PDA

View Full Version : Stratman70: Besatched UPDATE



Stratman70
24 augustus 2004, 13:44
Mijn interpretatie van een algemeen Satriani-achtig rock nummer. Het is allemaal wat behelpen met de drums en bas (knoeien met samples en de bas is een Les Paul waarvan de E snaar tot een lage A is gestemd :D ).

Inclusief kleine slordigheidsfoutjes, maar zoals de oude perzen al zeiden: alleen Allah is volmaakt. :wink: Graag jullie reacties.

Besatched By Simplicity (http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000142907_000020851.mp3)

NIEUWE VERSIE (http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000142907_000020954.mp3)

sunday violence
24 augustus 2004, 15:28
negatief: sound is te dof, thematje is een beetje saai en het wil niet echt rocken

positief: er zitten en paar coole licks in (vind het tap stukkie op 52 seconde erg gaaf)

tja kan beter denk ik

Toffe gozer
24 augustus 2004, 18:44
De lead gitaar kinkt inderdaad een beetje dof , ook een beetje te kaal naar mijn mening, maar verder vind ik hem erg lekker hoor, vooral de solo's zijn erg lekker. :)

Gert-Jan
24 augustus 2004, 20:35
Leuk stukkie, maar waar is het nou Satriani-achtig???

Stratman70
25 augustus 2004, 10:14
@ Sunday Violence: Ik denk zelf ook wel dat hij beter kan. Ik vind het thema'tje zelf bestwel cool, maar ik zou hem misschien 1x minder moeten spelen, omdat het zo inderdaad wat saai wordt misschien.
Wat betreft die doffe sound: hier had ik eigenlijk min of meer bewust voor gekozen, ik wilde er namelijk iets van een 70's vibe aan geven en hem wat 'lief' laten klinken, maar misschien mag er inderdaad ietsje meer hoog in de lead van het thema.

@ Toffe gozer: Dat kale viel mij zelf ook op. Ik denk dat dat wat minder zou worden met nog een identieke slagpartij er naast en een vettere en betere drumpartij misschien. Ik wilde het nummer ook niet te hard en agressief laten klinken eigenlijk. Daarom speel ik ook bijv. met erg weinig oversturing: de drive staat op nog geen kwart van de POD (jcm800) en de treble en middle allebei ongeveer op éénderde.

@ Gert-Jan: Ik vond het thema'tje eigenlijk wel Satriani achtig (en de slagpartij eigenlijk ook wel.) :oops: , maar ik begrijp uit jouw woorden dat jij dat niet zo hoort? Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook alleen maar zijn eerste 2 albums ken, dus zo'n Satriani-kenner ben ik niet hoor. Maar toen ik het nummer schreef moest ik de hele tijd een nummers als Surfing With The Alien denken, al lijkt het er (bewust!) helemaal niet op.
Wel tof en sportief dat je hem geluisterd en gereageerd hebt. Dank je!!!

Dank jullie wel voor het luisteren, replyen en de nuttige kritiek! :cool:

FNaRK
25 augustus 2004, 10:37
hmmm,
lekker gespeeld, ik haal er toch wel wat Satriani dingetjes uit.
Je slagpartij is lekker, ook qua tone. Je leadgeluid is voor mij te mat / tam, die mag best wel wat meer naar voren en wat agressiever.
Ik vind zowiezo het nummer in zijn geheel wat tam, beetje saai zelfs.

Effe overdoen en dan wat meer agressie erin ?


Mario

Luc-O
25 augustus 2004, 12:30
Dit is zeker Satriaans, maar het had er ook één van mij kunnen zijn! :D
Te gek nummer, lekkere drive en helemaal niet saai, alleen inderdaad wel iets te 'lief' gespeeld. Bij dit soort werk moet je gewoon een vette lead tone hebben met een mooie delay en een wat agressievere vibrato toepassen. Ik vind de slagpartij ook erg creatief en qua snelheid ben je ook vooruit gegaan! Alleen eh.. het thema lijkt wel héél erg op dat van Satriani's Summer Song...

Grtz Luc

c.hultermans
25 augustus 2004, 12:50
Ik vind m eigenlijk ook best gaaf!!!!! De Satch invloeden zijn zeker hoorbaar hehehe en dat is als compliment bedoeld!! Alleen had ik dat tap stukkie nog een keer laten terugkomen (of langer gemaakt)

Verder sluit ik me achter Luc-O z'n comments aan....

