PDA

View Full Version : Informatie over deze gitaar



Maroetoo
24 augustus 2004, 14:31
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=muziek&u=elektrgitaren&ID=29561

Heeft iemand wat meer informatie over deze gitaar?
Ik wil de hals namelijk gaan gebruiken voor mijn zelfbouw
Maar ik moet onder andere weten of de hals geschroefd of gelijmd is.

Joop M
24 augustus 2004, 14:33
Je kan ook de verkoper even mailen of bellen :???:
Grz Joop

Maroetoo
24 augustus 2004, 14:38
Je kan ook de verkoper even mailen of bellen :???:
Grz Joop


Ja weet ik, maar ben ook benieuwd naar antwoorden van andere mensen,
misschien dat iemand anders deze gitaar ook heeft of heeft gehad en er iets over te zeggen heeft

Braindead
24 augustus 2004, 15:00
Nou animal is nou niet bepaald een gewilde gitaar om het maar eens zacht uit te drukken.
KIjk eens rond naar wat beters.

Maroetoo
24 augustus 2004, 15:18
Nou animal is nou niet bepaald een gewilde gitaar om het maar eens zacht uit te drukken.
KIjk eens rond naar wat beters.

Et gaat in principe alleen om de hals he

Anders Destium
24 augustus 2004, 15:23
Het is crap, ik neem aan dat er op de hals redelijk wat aan te merken is tenzij je erg veel geluk hebt.

als het alleen gaat om de hals kun je er beter eentje bestellen bij bijvoorbeeld www.vox-humana.nl

Maroetoo
24 augustus 2004, 15:32
Het is crap, ik neem aan dat er op de hals redelijk wat aan te merken is tenzij je erg veel geluk hebt.

als het alleen gaat om de hals kun je er beter eentje bestellen bij bijvoorbeeld www.vox-humana.nl

Hmm jah maar kun je daar ook les paul halzen bestellen dan?
Ik kan ze er namelijk niet vinden

Diedo
24 augustus 2004, 15:39
ik heb er een gehad: mijn ervaring; een erg dikke hals itt de gitaar zelf. euhm,... ja speel comfort: nietmijn ding, ik ben meer van het plattere werk. ook was de topkam niet van goede kwaliteit. je kan em proberen, maar ik denk toch dat je met een kwalitatief betere hals veel meer plezier zult hebben.

Swan
24 augustus 2004, 16:47
voor 100 euro kan je echt wel n losse hals vinden die stukken beter is dan die animal crap

Dirk_Hendrik
24 augustus 2004, 16:49
Volgens mij kostten Animals een paar jaar geleden al minder dan 100 euro. Iets van 175 gulden ofzo.

Mijn advies, laat maar hangen. Zonde van je geld.

Anders Destium
24 augustus 2004, 17:09
Als je een lespaul hals wilt is dat bijna per definitie een set neck. Je kunt waarschijnlijk beter een gitaarbouwer er eentje voor je laten bouwen dan de hals van een hele slechte gitaar te plukken. Ik weet ook niet hoe serieus je bent in je zelfbouw, ik zou dan het liefst toch een goede gitaar bouwen :)

Maroetoo
24 augustus 2004, 17:30
Als je een lespaul hals wilt is dat bijna per definitie een set neck. Je kunt waarschijnlijk beter een gitaarbouwer er eentje voor je laten bouwen dan de hals van een hele slechte gitaar te plukken. Ik weet ook niet hoe serieus je bent in je zelfbouw, ik zou dan het liefst toch een goede gitaar bouwen :)

Jah ik ben serieus en wil ook iets goeds bouwen,
maar waar kan ik dan een goede les paul hals kopen/ laten bouwen?

Maroetoo
24 augustus 2004, 17:33
Als je een lespaul hals wilt is dat bijna per definitie een set neck. Je kunt waarschijnlijk beter een gitaarbouwer er eentje voor je laten bouwen dan de hals van een hele slechte gitaar te plukken. Ik weet ook niet hoe serieus je bent in je zelfbouw, ik zou dan het liefst toch een goede gitaar bouwen :)

Jah ik ben serieus en wil ook iets goeds bouwen,
maar waar kan ik dan een goede les paul hals kopen/ laten bouwen?

Stel dat ik een richwood les paul zou kopen? en daar de hals vanaf

Anavrin
24 augustus 2004, 17:34
een nadeel met een al bestaande hals is ook dat ie dan maar net in de body moet passen, anders moet je 'm weer helemaal gaan aanpassen (of moet je de body nog maken?)

Maroetoo
24 augustus 2004, 17:37
een nadeel met een al bestaande hals is ook dat ie dan maar net in de body moet passen, anders moet je 'm weer helemaal gaan aanpassen (of moet je de body nog maken?).

Body wordt nog gefreesd als ik de hals heb

Joop M
24 augustus 2004, 20:10
Ik heb wel dit voor je gevonden:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=2384&item=3743224975&rd=1&ssPageName=WDVW

Verder heb ik bij google gezocht onder "Les Paul hals " en er een paar gevonden in Duitsland bij E-Bay,alleen deze advertentie's waren al verwijderd.
Dus als je af en toe even spit moet je wat kunnen vinden.
Grz Joop

Dirk_Hendrik
24 augustus 2004, 20:42
Stel dat ik een richwood les paul zou kopen? en daar de hals vanaf

Dan heb je precies hetzelfde gedaan als met die Animal LP copy. Je hebt een hals van allergoedkoopste ramsjkwaliteit gekocht.

Maroetoo
25 augustus 2004, 13:43
Ik heb wel dit voor je gevonden:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=2384&item=3743224975&rd=1&ssPageName=WDVW

Verder heb ik bij google gezocht onder "Les Paul hals " en er een paar gevonden in Duitsland bij E-Bay,alleen deze advertentie's waren al verwijderd.
Dus als je af en toe even spit moet je wat kunnen vinden.
Grz Joop

Bedankt!

wietse
25 augustus 2004, 18:13
Volgens mij kostten Animals een paar jaar geleden al minder dan 100 euro. Iets van 175 gulden ofzo.

Mijn advies, laat maar hangen. Zonde van je geld.
inderdaad kocht destijds mijn animal strat voor 135 gulden nieuw en later zo'n lp achtige als in die advertentie voor een 150 gulden (bij de bart smit :-D )dus 100 euro is aan de dure kant.
iedereen begint hier te brullen van troep , hebben jullie er wel eens één bespeeld?
want dat valt best wel mee de hals van die strat van me is gewoon erg lekker met goed fretwerk.
niks mis mee , net zoals de goedkope richwoods en staggs meestal zijn de halzen juist het enige goede aan die gitaren.
de electronica is kut en de body is meestal van multiplex.
er hebben ondertussen al heel wat mensen op m'n animal gespeeld en die waren allemaal aangenaam verrast.
hij had wat afstellen nodig , en de intonatie was waardeloos , maar daar kwam ik later achter , was m'n eerste gitaar. :)

Dirk_Hendrik
25 augustus 2004, 20:13
hebben jullie er wel eens één bespeeld?

Ja.
En het was een nare ervaring.

Maroetoo
25 augustus 2004, 20:56
hebben jullie er wel eens één bespeeld?

Ja.
En het was een nare ervaring.

En wat was er dan precies zo naar?
Het gaat mij puur om de hals stemmechanieken vervang ik ook wel.
En de rest van de gitaar boeit ook niet.