PDA

View Full Version : Ervaring met Koch Classictone



Mr.Fire
24 augustus 2004, 09:30
Wie heeft er ervaring , met de Koch Classic tone 4 X 10...40 W buizen amp....Wat is de kwaliteit tov bijv. de wat ouder Fender amps....Kom je toe met je volume....Is er een redelijke drive mee te verkrijgen zonder externe effecten..(tubescreamer)

Alsvast bedankt, Mr.Fire



www.mrfireandtheblueswall.tk

cosmos
24 augustus 2004, 09:52
Goede versterker, maar naar mijn gevoel vooral een versterker om clean mee te spelen. Mààr, (en dat weet ik uit persoonlijke ervaring), de gitarist van Venice speelt daar altijd over met een tubescreamer, en dat klinkt weer te gek.

Mr.Fire
24 augustus 2004, 09:57
Heb je zelf ook een Classictone , of iets anders.....Zit ook te denken aan een Fender superreverb amp oid....D'r is veel keus....Ik zoek eigenlijk iets met veel mogelijkheden, zonder concessies te hoefen doen met m'n basis cleane(fender) geluid...

Mr. Fire

Mitch
24 augustus 2004, 21:57
Marc Odijk hier op het forum heeft er ervaring mee.

piezo
27 augustus 2004, 11:21
Ik heb een Classictone.

Clean is geweldig! (Bij Kochs altijd trouwens)

Overdrivekanaal is nogal trebbelig en moet dus getemd worden. De 4x10 Jensen configuratie is gewoon minder geschikt voor een cascading-gain vervormd geluid.
Ik bespeel hem ook met een 2x12 Celestion G12H30 cabinet (los of in combinatie met de 4x10) en dan is zowel clean (denk "Fender") als crunch (denk "Marshall") geweldig.
Als ik het overdrive kanaal gebruik stel ik de driveregelaar trouwens laag af.
Voor oversturing komt de Classictone het best tot zijn recht als je het cleane kanaal overstuurt, dus ECHTE overdrive i.p.v. cascading gain.

Alternatief:
- de Fender Concert Reverb. Even duur. Het overdrive kanaal daarvan is overigens niet best. En er waren klachten over de voeding die voor het Europese stroomnet te licht is. Misschien inmiddels verbeterd, dat weet ik niet.

marc_o
29 augustus 2004, 12:22
Ik heb er vaak op gespeeld en inderdaad, Clean is erg goed met mooie reverb. Volume is enorm en de overdrive is redelijk trebbelig.
Tip:
De CD Omarm van Blof is compleet met de Classictone opgenomen, zonder pedalen, dus als je wil weten hoe die klinkt....

ewout
4 september 2004, 21:21
Een alternatief wat je zeker moet proberen is de 2x10" classictone. Ik vond em persoonlijk meer in balans dan de 4x10" versie. Ik heb ze beiden naast elkaar gezet en ik miste bij de 2x10' versie ook niet de afwezigheid van de 2 extra speakers. Wanneer je bij de 2x10" versie het volume wat harder zet is het geluid net zo vol en daarnaast ook wat meer gefocussed. En het is veeel makkelijker te vervoeren. Dat gezegd hebbende; het clean is inderdaad prachtig en nog veel opener dan dat van de multitone of twintone. Het clean opendraaien resulteerd in een moddervette overdrive, de cleane headroom stopt met een strat rond 12:00 uur op de volumeknop, en daarna gaat het HARD. Het overdrive kanaal doet daar nog een schepje bovenop, misschien minder open dan het clean, maar nog veel dikker en smeuiger. In combinatie met een 4x12" vintage 30 cabinet (johnson) heb je echt de meest geweldige crunch die je je maar voor kan stellen, het clean klinkt daarentegen zoveel mooier met de 10" jensens.

Ik heb deze versterker gekozen na twijfelen met een fender super reverb, (de koch was mooier in clean, de overdrive van de super was te beperkt) en een vox ac30tbx (het cleane kanaal van de classictone doet hetzelfde en beter, zeker met extra 2x12" cabinet) een bogner metropolis (die komt ooit nog wel, maar te duur) en de 4x10 versie van diezelfde classictone.

piezo
5 september 2004, 12:08
Nog even een opmerking.
Latere Classictones zijn anders dan de mijne (uit de eerste produktieserie).
Ze hebben handvatten aan de zijkant (wel zo fijn) en de overdrive is naar ik meen smeuïger gemaakt, maar meer details weet ik niet.