Grtz,

Conrad

Stratman70
25 augustus 2004, 13:07
@ Roadkill: dank voor je nuttige kritiek. Ik ben idd van plan om hem opnieuw op te nemen, zodat mijn arme wijsvinger weer is hersteld van een ongelukje wat ik er mee heb gehad (tip: trek altijd op tijd je hand terug als je de autodeur dichtgooit!)

@ Luc-O: Ik denk dat jouw muziek en met name de slagpartijen van nummers als Steamy Tighs wel wat van invloed waren inderdaad.
HA...ik wist het: dat thema is van Satriani! Ik moet eerlijk zeggen dat ik met dat thema in mijn hoofd zat en dacht idd aan Satriani, maar omdat ik me niet meer kon herinneren wanneer ik het voor het laatst gehoord heb, laat staan welk nummer het was, ging ik twijfelen. Om mezelf in te dekken gaf ik er maar een titel aan met zijn naam er in. :wink:
Maar bedankt voor je toffe en nuttige reactie. Ik besef dat ik het toch wat vetter en agressiever moet maken, daarin lijkt iedereen bijna eensgezind. Dus een nieuwe opname komt er zeker over een tijdje, met wat kleine wijzigingen.

@ Conrad: Tof! Inderdaad dacht ik daar zelf ook aan. Dus die neem ik ook mee.

Allemaal weer bedankt voor het luisteren en de te gekke reacties, waar ik veel mee kan! En dat is tof natuurlijk!

segers
25 augustus 2004, 23:34
Dit is een lekker nummertje hoor 8-)
Alleen het geluid mag idd wat feller en de coordinatie tussen linker en rechterhand van je alternate picking is iets waar je nog wat aan kunt werken. Maar verder prima in orde dit!!

Brolly
26 augustus 2004, 00:08
Nah, hij zeker niet saai. Ik vind het een best leuk nummer. Het mag indd een beetje aggresiever qua vibrato, maar toch vind ik hem vrolijk en leuk

Shaggy
26 augustus 2004, 10:40
Mooi gespeeld hoor, ik vind de rythm wel rocken. Ik merk wel dat een fender ballen mist om het satriani-achtige eruit te krijgen.

Bouke
26 augustus 2004, 15:26
Hey Strat,

Oke dan... Dof gitaargeluid, apelelijke drums :o zowel sound als programming... boem-tsjik-boem-tsjik :D Erg droog. Luister eens naar een drummer zou ik zeggen :wink:

Verder... knap gespeeld, aardig themaatje, ik hoor leuke techniekdingetjes en het verveelt mij de eerste keer niet. Je speelt goed, maar ik weet dat je interessantere stukkies muziek kunt maken.

Groets,

Bouke

defecto
26 augustus 2004, 18:31
Luisterd erg lekker! Vind het een mooie sound en er zitten een paar erg goede stukjes in! Kan niet wachten tot je de verbeterde versie online zet! :P

Lacrimosa
26 augustus 2004, 18:42
Dude, klinkt vet man!!
Vette licks... :wink: !!

keep on rockin´

later!!

Stratman70
27 augustus 2004, 14:44
Dank voor jullie supergave reacties. Ik heb er wat mee gedaan en het resultaat is wat vetter, meer vibrato (daar ben ik nog niet zo goed in) en minder dof. Ook heb ik wat dingetjes gewijzigd, zoals een ander thema, een slagpartijtje toegevoegd, de drums naar de achtergrond gedrukt (is toch niks aan) en wat nieuwe dingetjes ingespeeld en wat oude dingetjes weggelaten.

Als je de oude versie al goed vond is deze zeker de moeite waard denk ik. Al is de fade out helaas veel te lang. foutje.

OUDE VERSIE (http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000142907_000020851.mp3)

UPDATE VERSIE (http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000142907_000020954.mp3)

Stratman70
28 augustus 2004, 10:44
@ Segers: dank voor je toffe reactie. Inderdaad is de coördinatie tussen beiden handen nog niet optimaal. Ik ben ook eigenlijk geen shredder.

@ Brolly: thanx!

