PDA

View Full Version : Shredden?



Strat uber alles
24 augustus 2004, 21:41
he ik hoor iedereen over shredden en dat het cool is enzo, en toen las ik dat stuk over marcel coenen die dat ook kan/doet, maar kweet niet eens wat het is, is het gewoon super snel spelen ofzo?

gj

Luc-O
24 augustus 2004, 22:25
he ik hoor iedereen over shredden maar kweet niet eens wat het is, is het gewoon super snel spelen ofzo?

Inderdaad, door gebruik te maken van typsiche 'shred' technieken zoals sweep-picking, alternate- of speedpicking en tapping.

sneez0r
25 augustus 2004, 12:54
Meestal ook op een constant tempo, d.w.z. alleen sextolen, kwintolen of zestienden/tweeëndertigsten.

Set Wenker
26 augustus 2004, 18:26
Voor het geval deze uitleg je wat te theoretisch is: hier een foto van het shredden.

http://www.sinclairanddrummond.co.uk/images/prods/Mini%20shredder%20CO.JPG

Lacrimosa
26 augustus 2004, 18:39
DIT is shredden :D (vandaag opgenomen btw...) :

http://onlinerock.com/musicians/lacrimosa//ismar4.wmv

Een John Petrucci lick van ToT!!
Voor degene die wil, kan ik hier van een powertab van maken!!

later!!

:-D :-D :-D

The_RockeR13
26 augustus 2004, 19:21
DIT is shredden :D (vandaag opgenomen btw...) :

http://onlinerock.com/musicians/lacrimosa//ismar4.wmv

Een John Petrucci lick van ToT!!
Voor degene die wil, kan ik hier van een powertab van maken!!

later!!

:-D :-D :-D

JIJ BENT ECHT VET GEWOON!!! 1,5 jaar spelen en zo snel DOE IK JE NIET NA! 8-)

Lacrimosa
26 augustus 2004, 19:26
DIT is shredden :D (vandaag opgenomen btw...) :

http://onlinerock.com/musicians/lacrimosa//ismar4.wmv

Een John Petrucci lick van ToT!!
Voor degene die wil, kan ik hier van een powertab van maken!!

later!!

:-D :-D :-D

JIJ BENT ECHT VET GEWOON!!! 1,5 jaar spelen en zo snel DOE IK JE NIET NA! 8-)

LOL...oefenen dude!!;)

cheers!!

The_RockeR13
26 augustus 2004, 20:03
oke ik ben bezig 8-)

HEb je dat filmpie al bij Sounds gepost?

Lacrimosa
26 augustus 2004, 20:06
oke ik ben bezig 8-)

HEb je dat filmpie al bij Sounds gepost?


neej, daar houden ze nie eg van zulk soort shred!! :-D :-D :-D



edit: just kiddin :D

The_RockeR13
26 augustus 2004, 20:08
Je moet blues shredden dat is pas vet 8-)

The_RockeR13
26 augustus 2004, 20:57
Maar hoe ben je gaan leren zo snel te spelen Lacrimosa? Gewoon 1234, 123 patronen enzo... mij lukt het nog niet echt, ik weet ook niet wat de beste manier is om je plektrum te pakken.

Lacrimosa
26 augustus 2004, 21:03
ja eigenlijk wel, in het begin was het alleen maar idd chromatiek, dus 1234 en dan volgende snaar etc etc...en dan steeds meer experiminteren hehe....

succes :wink: !!

Maiden Michiel
27 augustus 2004, 08:51
Maar hoe ben je gaan leren zo snel te spelen Lacrimosa? Gewoon 1234, 123 patronen enzo... mij lukt het nog niet echt, ik weet ook niet wat de beste manier is om je plektrum te pakken.

Dude, als jij elke dag eens een uurtje speed oefeningen gaat doen zullen we zien hoe snel je snel kan spelen. Echt waar, echt moeilijk is het niet, je moet alleen wel vette discipline hebben.
Verder is er niet echt een manier waarop je je plectrum moet vasthouden. Doe wat je fijn vind. Bij die snelle shit is het wel fijner (denk ik) om je plectrum iets schuin op de snaren te laten komen

sietze
27 augustus 2004, 09:48
ik heb em vaak helemaal schuin.
dat hij met de bolle zijkant de snaren raakt zeg maar.
Lekker wrijven :razz:

Maiden Michiel
27 augustus 2004, 12:03
Luister ook eens naar Joe Stump als je shred wilt horen

sneez0r
27 augustus 2004, 12:23
Maar hoe ben je gaan leren zo snel te spelen Lacrimosa? Gewoon 1234, 123 patronen enzo... mij lukt het nog niet echt, ik weet ook niet wat de beste manier is om je plektrum te pakken.

Dude, als jij elke dag eens een uurtje speed oefeningen gaat doen zullen we zien hoe snel je snel kan spelen. Echt waar, echt moeilijk is het niet, je moet alleen wel vette discipline hebben.
Verder is er niet echt een manier waarop je je plectrum moet vasthouden. Doe wat je fijn vind. Bij die snelle shit is het wel fijner (denk ik) om je plectrum iets schuin op de snaren te laten komen
Inderdaad. Je bent waarschijnlijk vast wel een uur per dag met muziek bezig. Al is het maar geconcentreerd luisteren naar cd's, zelf een melodie uitwerken, op dit forum kutten, etcetera. Schrijf vandaag eens op op hoeveel bpm jij bepaalde oefeningen netjes kan spelen. Zorg dat je ongeveer tien verschillende oefeningen hebt. Oefen die een week lang elke dag een uur precies. Aan het eind van de week kan je je vooruitgang al zien. Kortom; het ligt er maar net aan waar je je prioriteiten legt.

