PDA

View Full Version : 19" of...



Thom TK
23 augustus 2004, 17:55
Ik speel momenteel met pedaaltjes, maar ik denk dat ik toch veel pedaaltjes ga krijgen na verloop van tijd.
Is het daarom niet beter om over te gaan op rack apparartuur?
Ik heb gehoord dat die effecten beter zijn dan de meeste pedalen.

Ik weet erg weinig af van rack apparatuur, dus ik ben wel benieuwd.

Speeddemon
23 augustus 2004, 18:07
ligt er maar net aan WAT voor 19" spul.

Een Eventide Orville zal beduidend beter zijn dan welke (modulatie)pedalen dan ook, alleen kost ie dik 9000 euries.

Maar goed, leuke middle-of-the-road 19" spullen zijn de TC M-One, G-Major, G-Force, Lexicon MPX1 G2, Eventide H3000 (al ouder model).

en bedenk wel dat in bijna alle gevallen je voor boost, overdrive, fuzz of distortion je het beste WEL een pedaal kan pakken.

Ik heb ook over 19" spul nagedacht, maar dat zou dan puur voor de modulatie, EQ en delay/reverb dingen zijn.

Thom TK
23 augustus 2004, 18:16
Ik heb ook over 19" spul nagedacht, maar dat zou dan puur voor de modulatie, EQ en delay/reverb dingen zijn.
ja precies, daarvoor wil IK het dus ook gebruiken.

Alleen zijn de prijzen wel wat hoog :cry:
Das jammer.

lennartengel
23 augustus 2004, 21:51
Ik heb destijds een g-major tweedehands gekocht. voor 350 eurootjes met g-minor midicontroller. Da's niet goedkoop, maar daar staat dan weer tegenover dat ik geen reverb, delay, flanger, phaser, chorus etc heb hoeven kopen. Wel jammer dat er toch wel een goede midi controller bij moet.
Ik ben zelf erg blij met 19 inch apparatuur, heb ook versterkers in m'n rack zitten. Alles in een koffer, wel zo makkelijk. Maar los bij een top of combo lijkt het me wel een hele hoop gedoe!