@ Shaggy: ehh.. het is op een Gibson Les Paul ingespeeld. :oops: :wink:

@ Bouke: Thanx dude! Tja, dat gedoe met die drum samples is nog zo'n (tijdrovend) gehannes, ik moet me daar nog eens goed in verdiepen.
Had je eigenlijk mijn "Farewell" al gehoord? Die is wat meer richting blues (qua emo-feel, want het is bluesnummer.)

@ Defecto: Thanks! Here you go! De update versie. Ben benieuwd wat je daar van vind!

@ Lacrimosa: Dank je!

Luc-O
28 augustus 2004, 12:24
:o SUPER MAN!!!!!!!! Tering wat is dit een ongelofelijk lekker nummer!! He-le-maal mijn ding. En wat een verbeteringen man!! Thema is super nu, vooral gedubbeld, sound is ook veel en veel beter. Serieus één van de beste stukken op het forum!!! Ik ben jaloers! Hulde 8-) 8-) 8-) 8-)

Luc-O
28 augustus 2004, 19:21
Ik gooi 'm nog even omhoog :D :D

Toffe gozer
28 augustus 2004, 19:38
Tjonge Stratman, dat klinkt stukken beter , mooi man ,erg leuk om te horen dat je zo met alle tips omgaat, en daadwerkelijk met een nieuwe versie komt :) , klinkt super hoor :lol:

Shaggy
28 augustus 2004, 21:14
@ Shaggy: ehh.. het is op een Gibson Les Paul ingespeeld. :oops: :wink:





mega blunder :oops: :oops: :D

defecto
28 augustus 2004, 23:13
Wow! Ik vind het ook een echt heel gaaf nummer! Dit is echt mijn ding en zo zou ik zelf ook wel willen spelen! Volle emoties erin! :P De verbeteringen zijn echt top! Het komt nu gewoon helemaal naar voren en een vette sound! 8) Je zal wel merken dat ik een beetje enthousiast ben.. :D

Shaggy
29 augustus 2004, 11:22
damn

zeker een verschil met die vibrato's .. heel goed hoe je met de wisselingen mee gaat .. en je sound is wat feller geworden .. past stukken beter bij de thema imo

thumbs up :)

TjeChe
29 augustus 2004, 12:46
Die nieuwe versie klinkt echt heel goed, lekkere song en je gitaarspel is erg goed. Je timing wordt steeds beter, keep it up en post meer! 8-)

sunday violence
29 augustus 2004, 13:27
yeah dude!~dit is ff 20x beter zo 8-) 8-)

Stratman70
29 augustus 2004, 17:10
@ Luc-O: Super dat zo'n supergitarist dit super vind! It's a real honour!!!!

@ Toffe gozer: toffe reply! Natuurlijk doe ik iets met die kritiek. Ik was er maar wat blij mee. Zo leer ik het tenminste!

@ Defecto: gaaf dat je altijd zo enthousiast bent over mijn muziek!

@ Shaggy: ik geef toe dat het bij de vorige versie ook wat moeilijker te horen was misschien, door dat doffe geluid, en dan nog die nick van mij, die het nog even door de war gooit. :lol:

@ TjeChe: ik zal zeker nog meer posten!!!! Timing blijft toch een aandachtspunt voor mij, maar gaat idd wel wat vooruit.

@ sunday violence: yep, dat vind ik zelf ook. :D

Allemaal weer bedankt voor het luisteren en jullie feedback!!!!

Stratman70
30 augustus 2004, 10:40
Iemand nog? :lol:

boudewijn
30 augustus 2004, 12:19
Hey dit is echt veel beter man waardoor je techniek veel beter tot zn recht komt.Nog wel een beetje rechtdoor allemaal maar dat mag de pret niet drukken want het is gewoon een lekker nummer.

Kortom lekker fris stralend nummertje :P :P

Groet Boudewijn :wink:

FNaRK
31 augustus 2004, 10:09
lekker hoor,
zie je dat wat meer "ballen" zo'n nummer meteen meer feel geeft ...

