PDA

View Full Version : Marshall amps



Nocki
23 augustus 2004, 19:45
Hoi.

Ondanks dat er heel veel soorten amps zijn blijf je toch heel veel marshall amps zien. vooral de jcm800's.

waarom. klinken die dingen nou echt zo goed? ik ken ze namelijk niet zo goed en zie ook niet in waarom een 1kanaals versterker zu zo interesant is. kunnen jullie je licht daarover laten schijnen. ik vraag dit met een open mind omdat marshall niet echt bekent is voor mij. maar ben toch wel benieuwd. het lijkt me namelijk wel stoer om een marshall stack te hebben maar dat is natuurlijk geen reden om er een te kopen alleen om stoerdoenerij.

waarom speel je op een marshall stack (geen VS) en hoe bevalt het? kijk je weleens naar andere amps?

NOcki

Negative K3 fan
23 augustus 2004, 21:04
ik ben helemaal verliefd op zon jcm800, icm les pauls is dit echt een geweldige sound. Ik haat clichés enzo, en de LP marshall combi is een geweldige cliche, maar dat komt gewoon omdat het zo fucking lekker klinkt.

pak maar eens een lp, druk hem in een 1 kanaals jcm800 of oude marshall die flink open staat (volume wise), dat is gewoon tone heaven :)

Les Paul
23 augustus 2004, 21:57
Ik heb 10 jaar op de combinatie Les Paul met JMP1 en 8008 gespeeld, mooi stereo. Toen overgestapt op buizeneindtrap (9100 heb ik van jou overgenomen, Nocki). Was een hele verbetering. Thuis speel ik stereo met 2 1912 cabinets, in de band een 4 x 12.
Begin dit jaar een nieuwe 58 HC Les Paul gekocht, die werkelijk waanzinnig klinkt. Een maand geleden ben ik toch maar eens een aantal tops uit gaan proberen, gewoon om te horen hoe goed mijn JMP1 wel of niet was. Een DSL, een TSL, en een Plexi reissue uitgetest.
Voor mij kwam de DSL er verreweg als beste uit. Het verschil is enorm. Hij klinkt veel rauwer dan de JMP1. De DSL houdt steeds een goede definitie van het geluid. En er komen hele mooie harmonischen door, wat het geluid mooi complex maakt.
Ik vond de Plexi zeker erg goed. De TSL viel mij wat tegen, mist dat rauwe echte Marshall geluid.
Ik heb hem getest met een Fulldrive-2, wat echt een heerlijk vet geluid geeft. Zelf heb ik er een Red Snapper voor, zodat ik de buisjes lekker kan laten oversturen
De DSL is echt Plexi meets JCM800. Beide sounds zijn er goed mee te benaderen. Voor mij is dit Tone Heaven. Ik heb de DSL nu 2 x in mijn band gebruikt en weet nu waar ik al die tijd naar gezocht heb.

BartL
23 augustus 2004, 22:13
De DSL is echt Plexi meets JCM800. Beide sounds zijn er goed mee te benaderen. Voor mij is dit Tone Heaven.
Je meent het? :-D
Ik ben ook al een jaar tevreden met de Marshall dsl. Welliswaar het 20 watt combo (en binnen een paar dagen de 40 watt versie) maar goed...hij klinkt echt goed 8-) :)

AoDf
23 augustus 2004, 22:38
Ik heb mijn jcm-800 gekocht omdat ik erg van het "oude" thrash geluid van bijvoorbeeld Slayer of oude Metallica houd. Die lekkere rauwe klank, waarbij je nog veel dynamiek en gitaarklant in hoort. Wilde dus geen amp met een modern "gladgestreken" ultra high gain geluid. Vervolgens heeft de 2203 maar 6 knoppen, dus je hebt snel een goed geluid :lol:

Heb ook over een jcm-900 gespeelt maar dat vind ik niets, ik vind die gain niet goed klinken. Ze hebben meer gain in de 900 willen doen door gebruik te maken van diode clipping. In de 800 is een pure buizen oversturing aanwezig die mijns inziens veel lekkerder klinkt.

Voor rock is het een ideale amp, moet toegeven voor metal vind ik 'm standaard iets te licht, mits je er een boost voor zet. Heb het geprobeerd met een SD-1 maar dat werd te schel, gebruik nu een Marshall Jackhammer pedaal als boost, en ik heb naar mijn idee een perfect rauw thrashmetal geluid.

Op zich is de 2203 jcm800 die ik heb totaal niet veelzijdig, door dat ene kanaal moet je altijd je gitaarvolume bijna dichtdraaien om redelijk clean te krijgen (of de low-input gebruiken, wat ik niet doe), terwijl er zat meerkanaals goede versterkers zijn, die veel praktischer te bedienen zijn. Toch vind ik het geluid zo goed dat ik geen behoefte heb aan een andere amp met meer gain e.d. aan boord. Het blijft wat behelpen maar de klank maakt veel goed.

