PDA

View Full Version : intonatie G-snaar



daron_kurt
24 augustus 2004, 16:45
Ik vond mijn strat-kopie op de hals niet echt lekker vinden. Dus ik ga aan de slag om de intonatie ok te maken door hem te stemmen, en dan via de 12e fret te stemmen en zadeltje aandraaien enzo. Je kent het wel.....Maar nu blijft mijn G-snaar gewoon kut klinken, ik kan dat zadeltje alle kanten uitdraaien maar het helpt geen ene flikker...Als ik hem b.w.v. spreken naar links draai wordt het alleen maar erger, en als ik naar rechts draai wordt het ook alleen maar erger.....Maar omde een of andere reden is hij op de 12e fret (en ook de andere natuurlijk) altijd te hoog...Wat moet ik in gods naam doen om dit op te lossen, want het is echt kut omdat het altijd shit klinkt als ik speel :S.....

dejohan
24 augustus 2004, 16:52
Heb ik ook gehad, probeer eens een nieuwe snaar, bij mij was het dan opgelost.

Negative K3 fan
24 augustus 2004, 18:01
of misschien is je nek te hol of te bol...

BramVersteeg
24 augustus 2004, 19:17
Ik zou ook zeggen nieuwe snaren. Dat wil vaak helpen.

daron_kurt
25 augustus 2004, 12:47
ok dan probeer ik een nieuwe snaar, maar het is toch raar opzich dat ie zo flipt...?

p.s. met mijn nek is trouwens niks mis...

Mitch
25 augustus 2004, 13:21
Halsafstelling heeft minder met intonatie te maken dan de meeste gitaristen hier denken. Al lang voordat je door bijv. holler afstellen serieus meer snaarlengte creëert lopen je snaren aan tegen de frets.
Ik wil niet zeggen "fabeltje" maar het wordt overschat.

Ik kan nu wel gaan gissen, maar heb liever eerst meer info: hoe lang heb je de gitaar al, hoe lang zitten de snaren er al op, heeft de snaar wel genoeg speling op de kam ?

Raffel
25 augustus 2004, 14:58
als je gaat intoneren, of uberhaupt iets doet wat de toon beinvloedt, zou ik er sowieso eerst nieuwe snaren op leggen.

jona1960
25 augustus 2004, 21:01
Heb ik ook last van. Gitaar Squire nog geen 2 jaar oud, nieuwe snaren helpt iets maar niet afdoende.Het is inderdaad zeer frustrerend. Mischien ligt het aan de afstelling ? Weet het ook niet precies.

dejohan
25 augustus 2004, 21:40
Staat je brug goed?