PDA

View Full Version : gaat het merk godin en de term metal samen



My Dying Bride
24 augustus 2004, 17:40
of toch maar een epiphone?

ik dacht aan http://www.godinguitars.com/godinsdxtp.htm
zou daar wat metal uitkomen ( line six spider ii amp) of toch voor zo'n epiphone tony iommi gitaar gaan?

Anders Destium
24 augustus 2004, 17:43
Met een Line 6 versterker kun je uit elke gitaar een metalscheur halen, en aangezien de meeste Godins humbuckers hebben zeer zeker :wink:

Mijn LGX klinkt lekker vet en strak :lol:

Swan
24 augustus 2004, 17:44
heeft humbuckers, ja dus...hangt grotendeels van je amp af....Nile speelde vroeger op strats bijv.

schwalbe
24 augustus 2004, 18:50
Aan de kwaliteit van Godin zal het in ieder geval niet liggen..... die is beter dan wat er bij epi van de band rolt, maar of je kunt leven met het niet-zo-metal-uiterlijk zul je zelf moeten uitmaken.
De godin-pickups in mijn LGT (wordt niet meer gemaakt) schijnen uit de schaller-fabriek te komen...niet de eerste de beste dus.

Thom TK
24 augustus 2004, 19:26
After Forever's gitarist speelde op een Godin.
Was wel een kut geluid btw.
En ook wel een kutband.
Maarja, nu zijn wel te hebben nu die gitarist weg is (vooral die lekkere Floor natuurlijk).

:) Oh ja, vergeet dat laatste maar ff :)

Mitch
24 augustus 2004, 21:42
Een merk heeft niets met de mogelijkheid tot metal te maken, hooguit specificaties als houtsoort, constructie en gebruikte pickups.
Eerlijk gezegd, als je lekker hi gain wil metallen (nieuw werkwoord) voldoet iedere redelijk gebouwde gitaar met een hoge output humbucker bij de brug. Koop dus een goede gitaar (ja, Godin is gemiddeld genomen beter dan Epi), gooi er een pittige humbucker in en je bent klaar.

Wormaap
24 augustus 2004, 21:58
After Forever's gitarist speelde op een Godin.
Was wel een kut geluid btw.
En ook wel een kutband.
Maarja, nu zijn wel te hebben nu die gitarist weg is (vooral die lekkere Floor natuurlijk).

:) Oh ja, vergeet dat laatste maar ff :)

En wat is nu het hele punt van deze post? Het feit dat die gast ooit op'n Godin gespeeld heeft aangrijpen om even AF af te kunnen zeiken :-?

Elke fatsoendelijke gitaar voldoet wel, en ik vind die wat er gepost was er helemaal niet zo on-metal uit zien hoor :)

vulvasonic
24 augustus 2004, 22:15
Hoe metal is volgens jou metal?

Voor de 'modernere' vormen van metal zou ik me richten op een massieve plank met humbuckers (laat dat nou zo'n beetje 50% van de markt zijn....).
Als metal voor jou gewoon stevige rock is (bijv, Deep purple), dan volstaat iets anders ook, waarmee ik niet wil beweren dat er geen belangrijk verschil in klank is tussen al die verschillende modellen die er te koop zijn. Probeer eens wat uit en laat je oren beslissen (ja ik weet het, beetje gemakkelijk antwoord :dontgeti:

Thom TK
24 augustus 2004, 22:40
After Forever's gitarist speelde op een Godin.
Was wel een kut geluid btw.
En ook wel een kutband.
Maarja, nu zijn wel te hebben nu die gitarist weg is (vooral die lekkere Floor natuurlijk).

:) Oh ja, vergeet dat laatste maar ff :)

En wat is nu het hele punt van deze post? Het feit dat die gast ooit op'n Godin gespeeld heeft aangrijpen om even AF af te kunnen zeiken :-?

Elke fatsoendelijke gitaar voldoet wel, en ik vind die wat er gepost was er helemaal niet zo on-metal uit zien hoor :)

1. Deze post is bedoeld om te illustreren dat Godin en metal wel samengaan.
2. Ik gaf alleen af op het oude AF.

Wormaap
24 augustus 2004, 23:20
Je zei dat't een kut geluid was, dus het totaal leek er nogal op dat je gewoon even AF wilde afzeiken, my bad als dat niet de bedoeling was van de post :P

Overigens vind ik persoonlijk de oude AF het best, Follow in the Cry pwnage :P

jorrit
25 augustus 2004, 17:20
hey mijn vriendin heeft die gitaar ook. erg lekkere gitaar om op te spelen erg degelijk daar doe je geen miskoop aan. ik speel zelf ook metal en ik zou een seymour duncan distortion in de brug gooien dan klinkt het net iets vetter. dus elementje vervangen en gaan....

ow en de vergelijking godin epi ? das geen vergelijking....godin wint op alle punten van een epi.