Sindskort gebruik ik een parametrische eq in de loop van de top, met een frequentiefilter om het hoog iets terug te draaien en de bas wat te boosten, nu klinkt het allemaal nog beter, de jcm-800 heeft niet echt heel veel bas aan boord vind ik zelf.

josh.vandenberg
23 augustus 2004, 22:52
De jcm 800 's zitten geen schakel ic 's of i dergelijks.Van de inputs naar de buizen en vervolgens in een joekel van een eindtrafo.Het resultaat is een grotere dynamiek ,vooral bij de non mastermodels,en omdat er niet eens zoveel gain in de versterkers zit een enorme power.Bij echt een heel hoog volume is er niets beter.

De dsl en slx en zijn ook goed,de tsl niet

een hele goede jcm klinkt echt kicken.Vergeleken daarmee is een boogie een lelijke krasbak.Maar die hebben een goed clean.Ik hebzo'n 15 jaar met jmp s en jcm 800 gespeeld,maar wil nu niet meer zo sjouwen ,dus daarom maar wat compacters genomen

wanna1
23 augustus 2004, 23:01
JAAAAAAAAAAHHHHH.

De JCM 800 Alweer. ik kan er geen genoeg van krijgen.

Ik heb de 2203 en die klinkt zo hartverscheurend lekker. ja je hebt maar een kanaal en je kunt er niet zomaar metal mee spelen. als je de volume toch flink opendraait en je gebruikt een humbucker dan scheurt ie best goed. als je er metal mee wilt spelen zul je toch iets ervoor moeten hebben wat het signaal oppompt en dan doen de eindbuizen van de 2203 de rest. legendarisch.

Ook heb ik de 2210 2x en die heeft 2 kanalen.
die heeft geloof ik wat extra diodes om meer te scheuren.
maar dat klinkt zo ontzettend vet.

Ik zeg altijd maar een alles vernietigende scheur en met de mid knop kun je er toch heel goed metal mee maken.
zon' scheur krijg je echt NOOIT uit een multi effector.

NEE NOOIT.

mensen beseffen nog te vaak niet dat als je wilt weten hoe je klinkt, je moet luisteren wat er recht uit de boxen komt (dus recht voor de speaker)
en niet op 2 meter afstand staand terwijl de amp op de grond staat. je hoort dan wel leuk geluid maar niet het echte geluid.

en mensen verlekkeren zich nog wel eens op delay's en reverbs uit zulleke bakken

Het klinkt dan meteen alsof je op de radio speelt (logisch dat mensen het meteen gaaf klinken vinden)

Maar luister eens echt goed naar hoe een gitaar klinkt is mijn advies.

hehe dat was dat weer.

Ik ben gewon helemaal gek van de JCM 800

AAAAAAHHHHHHHHHHH!!

AART
23 augustus 2004, 23:52
Ik speel op een jcm 900 SL-X halfstack, een SL-X is eigenlijk gewoon jcm 800 meets high gain, perfect voor postpunk!
gaat er nooit meer uit... :)

AART
23 augustus 2004, 23:57
Heb ook over een jcm-900 gespeelt maar dat vind ik niets, ik vind die gain niet goed klinken. Ze hebben meer gain in de 900 willen doen door gebruik te maken van diode clipping. In de 800 is een pure buizen oversturing aanwezig die mijns inziens veel lekkerder klinkt.


foei, nooit zomaar de jcm 900 afkraken, jij bedoelt namelijk de dual reverb,
De dual reverb is idd kut vergeleken met jcm 800.
jij hebt vast en zeker nooit de SL-X gehoord...

alleen maar buizen, een extra voor extra gain, echt helemaal niks anders...
dat scheurt zo hard 8-)

galguitarist
24 augustus 2004, 00:11
Ik ben dus de trotse bezitter van een TSL100 (in deze post al meerdere keren afgekraakt) en terwijl ik voorheen en inmiddels vele versterkers heb geprobeerd weet ik dat dit DE versterker voor mij is en blijft.
Deze amp is veelzijdig, betrouwbaar en het geluid is perfect naar mijn mening. Je hebt ook nog eens lekker veel definitie waardoor je niet snel in de mix zal verdwijnen.
Het punt met de TSL100 is dat je hem echt even moet leren kennen om hem goed te laten klinken. Ik gebruik hem bijvoorbeeld in combinatie met de 1960TV ipv de gewone 1960A waarmee de meeste mensen hem gekocht zullen hebben. Daarnaast heb ik de standaard buizen vervangen door JJ's, en toen begon de versterker pas echt te leven.

Nocki
24 augustus 2004, 00:13
een hoop amps komen pas tot leven met JJ's...


de marshall buizen amps die ik gehoord heb in winkels waren nogal modderig en vet in het laag. is dat typisch marshall?

NOcki

vulvasonic
24 augustus 2004, 00:28
Marshalls moet je nooit in winkels gaan testen. Ze klinken pas goed als ze door een band heen snijden, want dat is het sterke punt van Marshall. Ik had er altijd een hekel aan, totdat ik ooit in de gelegenheid kwam om erover in een band te spelen. Dan weet je ineens waarom ze zo groot zijn geworden.
Neemt niet weg dat de overall sound van een Marshall nogal schel is, zeker de JCM900 serie. Voor de PURE en WARME klank hoef je ze niet te kopen.

