PDA

View Full Version : Groove Tubes



Angel
24 augustus 2004, 14:56
Heeft er iemand meer informatie over/speelt er iemand al op het volgende:

- Groove Tubes Trio - Pre-amp
http://www.groovetubes.com/product.cfm?Product_ID=1719

- Groove Tubes D75 Stereo/Dual Mono Power Amp?
http://www.groovetubes.com/product.cfm?Product_ID=1718

Zo ja, had ik graag meer informatie gehad en eventueel een goede prijs 2de hands, THX!!!

isi
24 augustus 2004, 16:12
Kijk even bij Erik van de Haar op de site.

Angel
24 augustus 2004, 16:26
Kijk even bij Erik van de Haar op de site.

Thx, heb daar de prijs gevonden, maar is er hier niemand die op deze combinatie speelt???

Dr. Tim
24 augustus 2004, 16:53
Of er hier iemand is die er op speelt weet ik niet. Ik weet wel dat de gitarist van Marillion (Steve Rothery) laatste tijd op deze combinatie speelt, samen met een Lexicon MPX-G2. Klinkt mooi...beetje (opgevoerde) Marshall gevoiced.

Tim

marc_o
24 augustus 2004, 21:00
Kennis van me heeft die combinatie. Ik vind het echt geweldig klinken en zou er zeer zeker op spelen.
Het ligt er wel aan wat voor muziek je speelt. De Black Crowes hebben er een tijd op gespeeld, of in ieder geval op cd's gebruikt. Prijs weet ik niet, ,maar wel in de duurdere klasse.

Angel
24 augustus 2004, 22:34
Kennis van me heeft die combinatie. Ik vind het echt geweldig klinken en zou er zeer zeker op spelen.
Het ligt er wel aan wat voor muziek je speelt. De Black Crowes hebben er een tijd op gespeeld, of in ieder geval op cd's gebruikt. Prijs weet ik niet, ,maar wel in de duurdere klasse.


Hey Marc,

de prijs ligt boven de 1000 euro voor de Trio, footswitch, flightcase en pre-amp, maar ik wist niet dat de Black Crowes er op gespeeld hebben.
Thx

LordRiffenstein
24 augustus 2004, 23:37
Lekkere set, luister eens nr de 2 eerste CDs van Noordkaap, Lars gebruikte toen ook die set. Ben niet 100% zeker op de eerste cd maar zeker op de 2de.

srv-man
25 augustus 2004, 00:09
Ook te koop in Duitsland, zie http://www.musik-produktiv.de/shop2/marke02.asp/marke_id/640/sid/!18121995

Een beetje opgevoerde marshall zou ik het niet noemen, ik heb een paar keer uitgeprobeerd en mn kanaal 1 en 2 liggen klinken als een geweldige Fender. Kanaal 3 heeft mega veel gain, maar klinkt niet zo gewelddadig/bruut als Marshall, maar wat beschaafder, wat meer creamy zal ik maar zeggen. Denk maar aan het geluid van Steve Rothery, ik kan me voorstellen dat die er wel weg mee weet.
Het algemene karakter zou ik eerder richting vintage dan modern bestempelen.

Angel
25 augustus 2004, 17:20
Heb er deze morgen nog maar eens op gaan spelen en gekocht.
Ongelofelijk die set, vooral die scream is zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzeeeeeeeeeeeeeeeeer veel gain maar toch gecontroleerd! Heerlijk!

srv-man
25 augustus 2004, 19:06
Gefeliciteerd met je aankoop! Heb je het setje bij Vd Haar gekocht? Zou wel leuk zijn als je nog eens een uitgebreide review ging plaatsen.

bluegate
25 augustus 2004, 20:09
Gefeliciteerd.

Indien het de set is van vd Haar heb je een goede slag geslagen.
1500 voor een volledig buizen voor en eindversterker met behuizing en zelfs een kleine lexicon is niet veel geld.

Mike Rutherford heeft hem ook gebruikt.
Ten tijden van de laatste Genesis plaat & tour met Phil Collins.
"I cant dance" was volgens mij de Trio met 75 eindtrap.

marc_o
25 augustus 2004, 21:23
Tof dat je 'm hebt gekocht, zou ik ook doen.
Weer lekker even wat anders dan de rest, dus meer een "eigen" sound. Veel plezier ermee.

Angel
25 augustus 2004, 21:29
Tof dat je 'm hebt gekocht, zou ik ook doen.
Weer lekker even wat anders dan de rest, dus meer een "eigen" sound. Veel plezier ermee.

Hey Marc,

thx, lekker mijn eigen sound, geen engl, diesel of wat dan ook(geen verwijt) maar even iets totaal anders!

BLOK182
25 augustus 2004, 22:10
Gefeliciteerd he dude!

vinni
25 augustus 2004, 22:19
Goed gedaan jochie ! :-D

Tja...die Trio....nooit getest maar was altijd wel geinteresseerd in dat ding.
Zeker met die eindtrap die ook bij vd Haar stond.

Geloof dat er hier in het Groningse een klein aantal gitaristen zijn met die trio. Twee...drie.....

Groet en suc6 dr mee.

