PDA

View Full Version : H&K Tubefactor > Probleem met switch



BartL
24 augustus 2004, 16:47
Heej Leute,
Zonet weer zitten spelen met mijn Tubefactor 8-)
Ik kwam erachter dat hij heel af en toe hapert als je de factor on/off switch gebruikt. Soms switcht hij wel, soms niet. Hoeveel kost het om zo een nieuwe switch erin te laten zetten? Zo kan ik hem natuurlijk niet verkopen :) (Of met korting aan een knutselaar...lol)

Jeroenvanhulsteijn
24 augustus 2004, 16:49
Antal heeft in zn tubeman zelf een nieuwe switch gezet. was niet zo moeilijk scheen. ik neem aan dat die tubefactor met dezelfde switches werkt.

is de switch kapot? of alleen draadje los?

BartL
24 augustus 2004, 16:51
De switch is kapot. Ik krijg hem soms wel en soms niet goed ingeduwd.

Antal
24 augustus 2004, 17:25
Wil hem wel met korting van je overnemen hoor, dan fix ik hem wel :wink:

Maar goed, die schakelaars zijn blijkbaar nogal gaar, want ik had idd hetzelfde met een tubeman. Precies bij een optreden uiteraard. erg leuk allemaal :roll:

Als je hem trouwens wil vervangen, in die tubeman zat geen gewone dpdt, dus waarschijnlijk in deze ook niet. Otw, eerst ff kijken wat er in moet!

ijff
24 augustus 2004, 17:49
Ik heb ook wel eens zo'n probleem gehad met een effect... maar daar deed een flinke dosis contactspray wonderen.

Antal
24 augustus 2004, 17:53
Ik heb ook wel eens zo'n probleem gehad met een effect... maar daar deed een flinke dosis contactspray wonderen.

Als hij hetzelfde probleem heeft als ik destijds, en daar lijkt het wel op, dan lijkt contactspay niet te gaan werken vrees ik. Dat is meer voor vuile contacten en zo.

Dirk_Hendrik
24 augustus 2004, 17:54
(Of met korting aan een knutselaar...lol)


http://gathering.tweakers.net/global/smileys/hypocrite.gif

Antal
24 augustus 2004, 18:00
Kijk nu heb je al 2 mensen die hem willen overnemen! De verkoop gaat veel beter nu hij stuk is hè :razz:

BartL
24 augustus 2004, 18:05
Ik zou zeggen: Bied maar 8-)

Antal
24 augustus 2004, 18:08
Ik zou zeggen: Bied maar 8-)

Hoezo, is je vraagprijs nu veranderd dan?

BartL
24 augustus 2004, 18:20
Nou, ik kan er geen 125 euro meer voor vragen hè...
Dat mag je er natuurlijk wel voor geven :)

Antal
24 augustus 2004, 19:28
Probleem opgelost!

BartL
24 augustus 2004, 22:40
Juistem :)

Robbert
25 augustus 2004, 00:36
Jeetje, had ik toch echt gedacht dat Bart zijn sig leeg zou zijn nu.. :lol:

Antal
25 augustus 2004, 01:08
Die z'n sig komt nooit leeg... de mijne ook niet trouwens

BartL
25 augustus 2004, 02:07
Hahaha,
Nou, als ik die gitaar en de OD kwijtben komt er weer 'gezocht:' te staan :razz:
:-D

Antal
2 september 2004, 14:38
Ik heb ondertussen die tubefactor ontvangen van Bart. Echt een fijne drive zit er in dat ding. Ik kreeg hem tegelijk met een boss ds-1, die ik geruild had voor een delay pedaaltje. Die deal die was al rond voordat ik de Tubefactor zou krijgen.

Ik heb hem nog niet uitvoerig kunnen testen. Eigenlijk alleen maar op een marshall Master lead SS combo. Maar die combo die klinkt echt beter dan ooit met dat ding er voor. Echt een veel warmer, veel romiger geluid. Ik ben benieuwd hoe hij het doet in combi met m'n buizenmarshall, want daar gaat het toch eigenlijk om. Het enige echte nadeel aan dat ding vind ik dat je niet van allebij de kanalen apart volume en drive kan regelen. Dat had een nog een stuk veelzeidiger en bruikbaarder gemaakt denk ik.

Kan iemand me trouwens uitleggen wat die voicing knop precies doet? Ik hoor wel een duidelijk verschil als ik er aan draai. Maar wat er nou precies gebeurd is me nog niet geheel duidelijk. Hij werkt niet als een toneknop in ieder geval.

Speeddemon
2 september 2004, 17:59
hey ANtal, www.stompbox.de heeft binnenkort een mod voor de TF, zodat Factor 2 z'n eigen gain en volume knoppen krijgt.

Nu ik een boost ervoor gebruik (Guv'nor), heb ik drive en volume van de TF allebei op 12 uur staan.

F1=super subtiel randje.
F2=medium-gain vette lead sound
F2+Guv'nor=all guns blazin' metal-sound! (Gary Moore on steroids!)

Voicing knob is een ge-avanceerd mid-filter. Een door-ontwikkeling van de aloude contour-knob van Marshall amps.

op 8 uur is 't één en al mid, hele volle sound, maar te weinig bite.
Ideaal voor oud Santana werk en Blackmore.
Op 1 uur is ie ideaal gedoseerd. En verder met de klok mee gaat ie als een mid-scoop werken, en het laag nog vetter/punchier maken.