Maar goed, ze knallen overal doorheen en laten je dynamiek intact. Ik heb het wel es meegemaakt met versterkers die in de winkel GEWELDIG klonken en die volledig wegvielen op het moment dat je zo'n ding meenam om te repeteren met een band. Harder zetten is niet eens een optie. Het KAN wel, maar het KLINKt dan niet.

Erg veelzijdig is de Marshall ook niet. Je krijgt precies 1 goed geluid. En dat is voor mij voldoende reden om erover te blijven spelen. :)

Droffie
24 augustus 2004, 09:16
*zucht* standaard BS over de 900. Diode clipping en zo. Wat een bullshit. Jullie dissen een amp waarover jullie nog nooit gespeeld hebben. Alleen de extra gain is diode clipping. Een gain knop die je niet hoeft te gebruiken. De meeste klassieke Marshall tonen kan je uit de 900 krijgen en het is gewoon een goede rock amp.
Op het Rock terrein kunnen weinig 800 tegen een 900 op. Helemaal de SLX versies hebben krankzinnige gain.

Trouwens, hebben de Jubilee versies ook geen diode clipping?

Droffie
24 augustus 2004, 09:18
een hoop amps komen pas tot leven met JJ's...


de marshall buizen amps die ik gehoord heb in winkels waren nogal modderig en vet in het laag. is dat typisch marshall?

NOcki
Ben bang van wel.

taylor
24 augustus 2004, 11:32
eerlijk gezegt weet ik niet wat er interessant is aan een 2 of 3 kanaals buizen amp.oke een clean kanaal kun je misschien nog gebruiken maar dat ligt er maar net aan wat voor soort muziek je speelt.
en ja ik heb ze ook gehad die 3 kanaals(van h&K)

zelf een jmp of jcm 800 kun je best goed "clean" krijgen door gewoon je boost uitzetten, gitaarvolume iets terug chorus erop klaar.

als je echt goed clean wil kun je beter voor piezo element+apparte cleane amp gaan.

josh.vandenberg
24 augustus 2004, 12:01
Dat is zeker waar,een marshall komt tot zijn recht in de band.Je staat naast bas en drums .of toetsen en ik vind het dynamisch de beste versterker.

harrie-beton
24 augustus 2004, 12:06
ik als moderne pod gebruiker heb 12 jaar op een JCM800 gespeeld met veel genoegen. De jcm900 was niet mijn smaak. De jcm2000 ofzo is wel ok.

AoDf
24 augustus 2004, 12:10
Heb ook over een jcm-900 gespeelt maar dat vind ik niets, ik vind die gain niet goed klinken. Ze hebben meer gain in de 900 willen doen door gebruik te maken van diode clipping. In de 800 is een pure buizen oversturing aanwezig die mijns inziens veel lekkerder klinkt.


foei, nooit zomaar de jcm 900 afkraken, jij bedoelt namelijk de dual reverb,
De dual reverb is idd kut vergeleken met jcm 800.
jij hebt vast en zeker nooit de SL-X gehoord...

alleen maar buizen, een extra voor extra gain, echt helemaal niks anders...
dat scheurt zo hard 8-)

Sorry, zal idd wel de dual reverb geweest zijn. De SL-X is dus puur buizen, misschien ga ik die ook eens checken dan. Is die ook 1-kanaals?

Droffie
24 augustus 2004, 12:11
Dat is zeker waar,een marshall komt tot zijn recht in de band.Je staat naast bas en drums .of toetsen en ik vind het dynamisch de beste versterker.

de beste versterker? in vergelijk met welke ander amps, Bogner, Koch, VHT, Diezel, Engl, Rivera...etc?
Sorry maar ik ben zeker geen Marshall hater maar beste versterker is een predikaat die geen enkele Marshall toekomt.

De topic starter informeert naar JCM800.

AoDf
24 augustus 2004, 12:14
een hoop amps komen pas tot leven met JJ's...


de marshall buizen amps die ik gehoord heb in winkels waren nogal modderig en vet in het laag. is dat typisch marshall?

NOcki

Volgens mij niet typisch Marshall, mijn jcm800 is totaal niet modderig, zou van mij zelfs iets meer bas mogen hebben. Heb zelf inderdaad zowel pre- als eindbuizen door JJ's laten vervangen. Dit kwam de klank zeker ten goede, veel warmer.

Thijssie
24 augustus 2004, 13:00
de marshall buizen amps die ik gehoord heb in winkels waren nogal modderig en vet in het laag. is dat typisch marshall?


Nee, niet echt.

Ik vind Marshall over het algemeen juist erg strak klinken....

Ik heb het wel al een aantal keer gehoord over de SLX maar dat schrijf ik toe aan de kunsten van de gebruiker want die is wat lastiger in te stellen met zn dubbele gain....

