PDA

View Full Version : Hoe heet dit ook weer?



prs
24 augustus 2004, 14:52
Hoe heet ook weer zo'n plastic "ding" waarmee je het klankgat van een akoestische gitaar kunt dichtmaken om feedback tegen te gaan.
Ik heb het geweten, maar ben het weer vergeten...

prs
24 augustus 2004, 14:58
Mijn excuses, ik heb het antwoord al gevonden.
Ik had iets beter moeten Googlen.
Het heet een feedbackbuster

http://www.deakinguitars.co.uk/deakin/pages/jpgs/FEEDBACKBUSTER.jpg

bert k
24 augustus 2004, 16:24
En waar koop je die dingen? Bij Feedback! :-D http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=USM2033211

phantom666
3 september 2004, 16:46
Ik heb een Yamaha CPX-5, en die heeft een eivormig gat.
Ziet er wel ruig uit, maar dat moet ik natuurlijk mijn buster heel duur bestellen bij Yamaha en dan $23,76 verzendkosten (of een dergelijke prijs) betalen om hem met luchtpost vanuit Amerika over te laten komen :S

Of is er iemand die hier ook ervaring mee heeft en mij kan verzekeren dat ik die bij de muziekboer-om-de-hoek halen kan?

jpb
6 september 2004, 17:43
Ik heb een Yamaha CPX-5, en die heeft een eivormig gat.
Ziet er wel ruig uit, maar dat moet ik natuurlijk mijn buster heel duur bestellen bij Yamaha en dan $23,76 verzendkosten (of een dergelijke prijs) betalen om hem met luchtpost vanuit Amerika over te laten komen :S

Of is er iemand die hier ook ervaring mee heeft en mij kan verzekeren dat ik die bij de muziekboer-om-de-hoek halen kan?

Je kunt ook een stuk karton knippen en met elastiekjes in je klankgat doen. Deed ik met f-gaten; werkt prima

Picker
6 september 2004, 17:53
Ik heb een Yamaha CPX-5, en die heeft een eivormig gat.
Ziet er wel ruig uit, maar dat moet ik natuurlijk mijn buster heel duur bestellen bij Yamaha en dan $23,76 verzendkosten (of een dergelijke prijs) betalen om hem met luchtpost vanuit Amerika over te laten komen :S

Of is er iemand die hier ook ervaring mee heeft en mij kan verzekeren dat ik die bij de muziekboer-om-de-hoek halen kan?

Je kunt ook een stuk karton knippen en met elastiekjes in je klankgat doen. Deed ik met f-gaten; werkt prima

... of gewoon een ballonnetje opblazen in je gitaar en dichtknopen.

bert k
6 september 2004, 17:59
:-D Briljant, hoe kom je erop... Ik ga het proberen.