The_RockeR13
27 augustus 2004, 13:00
Ik ben vorige week pas echt begonnen met die patronen, en indd ik kan nu een stuk sneller spelen als toen, maar nog niet super snel, mja ik moet ook neit zeiken :razz: Maar ik zit nu een beetje met me houding, ik merk dat als ik me plektrum met me duim en een beetje in de binnenkant van m'n wijsvinger hou (kan ik ook beter en sneller harmonics maken) veel verschilt van me plektrum vast houden tussen m'n duim en de zijkant van m'n wijsvinger, wat is de beste optie? (Wat ik zelf het lekkerst vind spelen is plektrum tussen de duim en binnenkant van de wijsvinger maar is het aan de zijkant van de wijsvinger beter op sneller te spelen?)

LKkr ingewikkeld :razz:

sneez0r
27 augustus 2004, 13:06
Eigenlijk is er niet één algemene houding om snel te spelen. Bovendien kan je heel goed wisselen tussen houdingen. Als ik akkoorden strum, artificial harmonics speel en 'gewoon' speel houd ik mijn plectrum steeds iets anders vast. Zolang je je plectrum niet met je ringvinger vasthoudt, alleen uit je pols (en een klein beetje uit je vingers) beweegt en vooral je hand en arm ontspannen blijven is het in principe ok.

Soulflyhigh
28 augustus 2004, 12:36
DIT is shredden :D (vandaag opgenomen btw...) :

http://onlinerock.com/musicians/lacrimosa//ismar4.wmv

Een John Petrucci lick van ToT!!
Voor degene die wil, kan ik hier van een powertab van maken!!

later!!

:-D :-D :-D

JIJ BENT ECHT VET GEWOON!!! 1,5 jaar spelen en zo snel DOE IK JE NIET NA! 8-)

Gaaf man hoe kom je aan die tone? Effectenbak, amp???
nogmaals complimenten man retegoed

Lacrimosa
28 augustus 2004, 13:12
multieffekts--->line in

thanx dude!! 8-)

Soulflyhigh
29 augustus 2004, 19:12
Kunnen we misschien niet iets van een sticky topic over shredden maken??? Er worden altijd veel vragen over gesteld over snelheid, tappen & sweepen

Lutz
29 augustus 2004, 20:18
DIT is shredden :D (vandaag opgenomen btw...) :

http://onlinerock.com/musicians/lacrimosa//ismar4.wmv

Een John Petrucci lick van ToT!!
Voor degene die wil, kan ik hier van een powertab van maken!!

later!!

:-D :-D :-D


i demand the power tab :-D

Pilitev
30 augustus 2004, 01:22
Ik ook :razz:

Lacrimosa
30 augustus 2004, 14:01
^^^^ check je inbox!! :wink:

Raffel
30 augustus 2004, 15:15
ik vind wel dat er een aanzienlijk verschil is tussen shredden en ECHT shredden zoals Gilbert of Petrucci. Ik kan bijvoorbeeld ook wel een aardig riedeltje shredden, maar dat wil nog niet zeggen dat het zo ontzettend 'clean' gepickt is als wat Gilbert doet. (ik baseer het dan even op zijn techniek in dit geval, die in mijn ogen meesterlijk is)

vortex
30 augustus 2004, 21:11
Gilbert is een geweldige picker idd, hij zet het ook nog es in een muzikale context met geweldige dynamiek en snelle licks gevolgd door een prachtige vibrato.

Wat wil je nog meer ????? :-D

AlterEgo
5 september 2004, 19:00
lacrimosa, mag ik ook powertab

krizz
5 september 2004, 21:28
Cool geshred lac. 8-) Ik request ook een tab...(je kunt hem misschien beter hosten, dan ben je van het gezeik af hehe)

Als je van over-the-top shredden houdt: Rusty Cooley (http://www.rustycooley.com/home.html) - De ultieme (8-string) shredder, heeft in -tegenstelling tot wat de meeste filmpjes vertonen- wel musicaal gevoel, luister maar naar z'n CD. :wink:

Lacrimosa
6 september 2004, 16:09
plaats hier je mail, dan kan ik het je gelijk sturen, want ik kan het niet uploaden...


laters!!


EDIT!!! : voor de mensen die ik het al eerder heb gestuurd, de tab was fout(sorry)...ik zie nu dat ik een fout heb gemaakt, plaats hier je mail voor de goede tab,

nogmaals sorry :oops:

combo
14 september 2004, 22:45
scadaxx@hotmail.com

pls send me, :-)

fördärvad
14 september 2004, 23:15
Zou je de tab ook naar mij willen sturen? ( fordarvad@lycos.nl )

wimmeltje
16 september 2004, 07:58
VHT@chello.nl

pls send me, :-)

Quadrifoglio
17 september 2004, 17:40
When a guitarist -- or any musician -- achieves blinding speed; or
totally "out of control", sick-sounding licks; or extremely intricate
compositions; or dissonant layers of harmonies; AND any combination of
these: so that your average listener will be so overwhelmed, he or she will
go home and kill his/her cat with a fork! Now that's shred!" - Michael Romeo

Nova
22 september 2004, 07:35
nothing_but_a_shadow@hotmail.com
mail plz :-D

telecastermaster
22 september 2004, 17:26
Verder is er niet echt een manier waarop je je plectrum moet vasthouden. Doe wat je fijn vind. Bij die snelle shit is het wel fijner (denk ik) om je plectrum iets schuin op de snaren te laten komen

idd. zie ook:

http://www.guitarprinciples.com/Guitar_Technique/Slant.htm