PDA

View Full Version : Aktieve monitoren, of passieve?



semt-x
24 augustus 2004, 19:35
Hallo allemaal,

Laatst heb ik in een bericht hier gepost of het misschien verstandig is om een powered mixer met passieve monitoren te kopen? Nu hebben hier 2 mensen op gereageerd (hartelijk dank hiervoor uiteraard). Dit vond ik toch een beetje weinig en daarom besloten een nieuwe post hiervoor te openen. Mag dit uberhaupt niet, mijn excuses hiervoor dan.

Maar nu de vraag:
Is het beter om aktieve monitoren of passieve monitoren te kopen? Passieve i.c.m. een Powered Mixer ofzo? Wie kan mij suggesties geven of advies?

Alvast bedankt!

El Capitain
24 augustus 2004, 19:52
ik heb begrepen dat het qua kwaliteit niet uitmaakt, maar dat het gebruik ervan vooral belangrijk is. Als die monitoren gewoon altijd op je kamer blijven staan dan kun je beter actieve nemen (versterker is dan ook tenslotte ook afgesteld op je box). Passieve + versterker is toch weer een apparaat meer en het is net zo duur, zo niet duurder.

guhlenn
26 augustus 2004, 10:52
ben het niet eens met bovenstaande. Er zijn veel factoren...

actief;

pro; kosten relatief weinig, alles in een pakketje, meestal biamplified, goed op mekaar afgestelde componenten.

contra; luidspreker fabrikanten zijn vaak niet de beste versterker fabrikanten. Je leverd ergens wat in.

passief;

pro; schoenmaaker blijf bij je leest. goedkoper. een keer een fatsoenlijek amp en je kan zoveel boxen toevoegn als je wilt.

contra; DUUR (een goede amp kost nieuw zo'n 600 tot 1600,-) groter pakket.

maw; wat wil je uitgeven en waarvoor wil jke het gebruiken?

Glenn

guhlenn
26 augustus 2004, 10:53
en hoe klinkt die POD?

semt-x
26 augustus 2004, 18:22
Die POD:
Ik moet zeggen, niet raar...
Ik heb mezelf er nog niet helemaal in verdiept, maar klinkt niet raar.
Uiteraard is het geen buizen, en dat is blijkbaar toch wat iedereen wilt. Maar als ik moet vergelijk wat een redelijk versterker met buizen kost of een POD, is in mijn ogen mijn keuze snel gemaakt. Kwaliteit is prima! En nog steeds super tevreden mee!

De monitoren:
Ik wil ze thuis gaan gebruiken om i.c.m. Cubase het een en ander te gaan produceren. Voorlopig nog voor de hobby. Zelf zit ik te twijfelen tussen de volgende aktieve monitoren:
Behringer 2031A
Alesis MKII Aktive
ESI nEAR 5 of 6.....
Behringer UB1832 mixer

Anders met de Powered Mixer:
Tannoy Reveal monitoren
Behringer PMX3000 mixer

Nogmaals, ik sta altijd open voor commentaar of adviezen, Dus denken jullie een "betere" oplossing te hebben, hoor ik het altijd graag!

In ieder geval, weer bedankt!

guhlenn
27 augustus 2004, 16:17
Ik zou voor de berry gaan. Zolang je je realiseerd dat jeyt geen geweldige monitoren zijn en dat je vaak moet controleren in je auto en andere plekken dan doen die het prima. En ze zijn geoedkoop. Powered mixer en passief zou ik niet doen.m Geen goede reden voor (behalve dan dat die eigenlijkvoor live gebruik zijn) maar iets zegt me dat dat geen goed idee is... might be wrong.