PDA

View Full Version : ik heb over een week introkamp...



harrievandenberg
23 augustus 2004, 21:51
Ik heb over een week introkamp van mijn nieuwe opleiding en we mogen instrumenten meenemen, want we gaan daar jamsessies houden. Ik neem natuurlijk mijn acoustische plank ook mee, maar eeehmm....
Ik kan helemaal geen kampvuur liedjes spelen, ik bedoel ik zou het wel kunnen maar ik heb het nog nooit gedaan. Dus is mijn vraag aan jullie welke liedjes het altijd goed doen op avonden als deze. Dan kan ik die in een notime even instuderen. Ik zat te denken Dust in the wind - Kansas enz, enz... Als het maar liedjes zijn die iedereen mee kan zingen en die uit niet al te ingewikkelde akkoorden bestaan. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, kan meteen alvast een goede indruk achter laten bij the ladies... :wink:

prs
23 augustus 2004, 23:03
Kijk eens op www.tabsrus.nl
Daar vind je een hele hoop tabs van veel nummers in alle moeilijkheidsgraden. Er zijn actuele en oudere nummers te vinden.

succes met je intro-jamsessie!

Kjiratsiekoedel
23 augustus 2004, 23:08
Kampvuurtips:
-print 3 dezelfde boeken uit (2 boeken voor mensen die gaan meezingen)
-zorg voor een grote letter die ook in de schemer te lezen is
-niet te moeilijk doen, gewoon akkoorden rammelen
-zing mee, mensen hebben vaak erg veel moeite om (te durven?) invallen, als jij hard inzet, dan komt het vanzelf wel los
-vriend van me heeft een bundel samengesteld (dubbelzijdig kunnen laserprinten is wel handig, zijn ondertussen meer dan 200 blz.): www.home.zonnet.nl/walg01

nummers:
-tien kleine visjes
-hit the road jack (wel alle coupletten leren, anders wordt het nooit wat)
-paradise by the dashboardlight
-road trippin'
-tears in heaven
-hotel california
-knocking on heavens door
-streets of london
-etc....

suc6

Aat
24 augustus 2004, 00:01
knockin on heavens door is altijd prijs natuurlijk. Hotel California kan nog wel op problemen stuiten, probeer Tequilla Sunrise (ook van The Eagles). Denk aan Nowhere Man (Beatles), Blowin in the wind (Bob Dylan), Mr Tambourine man, Mr. Spaceman (The Byrds). En als je het echt niet meer weet, voila Ivo's Kampvuurbundel
http://www.scoutingcdf.nl/index.php?usr=gast&cmd=liedjes

Klik and go !! veel plezier in je Kennismakings/ontgroeningsweek ;-)

The Mule
24 augustus 2004, 07:48
Nog een voordeel, maar dat had je zelf ook allang bedacht neem ik aan :wink:, is dat de dames je natuurlijk helemaal zien zitten als jij semi-nonchalant de mooiste deuntjes uit je pols schudt. En als je nou ook nog aardig kan zingen... :-D

harrievandenberg
24 augustus 2004, 14:36
het zingen is erg slecht hoor, maar ik ben er wel goed in denk ik om het een beetje leuk over te laten komen. Bedankt Kratsjidoedel voor de link, ik denk dat ik die boeken eens ga doorbladeren.

prs
24 augustus 2004, 14:50
Harrie, je moet ons natuurlijk wel even laten weten hoe het geweest en gegaan is he!!

Nogmaals succes!

harrievandenberg
24 augustus 2004, 15:01
ik heb me vergist in de datum het is niet aankomende maandag maar pas over twee weken, heb ik nog wel een tijdje opm lekker te oefenen.

prs
24 augustus 2004, 15:08
kijk, das helemaal goed. Dan kun je een mooi repetoire opbouwen.

Janne
24 augustus 2004, 17:04
Hey bedankt voor de link kjiratsiekoedel, die boeken ga ik zeker gebruiken bij het volgende familieweekend.

harrievandenberg
24 augustus 2004, 18:35
het is wel een heel pak hoor! Even kijken of ik het ergens kan laten binden.

Kjiratsiekoedel
24 augustus 2004, 21:07
ik heb de boeken dubbelzijdig afgedrukt (op 't werk) en in een 4-rings map gedaan

't zeker een flink pak

MonkeyFace
28 augustus 2004, 14:59
http://www.scoutingcdf.nl/index.php?cmd=liedjes

hmmmz link was idd al gemeld :P

Aat
30 augustus 2004, 22:54
HEy Monkeyface, volgens stond die link er al (een berichtje of vier vijf boven de jouwe), grappig dat we wel dezelfde site noemen....

harrievandenberg
10 september 2004, 14:21
net terug van het kamp, en het is goed gegaan! Het was leuk, en het gitaarspel ging ook goed. Het is volgens mij erg goed voor je techniek om te spelen in het donker. En die gitaarmap kwam ook goed van pas, zo kon ik af en toe even spieken.

prs
10 september 2004, 15:47
Klasse Harrie, leuk om te horen!

phantom666
14 november 2004, 15:25
Het is volgens mij erg goed voor je techniek om te spelen in het donker.

Jep, dit had ik ook. Lekker nothing else matters spelen. Maar dan moet je na de eerste drie maten het 7 fret hebben =S
Dus dat was 'even zoeken'
Maar als je hem dan hebt gaat de rest van het nummer wel.
Wil je er nog zo een weten die blind zo lekker gaat? Probeer eens 'Blackbird'