PDA

View Full Version : REDMERE vintage amp?



iam
23 augustus 2004, 14:10
ken iemand het merk Redmere?


Krachtige vintage gitaarversterker van het merk Redmere(zie foto). Prachtige versterker ingebouwd in flightcase samen met 2*12inch Celestion speakers.
eigenschappen:
- 3 verschillende preamps waaree een marchall, fender, ...mee gesimuleerd kunnen worden door ze in cascade te schakelen. Elke preamp heeft zijn eigen toonregeling

- 5 Band 12dB Graphic equalizer
- 3 Spring Reverb Unit
- Sustain/Compressor
- Analoge Flanger
- Analoge Chorus
- Noise Gate

Nieuwprijs (20 jaar geleden):+-2000€
Vraagprijs:350€


http://users.pandora.be/iam/redmere

PeeVee
23 augustus 2004, 15:09
Ik heb ooit op zo'n ding gespeeld dacht ik, stond destijds bij MusiMart in Beek-Ubbergen en ik geheel niet onder de indruk (en dat is een understatement).

Volgens mij is het een ouwe transistor bak dus stel jezelf niet te veel voor van die "simulaties". Logischerwijs zijn alle effecten analoog omdat in die tijd alleen nog maar lompe IBM XT computers digitaal waren, die liepen op (niet lachen) 4,77 MHz, hadden 512 kb (ja je leest het goed) en een harddisk van 10 MB.

deze amp komt volgens mij uit het tijdperk dat steriele pingpongbalflipperkastmuziek (80's) hoog in de Top 40 stond dus bijbehorend geluid was vereist denk ik. Is een gimmick doos, niets te maken met gitaarspelen. Misschien zit ik er helemaal naast, ik ga puur af op het uiterlijk, gezien de ludieke verschijning weet ik vrijwel zeker dat het zo'n amp was. Not impressed at all, stay away!

Rutger
23 augustus 2004, 18:38
steriele pingpongbalflipperkastmuziek :lol:

die moet ik onthouden...