Thijssie
24 augustus 2004, 13:07
*zucht* standaard BS over de 900. Diode clipping en zo. Wat een bullshit. Jullie dissen een amp waarover jullie nog nooit gespeeld hebben. Alleen de extra gain is diode clipping. Een gain knop die je niet hoeft te gebruiken. De meeste klassieke Marshall tonen kan je uit de 900 krijgen en het is gewoon een goede rock amp.

Ik ben zelf een zeer tevreden 900 Dual Reverb gebruiker maar kan voor een deel toch wel mee gaan met de kritiek omdat die amp nogal kritisch is op de gitaar die je er in prikt.

Met mijn Ibanez of Fender klinkt het scheurkanaal gewoon erg dun en je mist gewoon iets. Speel ik echter met me LP en komt de master boven de 4 a 5, dan komt er in 1x een geweldige "huil" te voorschijn. Ontzettend dynamisch, heel gevoelig voor je spel en vreselijk "gemeen" :)



Trouwens, hebben de Jubilee versies ook geen diode clipping?

Yup....

Wormaap
24 augustus 2004, 13:15
Ik heb laatst een band opgenomen waarbij een van de 2 gitaristen met'n JCM900 speelt, maar dat haalde't toch echt totaal niet bij de Fireball van de andere gitarist... De JCM was overwegend een stuk scheller, en ik vond de distortion zanderig en krasserig klinken...

Droffie
24 augustus 2004, 13:21
Ik ben zelf een zeer tevreden 900 Dual Reverb gebruiker maar kan voor een deel toch wel mee gaan met de kritiek omdat die amp nogal kritisch is op de gitaar die je er in prikt.

Met mijn Ibanez of Fender klinkt het scheurkanaal gewoon erg dun en je mist gewoon iets. Speel ik echter met me LP en komt de master boven de 4 a 5, dan komt er in 1x een geweldige "huil" te voorschijn. Ontzettend dynamisch, heel gevoelig voor je spel en vreselijk "gemeen" :)

Heb zelf ook een JCM 900 gehad en vond 'm op zowel mijn LP als mijn Strat heel goed klinken. De reden waarom ik 'm weggedaan heb is vanwege de power. Een beetje te veel van 't goede als je de kroegen weer in wilt. Maar de tone in de amp was geweldig. Had er meteen na aanschaf JJ/tesla's ingezet. Met een beetje tweaken kon ik zo'n beetje alle Marshall sounds maken.

Droffie
24 augustus 2004, 13:23
Ik heb laatst een band opgenomen waarbij een van de 2 gitaristen met'n JCM900 speelt, maar dat haalde't toch echt totaal niet bij de Fireball van de andere gitarist... De JCM was overwegend een stuk scheller, en ik vond de distortion zanderig en krasserig klinken...
Is mij vreemd. Misschien waren de buizen aan vervanging toe of de gitaren of beide :D

spanky_franky
24 augustus 2004, 14:58
ik ben een beetje aan het oriënteren naar buizencombo`s, zijn de JCM900/800 combo`s net zo goed als de tops?
of is er wezelijk een verschil..

opzich zou ik ook wel een JCM halfstack willen, maar is dat realistisch voor om en nabij de €6/700 euro? (evt. 2x12" ..)

AART
24 augustus 2004, 16:18
Heb ook over een jcm-900 gespeelt maar dat vind ik niets, ik vind die gain niet goed klinken. Ze hebben meer gain in de 900 willen doen door gebruik te maken van diode clipping. In de 800 is een pure buizen oversturing aanwezig die mijns inziens veel lekkerder klinkt.


foei, nooit zomaar de jcm 900 afkraken, jij bedoelt namelijk de dual reverb,
De dual reverb is idd kut vergeleken met jcm 800.
jij hebt vast en zeker nooit de SL-X gehoord...

alleen maar buizen, een extra voor extra gain, echt helemaal niks anders...
dat scheurt zo hard 8-)

Sorry, zal idd wel de dual reverb geweest zijn. De SL-X is dus puur buizen, misschien ga ik die ook eens checken dan. Is die ook 1-kanaals?




jep, de SL-X is een een kanaals ragmonster.
om even uit de handleiding te citeren: "although a clean sound is available, this amp was designed for the uncompromising high gain player who demands a no compromise sound."

BartL
24 augustus 2004, 16:50
ik ben een beetje aan het oriënteren naar buizencombo`s, zijn de JCM900/800 combo`s net zo goed als de tops?
of is er wezelijk een verschil..

opzich zou ik ook wel een JCM halfstack willen, maar is dat realistisch voor om en nabij de €6/700 euro? (evt. 2x12" ..)
Zekersteweten wel.
Voor 550 euro moet je een JCM800 top kunnen vinden. Dan goed zoeken voor een Marshall 1936 cab...of een 1922 (maar daar past geen top op).

