PDA

View Full Version : Roland GR-20



Angel
24 augustus 2004, 16:44
Heeft er al iemand ervaring met deze guitar synth van Roland?

thx

Jeroenvanhulsteijn
24 augustus 2004, 17:08
ik niet. maar voor dat geld bied er ook iemand een vg8 incl inbouw gk2 aan. volgens mij op marktplaats ofzo. dan krijg je daar veel meer waar voor je geld.

Angel
24 augustus 2004, 18:06
ik niet. maar voor dat geld bied er ook iemand een vg8 incl inbouw gk2 aan. volgens mij op marktplaats ofzo. dan krijg je daar veel meer waar voor je geld.

Maar die VG8 is geen synth!!

Dirk_Hendrik
24 augustus 2004, 18:22
Nee, maar wel een stuk interessanter.

BramVersteeg
24 augustus 2004, 19:23
Niet als je synth geluiden zoekt.

Speeddemon
24 augustus 2004, 22:21
Niet als je synth geluiden zoekt.
pin me er niet op vast, maar die zitten volgens mij ook in de VG8(8)!
Deels vandaar ook die GK2!

Jeroenvanhulsteijn
24 augustus 2004, 22:42
naar wat ik op www.vg-8.com heb gelezen is het ding veel meer synth dan de opvolger, de vg-88. ook kun je er van die smart of flash kaarten voor aanschaffen met wat meer synth geluiden erop.

en het ding wordt toch aangeboden als: gitaar synthesizer.

de GR20 ken ik niet zo goed. maar wat ik zo snel las kannie niet meer dan wat de vg8 kan.

correct me if i'm wrong.

ik heb zelf ook wel even gedacht aan de gr-20. maar ik vond de mogelijkheden nogal beperkt als je kijkt wat je met de vg8 kan en de huidige prijzen vergelijkt.

BramVersteeg
25 augustus 2004, 17:01
Hmm, ik dacht dat dat apparaat alleen amp en gitaren kon nabootsen. :???: Maar erg zeker ben ik ook niet.

Angel
26 augustus 2004, 10:44
Hmm, ik dacht dat dat apparaat alleen amp en gitaren kon nabootsen. :???: Maar erg zeker ben ik ook niet.

Dat dacht ik dus ook :oops:

jorrit
26 augustus 2004, 11:07
op de vg 8 zitten wel wat synth geluiden etc. maar daar issie niet voor bedoeld. op de gr33 zitten een stuk meer synth geluiden.

( k heb nog een gr33 te koop, pm als je intresse hebt...)

Lune-a-tic
26 augustus 2004, 17:30
Allez, dan ben ik de eerste met ervaring met de GR-30.
Laat me dit alvast poneren, als je goeie tracking wil (geen glitches en spookgeluiden) blijf dan weg van de GK-2a, die stinkt.
DE oplossing is een Godin, of Brian Moore met 14polige stekker, dan heb je alvast deftig materiaal in huis.
De klanken van de GR30 of GR33 (niet zoveel verschil tussen die twee) worden dikwijls typisch Roland genoemd, en daar ben je voor of niet.
Maar klinken doet het...
De GR-20, laat het duidelijk wezen, is een nakoming van de GR-30, een iets of wat uitgeklede versie trouwens, maar dat moet de pret niet drukken.

Jeroenvanhulsteijn
27 augustus 2004, 23:58
in de gitarist staat een recensie van de gr20, moet je maar eens in de boekwinkel gaan doorlezen!

jorrit
28 augustus 2004, 11:41
Niet als je synth geluiden zoekt.
pin me er niet op vast, maar die zitten volgens mij ook in de VG8(8)!
Deels vandaar ook die GK2!

het element is niet bedoeld perse voor synth geluiden hoor. dit zorgt er alleen voor dat je snaren een signaal afgeven, wat wordt omgezet in eentjes en nullen waarna het pedaal dat geluid omzet in een "maf" geluid.
en dat maffe geluid kan erg lijken op een gibson les paul bijv.