(van mij had het zelfs nog wel wat ruiger gemogen 8-) )

Wormaap
31 augustus 2004, 14:03
De nieuwe versie klinkt echt oneindig veel beter man :) Ik heb de oude ter referentie ook nog even geluisterd, maar deze gaat zeer zeker m'n mp3 lijst in :)

Stratman70
31 augustus 2004, 20:13
@ Boudewijn: dank je! Wat voor Luc geldt, geld ook voor jou: super dat zo'n supergitarist dit kan waarderen! Inderdaad vind ik 'm zelf ook wel teveel rechtdoor gaan. Mijn volgende post moet idd wat afwisselender qua songstruktuur zijn. dat viel mij zelf ook al op.

@ Roadkill: daarom ben ik juist zo blij met jullie feedback. het heeft het nummer echt goed gedaan ja!

@ Wormaap: kijk! Daar doe ik het voor! Dat is altijd zo'n mooi compliment, als iemand hem wil bewaren!!!

Weer bedankt voor jullie reacties!!!!!

Stratman70
2 september 2004, 10:39
iemand nog? :D

segers
7 september 2004, 17:25
Hee, je sound is echt wel stukken beter zo!! 8-)

Bosch
7 september 2004, 20:35
iemand nog? :D

Ik gooi 'm nog even omhoog :D :D

http://home.hetnet.nl/~boschracing/fuk_O.jpg

Oké, de grap is er nu dan ook gelijk wat van af. Dus laat maar zakken deze topic.

FNaRK
7 september 2004, 21:33
hey ...............
Bosch heeft Frontpage en Photoshop ontdekt :o




(effe aan je site werken dude ....... ziet er niet uit .... )

Luc-O
7 september 2004, 21:49
Hey Bosch, bedankt dat je dit topic nog even omhoog hebt gegooid, dat verdient dit ijzersterke nummer zeker!! Ik ben blij dat jij dat ook inziet!!

Groetjes en ik bel je snel!!! Dan help ik je nog even met je site, kunnen we meteen even iets doen aan die rare foto van die lelijke hooligan die erop staat, want dat schrikt alleen maar af.

Grtz

Stitch
8 september 2004, 00:35
(effe aan je site werken dude ....... ziet er niet uit .... )


hee, bosch staat verdomme wel gewoon naast DE FONZ jah! beat it!

Stratman70
8 september 2004, 10:04
hey Bosch,
Ook natuurlijk namens mij bedankt. Ik ging je al bijna aardig vinden, totdat ik dat onsympathieke gelaat van je op je site zag.
het feit dat je je in mijn topics begeeft om over alles te praten BEHALVE de muziek (waar het uiteindelijk toch om gaat), getuigt al helemaal van een hoogstaande natuur. Als je een kerel bent, ben je ook zo sportief om te zeggen wat je van de muziek vind en anders moet je wegblijven uit mijn topics.



dit is geen flame, maar ik (we!) spreken je aan op je gedrag ...

Humor heb je dus blijkbaar ook genoeg. Nu alleen nog werken aan wat zelfreflectie en dan komt het helemaal goed met je. Ik heb dus liever dat je me aanspreekt op mijn muziek. Misschien zou ik daar nog iets meer mee kunnen namelijk.
Dit is geen flame, ik (we!) spreken je alleen aan op je gedrag en het feit dat je beter die misselijke kop van je niet kunt laten zien op je site, want het zou mensen kunnen afschrikken inderdaad.

Nogmaals: geen flame, ik geef je alleen een uiterst bruikbare tip kerel! Doe er je voordeel mee! :wink:

FNaRK
8 september 2004, 10:08
http://home.kabelfoon.nl/~hoed/roadkill/salvador%20bosch.jpg

FNaRK
8 september 2004, 10:33
http://home.kabelfoon.nl/~hoed/roadkill/dali.jpg



zo..... nu nog een foto van Stratman en ik kan aan de slag :-D

Stratman70
8 september 2004, 10:38
HAHAHAHAHA :D :-D :D :-D :D :-D :D
Nou, hier heb je mijn foto hoor:
http://home.wanadoo.nl/e.kosters/recent.jpg

Bosch
8 september 2004, 11:40
Groetjes en ik bel je snel!!! Grtz

Luc reageert altijd gelijk zo agressief, ... zo aangebrand, ... teken van onmacht?
http://home.hetnet.nl/~boschracing/fuc_O.jpg

Luc-O
8 september 2004, 11:46
http://home.kabelfoon.nl/~hoed/roadkill/dali.jpg

Je ziet het Bosch, ook andere forummers beginnen je aan het kruis te nagelen, dat zegt genoeg volgens mij...
Maar kom op, gedraag je niet als een meisje (je hebt wel lekkere tieten trouwens :D ) en reageer nou eens gewoon op Stratman's vette song!!

