PDA

View Full Version : Ebay ellende...



Antal
24 augustus 2004, 17:35
Ik heb een talkbox gekocht op ebay.com. De veiling voor dat ding eindigde op 11 augustus. Dus ik die man mailen over de betaling. Maar ik hoorde maar niets. Dus ik heb er toen maar een aantal mailtjes aan gewaagd. Kreeg ik op een gegeven moment een mailtje terug van een collega van de verkoper dat de verkoper op vakantie is en afgelopen woensdag terug zou komen.

Dus ik netjes wachten op bericht. Totdat ik afgelopen zaterdag nog steeds niet gehoord had. Weer gemaild. Toen kreeg ik eindelijk reactie met excuses en bladiebla. In ieder geval zou hij me maandag (gisteren dus) zeker mailen want dan wist hij de precieze verzendkosten. Het is nu ondertussen dinsdag, we zijn 2 weken verder, en ik heb er een beetje de balen van.

Wat moet ik hier nou mee...?

Dirk_Hendrik
24 augustus 2004, 17:51
Lekker rustig de tijd geven. Geef het nog twee weken en als de deal dan nog niet in goede banen loopt kun je het "niet leverende verkoper" formulier beginnen in te vullen. Op dit moment heb je toch ook nog niets betaald? Uiteraard ellende maar op dit moment nog te overzien. De Morley EDL waarvan ik vorige week foto's postte was een deal die uiteindelijk 5 weken duurde. De verkoper had even mogen zeggen dattie vakantie aan het vieren was....

Antal
24 augustus 2004, 17:58
Uiteraard heb ik nog niets betaald. Ik zal het idd nog maar even aankijken. Ik denk dat ik weinig keus heb denk ik.

Weet er trouwens iemand wat ongeveer de verzendkosten zullen zijn van zo'n ding? Hij moet uit de States komen.

Dirk_Hendrik
24 augustus 2004, 22:36
Voor VS verzendkosten weten speedy en Robbert meer. Houd ons op de hoogte van je wedervaren met deze aankoop.

Speeddemon
24 augustus 2004, 23:10
Talkbox is zeg maar 2x zo groot als een Boss pedaaltje he?
Reken dan op 20-22$ verzendkosten (USPS Air Mail Parcel Post)

Antal
25 augustus 2004, 00:01
Ik heb eindelijk bericht gekregen :) Misschien was ik een beetje voorbarig met dit draadje, maar ik was het een beetje zat!

Ik kan kiezen uit 2 opties:

Voor $37.25 verstuurt hij het met USPS, dan duurt het 4 tot 10 dagen.

Voor $23.75 verstuurt hij het (geen idee waarmee) en dan is het 4 tot 6 weken.

Scheelt dus 13,50. Zou het nog iets uitmaken qua veiligheid van het pakketje ofzo? Zal ik anders maar de dure optie nemen?

Robbert
25 augustus 2004, 00:44
Vraag om USPS zonder priority. Scheelt een-derde, dus inderdaad Air mail parcel post.

Wat betreft veiligheid: je hebt geen enkele garantie. Wil je wel zekerheid dan aangetekend laten verzenden, maar dat kan alleen icm priority.

Binnen de Nederlandse grenzen is het zo dat de zender verantwoordelijk is voor goed ontvangst. Dus als het kwijtraakt onderweg is dat de schuld van de zender.
Echter.. je hebt de keuze om een aangetekende zending te kiezen...


Met de 40+ Internationale pakketjes die ik heb mogen ontvangen, is nog nooit (!) iets mis gegaan. Allé.. een keer... maar dat pakketje was mogelijk nooit verzonden :D :(

Antal
25 augustus 2004, 01:10
Vraag om USPS zonder priority. Scheelt een-derde, dus inderdaad Air mail parcel post.

Wat betreft veiligheid: je hebt geen enkele garantie. Wil je wel zekerheid dan aangetekend laten verzenden, maar dat kan alleen icm priority.

USPS zonder priority is zeker die optie die 4-6 weken duurt dan? dat zou jij dus doen?

Als aangetekend veel meer kost is dat ook zonde nietwaar?

Speeddemon
25 augustus 2004, 01:29
Vraag hem eens naar 't gewicht.
Want $37,25 is echt BELACHELIJK VEEL!

Ik heb net effe in USPS 6 lbs (3 KILOGRAM!!!) ingevuld, en daarvoor is het $25.65 for Air Mail Parcel (4-10 dagen) en $19,35 voor Economy.

Die 4 tot 6 weken is Economy post; Surface mail, oftewel: met de boot naar Nederland.

10 lbs is idd $37,25, maar kom op, weegt een ingepakte Talkbox 5 kilo?! :o

Dirk_Hendrik
25 augustus 2004, 09:32
In een talkbox zit een dikke speaker met een zware magneet. Talboxen zij dus behoorlijk veel zwaarder dan 2 boss pedaaltjes.

van de dunlop website:


7" x 5-3/4" x 3-1/2" 7.0 lbs. Black

Speeddemon
25 augustus 2004, 21:53
hmm o.k. Maar 1,5 kilo aan verpakkingsmateriaal?!! :o
(doos+schuimbonen en bubbelplastic is meestal 100-200 gram.)

zjanke
26 augustus 2004, 20:31
Binnen de Nederlandse grenzen is het zo dat de zender verantwoordelijk is voor goed ontvangst. Dus als het kwijtraakt onderweg is dat de schuld van de zender.
Echter.. je hebt de keuze om een aangetekende zending te kiezen...


Dat is dus altijd zo, maar als je betaald hebt en de verkoper stuurt niks op, probeer dan je centjes maar eens terug te krijgen :evil: (Hoezo niet aangekomen, ik weet van niks, nee, ik zou de transportfirma maar eens bellen....... Hoezo ben ik de eigenaar, jij hebt toch je centjes al gestuurd? dan is het toch jouw probleem?)

jaywalker
27 augustus 2004, 13:30
Ik heb echt zo'n uber zware dl-4 uit de states was met us parcel kost 25 dollar kwijt en duurde 8 dagen voordat ie binnen was.

Antal
1 september 2004, 13:13
Hij is onderweg :)

dejohan
1 september 2004, 14:06
Ik ken iemand en die kon via Ebay heel goedkoop een videokaart voor z'n computer krijgen. Weet je wat hij uiteindelijk toegestuurd kreeg? Een foto van de videokaart!

Dirk_Hendrik
1 september 2004, 15:02
Is dat toevallig ook die neef van die zwager van je die de berg afrijdend een wiel voorbij zag komen rollen??? Bleek het z'n eigen wiel te zijn!


:roll: :roll:

Antal
20 september 2004, 16:53
Het heeft even geduurd. Maar hij is binnen!!!!!!!! :)

dejohan
20 september 2004, 18:20
Is dat toevallig ook die neef van die zwager van je die de berg afrijdend een wiel voorbij zag komen rollen??? Bleek het z'n eigen wiel te zijn!


:roll: :roll:

Dat heb ik eens gehad, was ik aan het rijden, neem ik een bocht, steekt mijn telefoon mij voorbij.
Bleek op mij dak te liggen.


Serieus: Dirk Hendrik: dat videokaart verhaal is echt waar (was niet de neef van m'n zwager maar m'n collega die naast me zit, en hij kon er zelf echt niet mee lachen), ook dit telefoon verhaal is waar, dat kan mijn vriendin beamen.
Je mag mijn gitaar en mijn amp hebben als blijkt dat mijn verhalen niet waar zijn.