PDA

View Full Version : Leuk, niet te moeilijk...



diederik
11 mei 2002, 15:57
Weet er soms iemand een leuke solo die niet te moeilijk is maar ook niet te gemakkelijk.
Ik bedoel dus niet de solo's van de Heideroosjes en zo...

taylor
11 mei 2002, 21:31
running with the devil van van halen.

Dila
11 mei 2002, 21:59
doe niet zo lullig... die is echt niet makkelijk voor een beginner.

Noctiis
11 mei 2002, 22:21
valt toch wel mee? :grin:

Dila
12 mei 2002, 13:34
haha ja voor jou, en voor mij is het misschien ook nog net te doen, maar als iemand om MAKKELIJKE solo's vraagt dan ga je toch niet zeggen van halen. straks denkt die jongen nog dattie geen talent heeft alsie dat niet meteen kan :razz:

Noctiis
12 mei 2002, 13:59
ik speel echt bijna nooit solos, en ik luister ook niet echt naar muziek met veel solos, dus tsja...
Maargoed, ik ken die solo niet, maar er zit veel verschil tussen kunnen en willen :grin:

Megalodon
12 mei 2002, 14:02
Far Beyond The Sun - Yngwie Malmsteen :wink:

Dila
12 mei 2002, 15:01
Op 2002-05-12 13:59, schreef Noctiis:
ik speel echt bijna nooit solos, en ik luister ook niet echt naar muziek met veel solos, dus tsja...
Maargoed, ik ken die solo niet, maar er zit veel verschil tussen kunnen en willen

ja haha das zeker waar. maar sommige dingen kan je gewoon niet, hoe graag je het ook zou willen.

taylor
12 mei 2002, 15:15
nee ik ben serieus die solo van running with de devil is echt simpel niet te makkelijk en niet te moeilijk dus precies wat hij zoekt.

zelfs voor 1 (semi)beginner is dat te doen.

rockandsoccer
12 mei 2002, 15:26
Kijk es op http://www.worldguitar.com vind je vast wel iets en met geluid

Dabbie
12 mei 2002, 15:42
De solo van little wing is niet zo moeilijk en erg mooi...
en de intro is dan erg goed studie materiaal

Kitaarhiero
12 mei 2002, 20:06
of misschien de solo van Johnny B. Goode?

pimmetje
13 mei 2002, 09:37
Die knakker van de Doors deed ook nog wel 'ns een solootje (zoals in LA woman). Ik vind 't net helemaal niets, maar het was meestal niet moeilijk. Lou Reed wist 't volgens mij ook vaak wel aardig simpel te houden... als-tie al wat deed.

Markie
13 mei 2002, 13:14
RHCP Californication solo

pingel, pingel, pingel

Echoes
13 mei 2002, 13:40
Pink Floyd - Money!!! erg goede

verder de intro van Shine on you crazy diamand (ook Floyd)...heel veel werken met bends! goede oefening dus..zitten leuke dingetjes tussen.
als je (goede) tabs wilt moet je het even zeggen, dan mail ik die..

puvin
14 mei 2002, 23:06
Vind je die californication solo niet mooi?

Ik vind die wel goed, echt!!, simpel ok maar echt goed!!!

Vrij gemakkelijke solo's die machtig klinken =>SLASH!!!! (november rain, knockin on heaven's door,...) laat er de moeilijkere stukken uit en je hebt gemakkelijke prachstukken

dirkw83
16 mei 2002, 20:57
ja maar het is ook al zoiets om uit een solo een moeilijk stuk te laten; dan heb je helemaal het idee niet dat je stoer bezig bent (en stoer bezig zijn met een gitaar wil iedereen, ook al zeg je van niet!). Hoe heet ie, scar tissue heeft een paar leuke solo's. niet (zo) moeilijk.

diederik
18 mei 2002, 19:56
De eerste twee solos van November Rain, kan ik. De laatste solo vind ik zelf nog een beetje te moeilijk!!
Iedereen alvast bedankt voor de tips!!!
Als je nog leuke solotjes weet...

rockandsoccer
19 mei 2002, 14:36
Zou ook vooral proberen veel intro's te oefenen die zijn vaak wat makkelijker ,solos vind ik erg moeilijk, November rain zou nog wel lukken behalve die snelle stukjes 'descending'. Wat ook vaak moeilijk is om het echte geluid te produceren van de betreffende band , Guns'n Roses is vrij makkelijk na te bootsen met mijn valvestate omdat Slash ook met Marshall speelt. Maar bands als Queen , Bon Jovi , U2 , Boston , Pink Floyd , Led Zep enz. zijn moeilijker omdat ze andere versterking en effecten gebruiken zo is Paranoid van Black sabbath vrij makkelijk maar Iommi gebruikt hele zware distortion net als bij Jethro tull's Aqualung . Richie Sambora gebruikt vaak veel delay.

Introos :

Led Zep :Stairway to heaven ( acoustic) , Whole lotta love , Black Dog , Heartbreaker , Babe i'm gonna leave you

Guns 'n Roses : Sweet child o mine , knockin on heavens door

Bryan Adams : Run to you , Summer of '69 , Can't stop this thing we started.

Deep Purple : Black night , Smoke on the water

Thin Lizzy : Whiskey in the jar
Ac/DC : Highway to hell , Whole lotta rosie

Police : Every breath you take , Message in the bottle

Hendrix : Purple Haze

Gary Moore : Still got the blues , Parisienne Walkways

Voor meer kijk op http://www.worldguitar.com

denniseindhoven
21 mei 2002, 10:14
"I do if for you" van Bryan Adams
"Carrie" van Europe
"Smells like teen spirit" van Nirvana
"Patience" van Guns 'n' Roses

Een hele hoop nummers van Bryan Adams kan ik wat dat betreft aanbevelen, dat is zowiezo wel te doen.

moretel
21 mei 2002, 11:47
Wat mijn spel goed verbeterd heeft zijn de volgende solos
Another brick in the wall.
Sultans of swing
Dreams (Fleetwood Mac)

Markie
21 mei 2002, 12:49
Op 2002-05-14 23:06, schreef puvin:
Vind je die californication solo niet mooi?

Ik vind die wel goed, echt!!, simpel ok maar echt goed!!!


Ik vermoed dat je die vraag aan mij stelt?
Ik vind hem zeker wel mooi, dat 'pingel, pingel' wat ik schreef sloeg meer op het feit dat hij niet moeilijk is. Maar die solo past mijns inziens heel mooi in het nummer en is ook nog eens lekker te spelen. Doordat hij wat 'langzamer' is kun je er meer gevoel in leggen dan bij snelle solo's vind ik.
Bij dat snelle ragwerk ben ik met name bezig de speed bij te houden en dan vergeet je soms het 'gevoel' er in te brengen dat de solo mooi maakt.

Qinytire
22 mei 2002, 11:41
De eerste solo van Knocking on heavens door is inderdaad gemakkelijk. Op http://www.digevent.com kun je de backtrack hiervan downloaden, errug handig.