Stratman70
8 september 2004, 11:53
+1

Luc-O
8 september 2004, 12:03
O ja Bosch, wist je trouwens dat Stratman70 cursussen nummers schrijven geeft? De woensdagmiddag is voor de hopeloze gevallen en guess what: jouw eerste les is gratis!!!


PS: Waar is Shakeel toch?? Zomergriepje????

boudewijn
8 september 2004, 12:04
Hey daar ik wil me nergens mee bemoeien hoor en doe dat dus ook niet.
Maar wel wil ik f kwijt dat het nu toch genoeg is geweest.

Zie het als een gelijk spel en laten we verder gaan waar het nog goed ging.
Wel moest ik erg lachen om sommige plaatjes vanuit een humoristische geest gezien dan :-D :-D :-D



let's play guitar fuckers

Stratman70
8 september 2004, 12:11
Oké! Je hebt gelijk Boudewijn, maar ik geloof dat ik daar ook al eens eerder om vroeg: laten we het nu weer over de muziek hebben.

Graag zelfs!!! :D

Luc, je brengt me trouwens op goede ideeën!!! :D :D :D

Shakeel
8 september 2004, 12:36
Hey Bosch, bedankt dat je dit topic nog even omhoog hebt gegooid, dat verdient dit ijzersterke nummer zeker!! Ik ben blij dat jij dat ook inziet!!

Groetjes en ik bel je snel!!! Dan help ik je nog even met je site, kunnen we meteen even iets doen aan die rare foto van die lelijke hooligan die erop staat, want dat schrikt alleen maar af.

Grtz

Luc's adres verwijderd


:) :) :)

Brolly
8 september 2004, 13:31
Nou, dat gaat weer lekker....

Dit is een sound-topic hoor je hoort feedback over het nummer te geven niet op ge-flame. Maarja who am I..

Strat ik vind één of andere manier je oudere versie leuker dan de nieuwere. De nieuwe heeft indd veel meer kracht en klinkt zuiverder. Het oude nummer heeft een pakkendere terugkomende melodie.

spanky_franky
8 september 2004, 15:53
ik vind het thema erg sterk. mooie akkoordenprogressie. ja lead tone is mat ben ik het mee eens, maar als geheel, als nummer, is het erg mooi.

Luc-O
8 september 2004, 16:37
Hee Shakeel... moet ik nou echt naar de hogeschool rotterdam gaan bellen voor de gegevens van student 0748501??? Is geen enkel probleem hoor, ik ken genoeg mensen daar

Shakeel
8 september 2004, 16:39
Ga je gang ik heb alles covered :)

Bosch
8 september 2004, 16:40
Hee Shakeel... moet ik nou echt naar de hogeschool rotterdam gaan bellen voor de gegevens van student 0748501???

Hey Puk-O, waar was je eigenlijk op de verjaardag van Boudewijn? Je had mij met veel woorden beloofd te komen :-?


Is geen enkel probleem hoor, ik ken genoeg mensen daar

Altijd weer dat bedreigende toontje, ... met woorden redt ie het niet ...



speelbal

Shakeel
8 september 2004, 16:46
Ook lachen dat hij helemaal moet gaan bellen enzo terwijl ik zen adres fix in 1 sec. Maarja niet iedereen is zo cool en slim als the shakmaster 8-)

Anyway Lucie wat zit je dwars waarom ben je altijd zo gefrustreerd, agressief, waarom bedreig je mensen? Als je aandacht tekort komt heb ik nog wel een paar leuke adressen voor je. In mijn school heb je ook een afdeling Psychologie ( daar zit alle pussy 8-) ) , als je dan toch al belt, maak dan meteen een afspraak met de docenten van het propedeuse orientatie gedrag en maatschappij.

Succes :)

Brolly
8 september 2004, 17:49
Rustig beste mensen,

Luc ik denk niet dat ze zomaar gegevens van een student aan iemand geven als je belt naar een Hogeschool. Beetje vaag BTW als je dat zou doen. Maar who am I....