AART
24 augustus 2004, 17:02
je kan ook een behringer cab kopen, heb je een 4*12 die qua klank dicht in de buurt komt van een jcm 900 1960 a

BartL
24 augustus 2004, 17:11
Zijn die behringers zo goed qua kwaliteit? :o

Wormaap
24 augustus 2004, 17:15
Zijn die behringers zo goed qua kwaliteit? :o
Ja... Althans, stukken beter dan de prijs suggereert :P

wimmeltje
25 augustus 2004, 08:23
*zucht* standaard BS over de 900. Diode clipping en zo. Wat een bullshit. Jullie dissen een amp waarover jullie nog nooit gespeeld hebben. Alleen de extra gain is diode clipping. Een gain knop die je niet hoeft te gebruiken. De meeste klassieke Marshall tonen kan je uit de 900 krijgen en het is gewoon een goede rock amp.
Op het Rock terrein kunnen weinig 800 tegen een 900 op. Helemaal de SLX versies hebben krankzinnige gain.

Trouwens, hebben de Jubilee versies ook geen diode clipping?

I'll bite. De 800 splitchannels 2210 en 2205 hebben diode clipping voor de extra gain. De 2203's hebben dat niet. Ben zelf in bezit van Silver jubilee, 2203, 2210 en 2203ZW. De Silver jubilee is ook een 800 Splitchannel met Diode Clipping. Voor mij is er bijna geen betere amp voor rock dan marshall. Let wel op de speakerkast die je erbij hangt. Dat kan veel verschil uitmaken. De 800 is meer voor het oude rock geluid en de 900 meer voor het moderne rock geluid.

IndiepoprockJesse
25 augustus 2004, 11:35
jcm 800 is volgens mij ook wel vet, 900 vind ik echt crap.. klinkt echt voor geen meter..

jtm45 is ook zwaar vet haha.. maar goed..

AART
25 augustus 2004, 14:09
als ik volgend jaar vervoer kan vinden zal ik wel eens kijken of ik mijn SL-X naar een meeting kan meenemen, dan zullen we alle vooroordelen eens uit de wereld helpen.... 8-)

AART
25 augustus 2004, 14:10
jcm 800 is volgens mij ook wel vet, 900 vind ik echt crap.. klinkt echt voor geen meter..

jtm45 is ook zwaar vet haha.. maar goed..

ook nog nooit een SL-X gehoord......

zeg nooit dat de jcm 900 crap is als je de SL-X niet kent....

pol
25 augustus 2004, 14:37
sl-x is crap als je em naast een goeie jcm800 zet, ik kan het weten , ik heb ze allebei gehad.

IndiepoprockJesse
25 augustus 2004, 15:56
ik zeg ook jcm 900, geen jcm 900 sl-x...

jcm 900 is gewoon crap, veelsteveel gain en je kan er geen dynamisch geluid uit krijgen.. het klinkt ook te metal..

Jesse//

NeeraDJ
25 augustus 2004, 16:39
De JCM 900 DR is echt een amp waarbij je goed moet zoeken naar je sound, omdat ie anders echt bagger zal klinken. Geloof het of niet, er zijn mensen die dit de heerlijkste amp ooit vinden.

De SL-X is een soort van link van de JCM800 naar de moderne hi-gain Marshalls, voornamelijk DSL. Ik ben sterk aan het overwegen om deze aan te schaffen vanwege zijn beduidend lage prijs, het enige dat mij weerhoudt is een JCM800 2210 (maarja die zijn even snel weg als ze komen). Speed Metal en shred gitaristen zullen meer naar de DSL en SL-X kijken, het is maar of je waarde hecht aan amp die ook redelijke clean ups heeft. In de jaren '80 hebben veel shredders JCM800 amps gebruikt, hoewel deze totaal niet in waren, sterker nog ze gingen weg voor een koek en een ei (in de USA) en verkopers waren al blij wanneer ze die konden verkopen. Dat kwam omdat de mods die deze amps ondergingen vaak even/nog prijzig(er) waren als de amp zelf

AART
25 augustus 2004, 19:07
sl-x is crap als je em naast een goeie jcm800 zet, ik kan het weten , ik heb ze allebei gehad.

helaas, leer afstellen, hij is soms ietsie dunner maar helemaal geen crap, kheb hem wel eens naast een 800 gezet(2203) en het verschil valt heel erg mee...
als je net als ik skate-punk a la pennywise en zo speelt is de 800 ongeschikt, te weinig gain, ook met booster, en de SL-X is wel toereikend....
zelfs zonder booster...

vulvasonic
25 augustus 2004, 22:22
Het maakt mijns inziens wel behoorlijk wat uit wat voor een speakerkast je eronder zet. De speakers zijn een van de meest onderschatte onderdelen van een goede set up. Het maakt ECHT een wereld van verschil of je een 4x12 met 75 watters aansluit, of een 4x12 met 25 watters. Hetzelfde geldt natuurlijk voor het verschil in 4x12 of 2x12.

Laat je keuze dus vooral niet gebaseerd zijn op je ervaringen met een JCM--- top over een full stack met Greenbacks en dat je dan vrolijk een JCM--- combo koopt met het idee datzelfde geluid te krijgen.

AART
25 augustus 2004, 22:26
jcm combo's zuigen over het algemeen, behalve de dsl combo's....

