PDA

View Full Version : combinatie actief én passief



rocker_71
23 augustus 2004, 15:59
Misschien beetje een rare vraag, maar zijn er ook mensen die op één gitaar zowel actieve- als passieve elementen hebben?

Bijv. een EMG op de brug voor het scheuren en een passieve DiMarzio voor wat meer subtiel werk.

Is dat een idee, of slaat het nergens op ?!?

Alain
23 augustus 2004, 16:04
ja, geen enkel probleem.

Baco
23 augustus 2004, 16:18
Inderdaad, dat is geen enkel probleem. In mijn (bijna ex-) Ibanez heb ik ook een actief element in de brug en een passief element in de nekpositie en eentje in het midden.

Yep, geen probleem dus :wink:

jorrit
23 augustus 2004, 17:54
je zit alleen met een groot verschil in output. de emg heeft een veel hogere output dan je dimarzio dus je zult wel een volume verschil krijgen..

Rubenios
23 augustus 2004, 18:22
je zit alleen met een groot verschil in output. de emg heeft een veel hogere output dan je dimarzio dus je zult wel een volume verschil krijgen..

ik neem aan dat je bedoelt een hardere output, high output ligt aan t type emg.

maar goed das eenvoudig op te lossen met een pa2 switch van emg ofzo

NeeraDJ
23 augustus 2004, 19:52
Dat had ik op m'n V, Gibson Dirty Finger hals, EMG 81 brug. Kwam er later wel achter dat de Dirty Finger ook op een 25k pot zat, dus klonk daarom nergens naar. Wanneer je ze mixt, raad ik je wel aan een aparte volume potmeter voor de passieve elementen te hebben. Anders hebben je elementen letterlijk 10 tot 20 keer minder output

jorrit
24 augustus 2004, 08:44
kijk dat bedoelde ik.....

Raffel
24 augustus 2004, 09:14
oftewel zonder modden is het niet de ideale combinatie :)

Jeroenvanhulsteijn
24 augustus 2004, 09:45
andere potmeter erin is zo gefixed. wat dat betreft valt het mod werk wel mee.

ik had zelf niet zoveel last van volume verschil vond ik. ik had een SD custom custom en een EMG 81. gibson opstelling. volgens mij had ik wel bij allebei 25k potmeters gebruikt. maar je zou idd ook zo'n emg pa 2 kunnen installeren om het passieve element wat op te peppen.