PDA

View Full Version : nieuwe aankoop?



dirk_diggler
24 augustus 2004, 20:31
hallo,

ik speel ondertussen een jaartje gitaar en heb momenteel een klein combo versterkertje. een oude bak van het merk novanex 100W, wie kent dat??
anyway, ik ben nu beginnen spelen met een drummer en blijkt de versterker niet boven de drum te geraken. zeker niet als ik met distortion speel.
is het mogelijk om een box aan te sluiten op zo'n combo, aangezien ik geen geld heb om een head met box te kopen? er zit een line uitgang in.

petankt

StereoX
24 augustus 2004, 20:38
100w en niet boven de drummer uitkomen :o

in de oefenruimte speel ik ook over een 100w transistor (peavy bandit) en de volumeknop net over de helft is meer dan genoeg om boven de drummer uit te komen, en die ragt echt niet subtiel op z'n potten en pannen.

probeer eens wat meer mids in je toon te draaien. dat scheelt al een hele hoop

dirk_diggler
24 augustus 2004, 20:43
tprobleem is eigenlijk niet echt dat ie niet luid genoeg gaat, maar vooral tgepiep dat te erg wordt.
btw--> dien versterker is maar ongeveer 30 cm op 40 cm, en het is echt 'een oude brokke'

andoni
24 augustus 2004, 20:56
Vermogen is niet zo belangrijk om met veel distortion boven een drummer uit te komen... de speakers wel! En als je zegt dat hij zo klein is zal er maar een miezerig speakertje inzitten...
Als je tevreden over het geluid bent kan je misschien overwegen om er extra speakers aan te hangen, maar uit je beschrijving lijkt het mij dat je beter een volledig nieuwe amp koopt.

(ik ken ook iemand die een Novanex heeft staan en die klinkt ook voor geen meter)

dirk_diggler
24 augustus 2004, 21:25
qua klank vind ik hem echt niet slecht, zolang ie niet te luid staat. dus gewoon speakers kopen zou mn probleem moeten oplossen.

schwalbe
24 augustus 2004, 21:59
dat gepiep kan ook aan je pickups liggen....
zoek eens op 'microfonische pickups'

als je gitaar hetzelfde heeft op andere amp bij gelijk volume, dan wordt het tijd voor andere pickups/gitaar

pol
24 augustus 2004, 22:28
haha, een novanex, vergeet het maar met speakers bijkopen,
koop je toch gewoon een goedkope combo die wel luid genoeg gaat.
En als je geen geld hebt, spaar dan verder tot je wel geld hebt om iets degelijks te kopen.

Harry
25 augustus 2004, 15:10
ik geloof ook niet dat er 100 watt uitkomt. En als je met iets minder distortion speelt, gaat het dan beter?
En ik zou maar gaan sparen voor iets beters, ben je voor een paar 100 euro klaar.

Thom TK
25 augustus 2004, 17:06
Ik kwam zelfs met een 10 watt TRANSISTOR amp boven de drummer uit.
Maarja, hij speelde ook geen keiharde metal (gewoon softe rock).