BartL
25 augustus 2004, 22:58
jcm combo's zuigen over het algemeen, behalve de dsl combo's....
:-D Kijk, zo mag ik het horen :razz:

Jeee
25 augustus 2004, 23:07
jcm combo's zuigen over het algemeen, behalve de dsl combo's....

Ja hoor, je hebt ze al allemaal bespeeld waarschijnlijk ... :roll:

AART
25 augustus 2004, 23:07
jcm combo's zuigen over het algemeen, behalve de dsl combo's....
:-D Kijk, zo mag ik het horen :razz:

k dan :-D

AART
25 augustus 2004, 23:07
jcm combo's zuigen over het algemeen, behalve de dsl combo's....

Ja hoor, je hebt ze al allemaal bespeeld waarschijnlijk ... :roll:
de 601 en 401....

Jeee
25 augustus 2004, 23:09
de 601 en 401....

Nee, ik heb het over die andere jcm combo's die je zo ongenadig afkraakt.

Eerst spelen, dan pas oordelen.

Thijssie
25 augustus 2004, 23:29
jcm combo's zuigen over het algemeen, behalve de dsl combo's....

En varkens kunnen vliegen :roll:

BartL
26 augustus 2004, 00:08
Serieus of wat? :o


























:razz:

BartL
26 augustus 2004, 11:27
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/22410.htm

josh.vandenberg
26 augustus 2004, 11:33
De 401 en zo ; Die combootjes zijn hardstikke leuk ...voor de reparateur dan.

BartL
26 augustus 2004, 11:34
De 401 en zo ; Die combootjes zijn hardstikke leuk ...voor de reparateur dan.
Joow...ze vallen bijna uit elkaar :o :???: ?
Hoeveel heb jij er bespeeld?

Thijssie
26 augustus 2004, 11:40
De 401 en zo ; Die combootjes zijn hardstikke leuk ...voor de reparateur dan.
Joow...ze vallen bijna uit elkaar :o :???: ?
Hoeveel heb jij er bespeeld?

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=37234 :razz:

BartL
26 augustus 2004, 11:50
Lol...één versterker gaat kapot.
Conclusie: De hele serie is bagger gemaakt. :roll:
:???:

josh.vandenberg
26 augustus 2004, 12:51
Ik heb er een paar mogen repareren.En ik was niet zo onder de indruk van het interieur.Met een vannetje erin is het al beter.Het geluid is best leuk hoor.Maar ik heb een superbass 100.En die is iets beter gemaakt.

Marshall maakt topspul en betaalbaar spul,he

AART
26 augustus 2004, 17:10
de 601 en 401....

Nee, ik heb het over die andere jcm combo's die je zo ongenadig afkraakt.

Eerst spelen, dan pas oordelen.

op les gebruikte ik vroeger een jcm 800 50 watt combo en soms een jcm 900 50 watt combo....
lijkt me niet dat de 100 watters anders zijn
van de SL-X zijn helaas nooit combo's gemaakt....

Nocki
26 augustus 2004, 18:27
ik heb ooit een JCM 800 combo gehad. 1x 12.


maar die was heel oud en de originele buizen zaten er toen nog in. hij zat in een houten kast. ik denk tolex eraf gehaald en opgeschuurd en gelakt.

heeft iemand die nu?

ik ben best benieuwd,,,
NOcki

Thijssie
26 augustus 2004, 20:18
Nee, ik heb het over die andere jcm combo's die je zo ongenadig afkraakt.

Eerst spelen, dan pas oordelen.

op les gebruikte ik vroeger een jcm 800 50 watt combo en soms een jcm 900 50 watt combo....
lijkt me niet dat de 100 watters anders zijn

Maar de tops zijn ook niet anders de de combo's :roll:

sr.face
26 augustus 2004, 20:46
In een 1 kanaals 50 watt jcm 800 combo (ik meen 4010) zit toch dezelfde versterker als in een 2204? Wat lullen jullie dan toch vaag! :???:
Gooi er gewoon een cab onder en je bent klaar.


PLEASE CORRECT ME IF I'M WRONG.

AART
26 augustus 2004, 21:30
Nee, ik heb het over die andere jcm combo's die je zo ongenadig afkraakt.

Eerst spelen, dan pas oordelen.

op les gebruikte ik vroeger een jcm 800 50 watt combo en soms een jcm 900 50 watt combo....
lijkt me niet dat de 100 watters anders zijn

Maar de tops zijn ook niet anders de de combo's :roll:

de tops zijn wel anders maar in de 50 en 100 watt combo's zijn dezelfde speakers gebruikt, die jcm combo's klinken al een stuk beter als je ze op een losse kast aansluit...

Jeee
26 augustus 2004, 22:48
op les gebruikte ik vroeger een jcm 800 50 watt combo en soms een jcm 900 50 watt combo....
lijkt me niet dat de 100 watters anders zijn
van de SL-X zijn helaas nooit combo's gemaakt....

Er zijn verschillende combo-uitvoeringen geweest van de JCM800 en de JCM900. Deze verschillen heus niet alleen qua wattage. En dan heb je ook nog de JCM600 combo's. Heb je deze allemaal bespeeld misschien?

