PDA

View Full Version : (scheurende?) silent guitar



iam
24 augustus 2004, 12:57
op pukkelpop een optreden gezien van El Gran Silencio, een mexicaans groepje die een soort mix tss ska,rock en hiphop speelde (héél erg leuk trouwens)

de gitarist/zanger speelde op zo'n silent guitar van Yamaha (nylon snaren)via een JC120 van roland
maar haalde uit die gitaar toch nog een scheur (geen metal natuurlijk maar toch bruut)

HOE KAN DIT?

http://users.pandora.be/iam/pukkel2/S4300193.JPG

MazeMouse
24 augustus 2004, 13:01
Die dingen worden electrisch doorversterkt....
Men neme een overdrive/distortion pedaal
Voila: scheur....

Swan
24 augustus 2004, 13:05
ehhh ja...gewoon n element er in...n snaar op n bezemsteel met n EMG er onder zou ook nog scheur kunnen geven :roll:

Retinite
24 augustus 2004, 13:10
"de gitarist/zanger speelde op zo'n silent guitar van Yamaha (nylon snaren)" zegt hij... en ik weet nou niet zeker of een emg wel op nylon reageert... leren we bij natuurkunde dat nylon een magnetische flux veroorzaakt in een spoel... nee... dus dan moeten er ijzeren snaren op die yamaha zitten OF gewoon een mic (dat kan ook leuk scheuren hoor een versterkt akoestisch :) )
dus nylon snaren op een bezem met een emg geeft volgens mij echt geen geluid... en vooral geen scheur

iam
24 augustus 2004, 13:15
"de gitarist/zanger speelde op zo'n silent guitar van Yamaha (nylon snaren)" zegt hij... en ik weet nou niet zeker of een emg wel op nylon reageert... leren we bij natuurkunde dat nylon een magnetische flux veroorzaakt in een spoel... nee... dus dan moeten er ijzeren snaren op die yamaha zitten OF gewoon een mic (dat kan ook leuk scheuren hoor een versterkt akoestisch :) )
dus nylon snaren op een bezem met een emg geeft volgens mij echt geen geluid... en vooral geen scheur

dit was juist wat ik bedoelde... kunnen nylon snaren gebruikt worden voor een scheur?

heeft iemand die silent guitar?

Negative K3 fan
24 augustus 2004, 13:15
piezo element met distortion, ben wel benieuwd naar de klank eigelijk

Swan
24 augustus 2004, 13:22
oh....dacht dat er gewoon stalen snaren op dat ding zaten

Raffel
24 augustus 2004, 14:05
piezo met distortion klinkt een beetje als een mix van een nek humbucker in parallel en een single coil element in het midden. Oftewel, je hebt nog best wel dynamiek in het geluid, maar niet zoveel dat je een chunky geluid krijgt.

Dit zal trouwens wel in lichte mate anders zijn als je een klankgat/kast hebt.

Chris Wolstenholme
24 augustus 2004, 14:06
waarom zou je spelen op zon ding als je een echte gitaar kan gebruiken :???:

abbys
24 augustus 2004, 15:00
omdat het eens iets anders is, en een mix tussen ska, rock, en hiphop, nou das eens iets anders!

Negative K3 fan
24 augustus 2004, 15:04
waarom zou je spelen op zon ding als je een echte gitaar kan gebruiken :???:

waarom zou je aftrekken als je ook kunt neuken??

beetje rare vraag, iedereen heeft andere behoeftes :)

Raffel
24 augustus 2004, 15:32
he wat banaal weer :o :lol: