PDA

View Full Version : Mesa cabs ..... waarom niet?



Theije
24 augustus 2004, 02:27
Hoe komt het toch dat je heel vaak mesa rectifier toppen ziet in combinatie met een andere cab? bijvoorbeeld een Marshall cab.
Is het het feit dat ze zo prijzig zijn? of is het iets anders volgens jullie?

Iced Dragon
24 augustus 2004, 08:13
denk idd vooral de prijs, alhoewel ze natuurlijk van veel betere kwaliteit zijn tov marshall cabs...
de engls daarentegen zijn toch iets goedkoper dan de mesa's maar moeten niet onderdoen qua kwaliteit.
heb geen ervaring met andere merken...

BLOK182
24 augustus 2004, 10:07
Denk idd omdat Mesa cabs gewoon erg duur zijn, en als mensen eenmaal dat bedrag willen uitgeven voor een cab, hebben ze dan vaak toch liever iets exclusievers, zoals Bogner.

wimmeltje
24 augustus 2004, 10:22
Denk idd omdat Mesa cabs gewoon erg duur zijn, en als mensen eenmaal dat bedrag willen uitgeven voor een cab, hebben ze dan vaak toch liever iets exclusievers, zoals Bogner.

Denk dat mesa ook wel exclusief is. Aangezien je idd bijna niemand met mesa cabs ziet. Ik heb 2x12 THD en die zie je ook bijna niet. dure cab maar wel een super sound.

BLOK182
24 augustus 2004, 11:03
Ja goed maar onder de lui die 1300 uitgeven voor een 4x12, zitten vaak erg kritische mensen, die Mesa toch meer zien als een soort productie-deluxe ipv boutique a la Bogner / Diezel. Op die manier bedoel ik het.

mijnechtenaamisalvergeven
24 augustus 2004, 11:23
Ik heb de triple rectifier verschillende keren uitgeprobeerd bij feedback en bij verspuy... Dat ding klinkt gewoon beter met een engl cab of een v30 cab...... De mesa cab gaat pas lekker klinken als je die top echt hard zet.

Iced Dragon
24 augustus 2004, 14:36
Ja goed maar onder de lui die 1300 uitgeven voor een 4x12, zitten vaak erg kritische mensen, die Mesa toch meer zien als een soort productie-deluxe ipv boutique a la Bogner / Diezel. Op die manier bedoel ik het.

de engl pro-cab kost maar 'n goeie 1000€

Wormaap
24 augustus 2004, 14:44
ENGL Vintage cab kost maar 888 bij M-P hoor :P

Speeddemon
24 augustus 2004, 14:51
deze thread is zichzelf nogal gaan tegenspreken! :o

T begint met "waarom zie je Mesa zo veel?" via "want Mesa is zo duur" naar "omdat Mesa zo duur is, zie je ze niet veel, en mensen die dat geld aan een cab uitgeven kiezen liever Bogner".


Make up your mind, people!

(my take: Engl is minstends even goed EN goedkoper. Bogner is beter)

Raffel
24 augustus 2004, 15:20
de mesa is nog net een iets grotere kast dan de Engl V30's weet ik vrijwel zeker.

Akira
24 augustus 2004, 16:26
Je hebt 2 rectifier 4x12's, een standaard en een traditioneel geloof ik.
De ene is normaal qua afmeting, de andere is "oversized".
Ik heb mijn brunetti xl-revo geprobeerd over een rectifier cab, klonk errug goed.
Ook nog over een bogner 4x12 gespeeld, maar die vond ik niet zo mooi.
Niet minder, absoluut niet, maar gewoon veel warmer, en dat is niet het geluid wat ik mooi vind.

pol
24 augustus 2004, 16:30
ook een belangrijk nadeel van die mesa cabs :
die dingen zijn veel te zwaar, (rond de 60kg ongeveer), nog een 10kg meer dan een Engl cab dus.
ik heb er zelf een gehad, een rectocab, die iets hogere versie, en terug weggedaan omdat ik te veel moeite had om die alleen in en uit mijn auto (peugeot 307 break) te laden.
de constructie is wel goed, maar qua klank is die mesa toch wat overdreven bassig.
Nu speel ik terug op een marshall vintage kast, constructie is wel niet zo stevig, maar de klank is meer dan goed genoeg.

Baco
24 augustus 2004, 16:39
de mesa is nog net een iets grotere kast dan de Engl V30's weet ik vrijwel zeker.

Daar heeft Engl nu ook iets op gevonden, de XL cab namelijk. In Duitsland kost de "gewone" Vintage 30 cab iets rond de 890 euro, de XL cab iets boven de 1000 euro. Het lijkt er trouwens op de Engl prijzen aan het stijgen zijn overal...

Alain
24 augustus 2004, 16:45
deze thread is zichzelf nogal gaan tegenspreken! :o

T begint met "waarom zie je Mesa zo veel?" via "want Mesa is zo duur" naar "omdat Mesa zo duur is, zie je ze niet veel, en mensen die dat geld aan een cab uitgeven kiezen liever Bogner".


Make up your mind, people!

(my take: Engl is minstends even goed EN goedkoper. Bogner is beter)


Hoe komt het toch dat je heel vaak mesa rectifier toppen ziet in combinatie met een andere cab? bijvoorbeeld een Marshall cab.

Lees het nu nog eens...

Ik speel nu nog op gewone 1960 A's van Marshall, maar die kunnen vertrekken.
Ik twijfel nog tussen 3:
Bogner Ubercab
Engl Vintage 30
Engl XL

Theije
24 augustus 2004, 21:23
Ik zei ook niet dat je veel mesa ziet, ik zei inderdaad dat als je ze ziet het vaak in combi is met een andere cab. Alhoewel je in de VS alleen maar mesa ziet ongeveer (of iig in de muziek die ik veel luister) maar daar is het ook een stuk goedkoper uiteraard.
Maar die mesa cabs zijn idd goed duur!
Ik zou wel graag een keer een Basson cab proberen veel goeds over gehoord maar voor zover ik weet zijn die niet in europa te verkrijgen.

Theije
24 augustus 2004, 21:25
Trouwens nog ff vraagje tussendoor, hoef ik niet weer een topic te starten :P
is er eigenlijk nog meer verschil tussen de triple en dual rectifier anders dan het vermogen?

guhlenn
26 augustus 2004, 11:31
spelen kreng. er zit wel wat verschil, maar niet veel. \

Kun je , mits je nieuw koopt bij deie caerst, ook combinatie doen? ik zit te denken aan 2 V30's en twee greenbacks...