AART
26 augustus 2004, 22:52
ok, jcm 600 heb ik niet bespeeld, ik geef me over :cool:

Thijssie
26 augustus 2004, 23:16
Maar de tops zijn ook niet anders de de combo's :roll:

de tops zijn wel anders maar in de 50 en 100 watt combo's zijn dezelfde speakers gebruikt, die jcm combo's klinken al een stuk beter als je ze op een losse kast aansluit...

Vertel dan maar eens wat er anders is, behalve dat ze omgekeerd in het kassie zitten :razz:

Thijssie
26 augustus 2004, 23:18
In een 1 kanaals 50 watt jcm 800 combo (ik meen 4010) zit toch dezelfde versterker als in een 2204? Wat lullen jullie dan toch vaag! :???:
Gooi er gewoon een cab onder en je bent klaar.


PLEASE CORRECT ME IF I'M WRONG.

Helemaal niet, je hebt nl gelijk....

AART
26 augustus 2004, 23:26
Maar de tops zijn ook niet anders de de combo's :roll:

de tops zijn wel anders maar in de 50 en 100 watt combo's zijn dezelfde speakers gebruikt, die jcm combo's klinken al een stuk beter als je ze op een losse kast aansluit...

Vertel dan maar eens wat er anders is, behalve dat ze omgekeerd in het kassie zitten :razz:

als je ze aansluit op een 4*12 is er idd bijna geen verschil met de tops(eigenlijk geen qua geluid) alleen als je ze dan toch op een 4*12 aansluit waarom koop je dan geen top?
makkelijker in vervoer en zo.
bovendien ziet een top + kast er stoerder uit dan een combo + kast 8-) :cool:

Thijssie
26 augustus 2004, 23:35
JCM tops versus combo's

als je ze aansluit op een 4*12 is er idd bijna geen verschil met de tops(eigenlijk geen qua geluid) alleen als je ze dan toch op een 4*12 aansluit waarom koop je dan geen top?
makkelijker in vervoer en zo.
bovendien ziet een top + kast er stoerder uit dan een combo + kast 8-) :cool:

Er is nl geen verschil, zijn gewoon dezelfde amps.

Een combo is voor de meeste situaties gewoon veel handiger, betere spreiding van het geluid, makkelijker vervoeren.

En als het gaat om stoer zijn, kun je beter een verse worst van 40cm uit je gulp laten hangen of zo :-D

doncker
26 augustus 2004, 23:41
Daarmee dat al die meisjes altijd geil praten tegen mij :cool: :D :razz:

BartL
26 augustus 2004, 23:47
En als het gaat om stoer zijn, kun je beter een verse worst van 40cm uit je gulp laten hangen of zo :-D
HAHAHA...deze is echt geweldig :-D :-D :-D

Edit: Als je zo een lange hebt en is in slappe toestand al 40 cm... :o Then you've got a BIG problem :-D

josh.vandenberg
27 augustus 2004, 10:21
Een top wordt minder blootgesteld aan trillingen.En de buizen hangemn opzijn kop en daarom wordt de hele zaak heet.is misschien een overweging om een top te nemen.

Ik heb zelf weleens gespeeld over een jcm 800 50 watt mastervolume en dat klonk echt super.

Maar ik heb liever een top.Kun je verschillende speakers aanhangen en zo 4 x 12 of 2 x 12 of open back

spanky_franky
27 augustus 2004, 11:55
een JCM combo met een cab eronder.. hmm krijgt niet bepaald de schoonheidsprijs.. :D

ik ga dan voor een (50w) top + cab. hoe zit het met de vraag naar die behringer cabs? want mij "plannetje"is dan daar mee te spelen tot ik geld heb voor een betere cab (iets met V30`s waarschijnlijk) krijg ik dat cabje dan weer verkocht?

doncker
27 augustus 2004, 12:13
Krijg je redelijk vlot kwijt. Don't worry about that , zie wel dat je die s serie koopt men jenssen speakers.

spanky_franky
27 augustus 2004, 12:25
Krijg je redelijk vlot kwijt. Don't worry about that , zie wel dat je die s serie koopt men jenssen speakers.
okee mooi. Ja Jensen I know :)

sr.face
27 augustus 2004, 12:26
Zo daar ben ik weer :)

Ik heb dus een jcm800 2203 + cab. Deze gaat dus veel te hard. Want wil je dat ie een beetje fatsoenlijk klinkt, dan moet je m goed opengooien.

Ik heb nu dus een jcm800 1 kanaals 50 watt combo gekocht. Dit ding gaat ook woest hard, maar je krijgt er dus geen bloedende oren van, is veel lichter dan top+cab.

Een 50 watter overstuurd eerder, en de buizen krijgen meer op hun donder. Ideaal dus!