Kunnen we dan nu weer het nummer van Stratman bespreken?? :razz:

Luc-O
8 september 2004, 18:22
Luc ik denk niet dat ze zomaar gegevens van een student aan iemand geven als je belt naar een Hogeschool. Maar who am I....

Dat ligt eraan hoe je het brengt jochie. Maar dat iemand zomaar mijn adres en tel. nr hier op het forum zet vind jij niet vaag??? Dan vraag me inderdaad af wie je bent...

Mithrandir
8 september 2004, 18:49
Ook lachen dat hij helemaal moet gaan bellen enzo terwijl ik zen adres fix in 1 sec. Maarja niet iedereen is zo cool en slim als the shakmaster 8-)

Anyway Lucie wat zit je dwars waarom ben je altijd zo gefrustreerd, agressief, waarom bedreig je mensen? Als je aandacht tekort komt heb ik nog wel een paar leuke adressen voor je. In mijn school heb je ook een afdeling Psychologie ( daar zit alle pussy 8-) ) , als je dan toch al belt, maak dan meteen een afspraak met de docenten van het propedeuse orientatie gedrag en maatschappij.

Succes :)

proest......

jullie hebben weer een gezellig onderonsje heren, gaan we dit nu in elk topic van Straman of Luc krijgen?

Brolly
8 september 2004, 19:01
Nee, daar heb je gelijk in. Dat is indd ook een erg vage actie, meneertje. Wie ik ben? Dat zeg ik niet, kijk maar wat er gebeurd. Straks zetten jullie mijn telefoonnummer ook nog op het forum :)

Luc-O
8 september 2004, 19:12
jullie hebben weer een gezellig onderonsje heren, gaan we dit nu in elk topic van Straman of Luc krijgen?

Dat moet je aan Bosch vragen, die kleuter begint er namelijk iedere keer mee

boudewijn
8 september 2004, 19:16
hey let's burn our guitars and buy guns instead


:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Mithrandir
8 september 2004, 19:19
jullie hebben weer een gezellig onderonsje heren, gaan we dit nu in elk topic van Straman of Luc krijgen?

Dat moet je aan Bosch vragen, die kleuter begint er namelijk iedere keer mee

Ach, arm schaap, beginnen hunnie.......

waar twee vechten hebben twee schuld he, dus groei op.....

Shakeel
8 september 2004, 19:22
Luc ik denk niet dat ze zomaar gegevens van een student aan iemand geven als je belt naar een Hogeschool. Maar who am I....

Dat ligt eraan hoe je het brengt jochie. Maar dat iemand zomaar mijn adres en tel. nr hier op het forum zet vind jij niet vaag??? Dan vraag me inderdaad af wie je bent...

Ik doe zoiets niet zomaar, dat heb ik gedaan vanwege je telefoontjes richting Bosch. En ik ben de beroerdste niet ik zal je adres weghalen, maar hou dan ook op met je kinderachtige telefoontjes.

segers
8 september 2004, 19:27
:o Heb ik gisteren weer aan de paddo's gezeten, damn :???:

Luc-O
8 september 2004, 19:35
jullie hebben weer een gezellig onderonsje heren, gaan we dit nu in elk topic van Straman of Luc krijgen?

Dat moet je aan Bosch vragen, die kleuter begint er namelijk iedere keer mee

Ach, arm schaap, beginnen hunnie.......

waar twee vechten hebben twee schuld he, dus groei op.....

Hmmm, typische reactie, zeker voor iemand die gisteren zelf nog enorm van leer is getrokken tegen forummer ninja (topic inmiddels door mod verwijderd trouwens) dus begin hier nou niet over opgroeien ok?

Bosch
8 september 2004, 20:31
Hmmm, typische reactie, zeker voor iemand die gisteren zelf nog enorm van leer is getrokken tegen forummer ninja (topic inmiddels door mod verwijderd trouwens) dus begin hier nou niet over opgroeien ok?

lucie, lucie, lucie ...

het is enigszins een semantische paradox, maar tegen jou zal ik zeggen:

het laatste woord is een machtig iets maar het geeft geen blijk van berusting, ...

... integendeel :D


speelbal