PDA

View Full Version : Whammy???!?



Hendrix
23 augustus 2004, 19:06
Ik heb 'n korte en simpele vraag: wat doet een Whammy en hoe werkt 't?

Fuhgawz
23 augustus 2004, 19:09
Een Whammy is een soort tremelo-arm in pedaalvorm. Middels het expressiepedaal buig je je noten een bepaalde noot hoger of lager. Hoeveel hoger of lager is van tevoren in te stellen.
Weet iemand toevallig hoe het is gesteld met de bypass van de nieuwe WH-1 Reissue? De originele scheen slechte bypass te hebben maar over de reissue hoor en lees ik zeer uiteenlopende dingen.

Lutz
23 augustus 2004, 19:14
Een Whammy is een soort tremelo-arm in pedaalvorm. Middels het expressiepedaal buig je je noten een bepaalde noot hoger of lager. Hoeveel hoger of lager is van tevoren in te stellen.
Weet iemand toevallig hoe het is gesteld met de bypass van de nieuwe WH-1 Reissue? De originele scheen slechte bypass te hebben maar over de reissue hoor en lees ik zeer uiteenlopende dingen.



welja, ik heb de WH-4


is wel hip dingetje


bend functie zoals hierboven beschreven, ofwel 1 octaaf hoger/lager of 2 octaven hoger lager

dan is er nog een dive bomb functie, detune funtie & harmonising functie,


en die bypass ik hoor em niet echt kleuren als hij uit staat enkel maakt hij (soms) afhangelijk van met hoeveel gain je speelt een "poppend" geluidje als je hem aan & uit schakelt

Monster
23 augustus 2004, 20:23
Je zou eens naar "Cool#9" van joe satriani moeten luisteren
daarin is de whammy duidelijk te horen aan het op en neer vliegende geluid, vooral in de live versies van dit nummer word het ding bijna overmatig gebruikt.
whammy's zijn trouwens hardstikke duur :(

Lutz
23 augustus 2004, 20:30
Je zou eens naar "Cool#9" van joe satriani moeten luisteren
daarin is de whammy duidelijk te horen aan het op en neer vliegende geluid, vooral in de live versies van dit nummer word het ding bijna overmatig gebruikt.
whammy's zijn trouwens hardstikke duur :(



harstikke duur ja & neen,


ik heb de mijne 259 betaald maar via musik produktiv kun je hem voor 199 bestellen dacht ik