Vinni

marc_o
26 augustus 2004, 04:25
Tof dat je 'm hebt gekocht, zou ik ook doen.
Weer lekker even wat anders dan de rest, dus meer een "eigen" sound. Veel plezier ermee.

Hey Marc,

thx, lekker mijn eigen sound, geen engl, diesel of wat dan ook(geen verwijt) maar even iets totaal anders!

Ik snap wat je bedoelt, heb 10 jaar ge-Englt, maar opeens beu geraakt, speel nu op Rivera en heb gewoon meer een eigen sound...een Engl klinkt altijd als een Engl, en dat is prima hoor, maar ik wil wat anders....en jij ook.

Angel
26 augustus 2004, 08:16
Goed gedaan jochie ! :-D

Tja...die Trio....nooit getest maar was altijd wel geinteresseerd in dat ding.
Zeker met die eindtrap die ook bij vd Haar stond.

Geloof dat er hier in het Groningse een klein aantal gitaristen zijn met die trio. Twee...drie.....

Groet en suc6 dr mee.

Vinni

Thx, nu nog een aangename kast er onder, waar welke?

vinni
26 augustus 2004, 18:09
Wat dacht je van die speciale stereokast van GT?
Lijkt me wel mooi passen bij dit setje!

Anders....tja zoveel opties.....
Op de een of andere manier moet ik gelijk aan greenbacks denken....


Groet,
Vinni

Angel
26 augustus 2004, 18:57
Wat dacht je van die speciale stereokast van GT?
Lijkt me wel mooi passen bij dit setje!

Anders....tja zoveel opties.....
Op de een of andere manier moet ik gelijk aan greenbacks denken....


Groet,
Vinni

Hey Vinni,

staat die stereokast op de site? Moet ik eens gaan kijken.
Waarom greenbacks?

Thx

vinni
26 augustus 2004, 22:56
Deze is ut....

http://www.groovetubes.com/product.cfm?Product_ID=1656

Zelf niet gehoord hoor....dus je zult hm wel moeten testen. Maar lijkt me wel leuk met die D75 amp....lekker breed stereo.....juist met die speciale box. moet je maar eens op de website lezen....

en ja....Greenbacks....hmm....op de een of andere manier vind ik die bij de trio passen.....lekker ronken maar ook weer niet te stevig.....
Maar ja....mijn persoonlijke smaak hé............. :cool:

Groet,
Vinni

marc_o
27 augustus 2004, 17:04
Volgens mij hoorde er bij die set ook tweed speakerkastjes...maar ik kan me vergissen.

Angel
27 augustus 2004, 17:08
Volgens mij hoorde er bij die set ook tweed speakerkastjes...maar ik kan me vergissen.

zou goed kunnen, maar die heb ik niet gezien :lol:
Ik ben nu aan het uitkijken voor een aangename kast, 2x12"-stereo.

Iemand nog voorstellen? En een prijs?

Dr. Tim
27 augustus 2004, 17:39
De 2x12" kast van THD schijnt erg goed te zijn...rond de 800 euro.

Angel, zou je misschien wat soundclips kunnen maken...Ik ben erg benieuwd hoe het scream-kanaal klinkt van die trio. Ik ken het geluid nu alleen van de albums van Marillion maar zou graag het "pure" geluid eens willen horen (zonder effecten).

Greetz,
Tim

marc_o
28 augustus 2004, 14:07
De prijzen van goede 2 keer 12" speakers zijn gewoonweg belachelijk hoog.

Angel
28 augustus 2004, 17:06
De prijzen van goede 2 keer 12" speakers zijn gewoonweg belachelijk hoog.

Dat heb ik ondertussen gemerkt, je kan je beter een 4x12" aanschaffen dan heb je voor relatief minder geld i.v.m. een 2x12"

Angel
28 augustus 2004, 17:24
Tof dat je 'm hebt gekocht, zou ik ook doen.
Weer lekker even wat anders dan de rest, dus meer een "eigen" sound. Veel plezier ermee.

Hey Marc,

thx, lekker mijn eigen sound, geen engl, diesel of wat dan ook(geen verwijt) maar even iets totaal anders!

Ik snap wat je bedoelt, heb 10 jaar ge-Englt, maar opeens beu geraakt, speel nu op Rivera en heb gewoon meer een eigen sound...een Engl klinkt altijd als een Engl, en dat is prima hoor, maar ik wil wat anders....en jij ook.

Ik heb ook nog een Rivera, is echt je eigen sound!!

marc_o
28 augustus 2004, 20:19
Ja, Rivera's hebben mijn hart gestolen. Heb nu de Fandango en de Knucklehead reverb, echt te gek!
Cabinetje kocht ik goedkoop 2e hands, maar uiteindelijk blijft het een paar planken met 2 speakers, en natuurlijk is het ene beter in elkaar geschroefd dan het andere, maar die prijsverschillen zijn te gek voor woorden.

weer ontopic (beetje)
Heb vorig jaar eens wat Groove tubes combo's getest, waaronder de soul-o-45 en ik dacht de soul-o-75, als ie zo heet, en die zijn dus ook echt heel erg mooi.