PDA

View Full Version : Iemand ervaring met gitaar-oefen-dvd's!



Lahoeda
24 augustus 2004, 21:10
Onlangs heb ik een dvd gezien waarin Nirvana riffs en tabs worden voorgedaan. Weet iemand of je die dvd's langzaam kunt afspelen zodat je goed kunt zien hoe die gast zijn vingers neer zet?
Er zijn zo ook dvd's van o.a. Kiss, AC/DC, Metallica, Korn en meer.

Zijn dvd's van www.mvphomevideo.com, iemand ervaring mee???

Chris Wolstenholme
24 augustus 2004, 22:14
denk je niet dat ze dat op de dvd langzaam voordoen? anders ist wel moeilijk toch?

lennartengel
24 augustus 2004, 22:18
Langzamer??? Niet bij die lesvideo van yngwie malmsteen :o

Maar heb ook wel van Paul gilbert en John petrucci gezien. Beide kunnen erg goed uitleggen, doen het wel langzaam voor en het is zeker leerzaam!

Antal
25 augustus 2004, 01:28
Maar heb ook wel van Paul gilbert en John petrucci gezien. Beide kunnen erg goed uitleggen, doen het wel langzaam voor en het is zeker leerzaam!

hmm, moet ik dan toch ook eens een copietje van zien te bemachtigen.

Dirk_Hendrik
25 augustus 2004, 09:55
hmm, moet ik dan toch ook eens een copietje van zien te bemachtigen.

Je zou ook gewoon het ding zelf kunnen kopen.....

Chris Wolstenholme
25 augustus 2004, 10:14
als je koopt krijg je ook een kopie... :-D

technisch gezien :wink:

lennartengel
25 augustus 2004, 10:14
kazaa :roll:

Lahoeda
25 augustus 2004, 13:06
ja, ik ga ook eens wat op Kazaa zoeken.

Wormaap
25 augustus 2004, 23:43
De DVD van Petrucci zou volgens mijn lokale CD-boer 70 euro mogen opbrengen, en da's echt geen naaiert (ben daar al jaren vaste klant :P)
Zoiets download ik dus liever...

Snaar'n Bennie
26 augustus 2004, 12:02
Heb toevallig gisteren een instructie DVD gehaald bij MP. De gitarist speeld het eerst voor en daarna langzaam met info over alle vingerzettingen. Tijden het uitleggen staat er ook een tab onder in beeld. Ik weet niet als ze dit op alle DVD's doen. :???:

heavy-metal-thunder
6 september 2004, 10:47
Ik heb een DVD van Stevie Ray Vaughan (Hall Leonard) 2de hands gekocht voor een prikje. Ik vermoed dat er normaal een boekje met de partituren bijzit, maar bij de mijne niet.
Het wordt goed uitgelegd, tamelijk traag voorgespeeld. Het voordeel is dat je goed moet kijken en vooral luisteren. Omdat ik in een vorig leven klassieke gitarist was, moet ik los komen van partituur en dan is zo'n DVD wel goed.

Aha, kun je dat downloaden op kaza? Kunnen dan hier evengoed een ruil op het getouw zetten. Een SRV exemplaar voor...

urezna
7 september 2004, 09:46
De DVD van Petrucci zou volgens mijn lokale CD-boer 70 euro mogen opbrengen, en da's echt geen naaiert (ben daar al jaren vaste klant :P)
Zoiets download ik dus liever...

als je Rock Discipline bedoelt, die kun je bij Large voor 49 euri bestellen...
www.large.nl

wimmeltje
7 september 2004, 15:55
Langzamer??? Niet bij die lesvideo van yngwie malmsteen :o

Maar heb ook wel van Paul gilbert en John petrucci gezien. Beide kunnen erg goed uitleggen, doen het wel langzaam voor en het is zeker leerzaam!

Malmsteen doet het ook langzaam voor hoor. Ik heb hem gedownload van internet. Met het boekje erbij.

Jasper5150Lok
9 september 2004, 17:53
Ja, hij doet het in het begin nog wel langzaam voor maar naarmate de dvd vordert gaat alles sneller (doch nog steeds een stuk of wat keren langzamer dan dat hij normaal speelt).

En ik ken Lennart, hij heeft het gewoon niet op Fender-spelers... Als Yngwie nou Ibanez bespeelde was het een ander verhaal (of heb ik dat mis?) 8-)

lennartengel
9 september 2004, 19:57
ach, 't is waar dat ik mijn enige fendur onlangs heb geruild tegen een ibanez, en nu een gelukkiger mens ben. Maar nee, ik vond de video van yngwie nou niet echt verhelderend. En een ibanez had dat niet kunnen verbeteren, wel mijn kijkgenot :D . En zeker zijn geluid :-?

DarknessAwaits
12 september 2004, 23:18
Niet fucken met Ynwie's geluid. Toevallig heb ik vandaag de John Petrucci DVD in ontvangst genomen. Hij heerst hard, maar zoals met alle instructie materiale van enige waarde is ie erg duur.

Aca Ilic
13 september 2004, 18:15
Hey guys!

Voor een redelijke prijs van oefen DVD's, moet je naar www.modrock.com gaan.Maar dit is als het niet anders gaat.
Mijn advies is: doe eens alles met je OOR ( oren ). Dan kom je heus verder mee dan naapen van Petrucci's ,Vai's ,Vaughn's etc, etc.
mvg
Alex
www.midlifeblues.nl

P.S. Oefen ze!!!!!