de hoge kant. Voor 200 euro meer heb je in Keulen dezelfde set-up. En dat is dan nieuwprijs.

Als je tweedehands wil kopen, kan je beter nog wat rondkijken. Zonder twijfel zullen zich veel betere koopjes voordoen.

Negative K3 fan
25 augustus 2004, 10:30
nu heb ik deze mens gecontacteerd

:o :-?

maar het lijkt me veel te duur, voor minder heb je een buizen half stack

swampie
25 augustus 2004, 11:29
sja, is die avt serie goed? iemand ervaring mee?
wat als hij dit alles voor 900 zou wegdoen?

zowieso ik blijf tweedehands zoeken maar ik zie
in het marshallbos de bomen niet meer, waarmee ik wil
zeggen dat er zoveel verschillende modellen zijn dat ik
er niet echt aan uit geraak.. (ik heb een budjet van 1000 euro)

voor welk type zouden jullie opteren?
greetings

swampie
25 augustus 2004, 11:29
sja, is die avt serie goed? iemand ervaring mee?
wat als hij dit alles voor 900 zou wegdoen?

zowieso ik blijf tweedehands zoeken maar ik zie
in het marshallbos de bomen niet meer, waarmee ik wil
zeggen dat er zoveel verschillende modellen zijn dat ik
er niet echt aan uit geraak.. (ik heb een budjet van 1000 euro)

voor welk type zouden jullie opteren?
greetings

PeteRS
25 augustus 2004, 12:33
Ik heb wel eens over een AVT combo gespeeld, mijn ervaring is dat het niet meer is dan een wat opgepoetste Valvstate plus wat lelijke effecten (zoals een acoustic symulator) ,dus daar zou ik niet meteen "voor opteren". Doe er nog een pakweg tweehonderd bij kijk voor een 2ehands DSL. Als je genoeg hebt aan 1 kanaal ga je (verassend) voor een JCM 800 (geen split channel).

swampie
25 augustus 2004, 12:46
wat denk je dan van deze add?


Marshall JCM2000 TSL Head + Cab.
De bekende en veelzijdige 3 kanaalshead van Marshall. De 3 kanalen zijn volledig gescheiden en footswitchable.
Evt. met een 4x12 1960A Marshall Cabinet.

Prijs voor de twee: €1250
Prijs enkel head: €850

PeteRS
25 augustus 2004, 12:55
Voor de 100W uitvoering best een goede deal (mits in goede staat) lijkt me. De 60 W head heb je nieuw al voor pakweg 1000 euro dus dan is 850 teveel...

AART
25 augustus 2004, 13:48
is goede deal als het idd de 100 watter betreft, mail maar even naar de verkoper en vraag welke versie het is.

swampie
25 augustus 2004, 13:51
het is een 100 watter,

is dat voldoende om in groep te spelen? en kleine optredens...

BartL
25 augustus 2004, 14:02
Ik speelde mijn eerste optreden op een 20 watt buizenversterker. Dat was genoeg. Wattage zegt niet alles, het gaat ook om je instellingen van je eq.

andoni
25 augustus 2004, 14:08
of dat voldoende is vraagt hij :o :o :o

met dergelijk spul veroorzaak je aardbevingen als je niet uitkijkt :)

oke mss wat overdreven, maar wees gerust dit is materiaal waar ook de grootsten op spelen...

persoonlijk vind ik 850 € voor een TSL wat veel, ik vind de DSL beter klinken (heb mijn DSL 100 voor 700 € op de kop kunnen tikken), wat voller, en reeds veelzijding genoeg. Ik zou alleen voor een TSL gaan als je de extra veelzijdigheid nodig hebt (wat ik me moeilijk kan voorstellen, door met de gain en presence te spelen van een DSL kan je alle sounds uit een TSL redelijk hard benaderen).

swampie
25 augustus 2004, 14:10
om heel eerlijk te zijn heb ik totaal geen ervaring met buizenversterkers..
kan iemand mij hierover wat toelichting geven?
is het zo dat je met je gitaarvolumeknop moet spelen om clean of
distortion geluid te krijgen? bijvoorbeeld op die jcm800 dat is gewoon 1 kanaal en naargelang je je gitaarvolume opendraait krijg je distortion?
ben ik juist?

leg het me eens uit als ge tijd hebt.. :lol:
greetz

AART
25 augustus 2004, 14:22
dat wat jij over gitaarvolume zegt kan wel, maar als je 3 kanalen hebt is het overbodig en druk je gewoon op een knopje op de footswitch...


en ik denk dat als jij een tsl neemt je behoorlijk vooruit kan, als je later dan toch een andere wil kan je hem voor bijna dezelfde prijs weer kwijt.....
gewoon proberen er iets af te krijgen en doen!