Bovenstaande gedram heeft mij ertoe gelijd mijn 2203 te verkopen en de cab te houden. Mocht ik wat grotere optredens krijgen, dan gooi ik dus gewoon de cab aan de combo. :-D

harrie-beton
27 augustus 2004, 13:08
een JCM combo met een cab eronder.. hmm krijgt niet bepaald de schoonheidsprijs..


http://home.wanadoo.nl/hoeksema/bolsward2003/images/mark1.jpg

wil je dan rechts kijken?
Dat is een JCM800 50 watt met 1960A kast. Is het geen beauty?
Ja dat ben ik. Zo'n linkspoot.
:-D

harrie-beton
27 augustus 2004, 13:13
http://www.besidesthat.nl/appingedam2003/100_1700.jpg


op wiebelige podia zette ik de combo op de grond ergens naast de speakerkast.
Hij is wel eens gevallen :o

harrie-beton
27 augustus 2004, 13:17
en hier:

http://217.120.167.227/website1/gear/full/buizen_el34.jpg

een blote foto
zeg nou zelf, dit is toch schitterend? Waar blijft die schoonheidsprijs?

:lol:

Nocki
27 augustus 2004, 13:40
helaas... de schoonheids prijs gaat naar mijn amp... :-)

NOcki

BartL
27 augustus 2004, 13:47
Uuhm, ff denken...NEE!
Die gaat duidelijk naar mij
http://www.rockinn.co.jp/shopping/amp/marshall/dsl401.jpg
:-D

birt
27 augustus 2004, 14:09
schoonheidsprijs? aangezien de 2203 het beste klinkt moet die van mij maar winnen :D
http://users.pandora.be/vandijckheffen/bert/amp/DSC03370.JPG
http://users.pandora.be/vandijckheffen/bert/guild4.JPG
http://users.pandora.be/vandijckheffen/bert/amp/

:P

Negative K3 fan
27 augustus 2004, 15:23
offtopic lol harry, jij hebt best wel veel live foto's gepost, maar wat me opvalt is dat je op alle foto's naar je fretboard staat te kijken...

BartL
27 augustus 2004, 15:32
...?

harrie-beton
27 augustus 2004, 15:46
offtopic lol harry, jij hebt best wel veel live foto's gepost, maar wat me opvalt is dat je op alle foto's naar je fretboard staat te kijken...


ik ben blond en kan niet zo goed gitaarspelen en rondkijken tegelijk.

harrie-beton
27 augustus 2004, 15:49
even weer ontopic:

zo vervoer je een marshall

http://home.wanadoo.nl/hoeksema/meedhuizen2001/1.jpg


http://home.wanadoo.nl/hoeksema/meedhuizen2001/2.jpg


ja, dat is mijn marshall. :o

harrie-beton
27 augustus 2004, 15:51
En hier KIJK ik naar de drummer!

http://home.wanadoo.nl/hoeksema/benni_dral/mp_totaal.jpg

spanky_franky
27 augustus 2004, 22:44
op wiebelige podia zette ik de combo op de grond ergens naast de speakerkast.
Hij is wel eens gevallen :o

mm ok het ziet er misschien niet zo erg uit, maar omvallende amps is ook bepaald niet handig :lol:

en dan een lege cab met `n combo ernaast is helemaal zielig..

BartL
28 augustus 2004, 01:04
En hier KIJK ik naar de drummer!

http://home.wanadoo.nl/hoeksema/benni_dral/mp_totaal.jpg
...is dat een LAG? :-D

Negative K3 fan
28 augustus 2004, 01:47
volgens mij een seagul

BartL
28 augustus 2004, 02:11
Oowjah, zou ook kunnen :-?

andy
28 augustus 2004, 03:34
Heeft er iemand nog verteld dat de JCM 800 "danst"???
Ik bedoel de Marshall JCM 800 heeft veel dynamiek, gaat mee met je aamslag etc etc. Eigenlijk geen amp voor beginners dus. :P De amp voor (hard) rock en metal, maar dan wel een distortion er voor. Weinig gain.

harrie-beton
28 augustus 2004, 09:15
bart L =

is dat een LAG?


Ik ken LAG alleen van computerspelletjes online spelen. Dat is niet gunstig dan..

De gitaar is een Seagull (Linkshandig) Ceder Type S6.
Met later ingebouwd fishman element.

hb

harrie-beton
28 augustus 2004, 09:16
en dan een lege cab met `n combo ernaast is helemaal zielig..


nee man, op de cab kun je mooi bier opzetten.

BartL
28 augustus 2004, 11:50
bart L =

is dat een LAG?


Ik ken LAG alleen van computerspelletjes online spelen. Dat is niet gunstig dan...
:-D :-D

AART
28 augustus 2004, 12:36
laglaglaglaglaglaglag

heefthet forum ook last van :-D

spanky_franky
30 augustus 2004, 20:11
en dan een lege cab met `n combo ernaast is helemaal zielig..


nee man, op de cab kun je mooi bier opzetten.
daar heb je zeker een punt :D

AART
30 augustus 2004, 20:21
ik zet mijn cab op bierkratten maar geen bier op mijn cab, kheb namelijk geen zin in een stinkcab.....

PeteRS
30 augustus 2004, 20:28
heb namelijk geen zin in een stinkcab.....

Ik dacht dat jij een punkrocker was?? :razz: