PDA

View Full Version : goede punk gitaar



zephyR
23 augustus 2004, 14:05
weet er misschien iemand een goede gitaar voor punk?
ik weet dat hier al een ander topic over is maar daar zecht de ene dat een starterpacket goed is en de ander dat dat weer heel slecht is dus ik snap het niet meer :)
ik zoek dus een goede gitaar voor punk en rock en keb echt geen verstand van gitaren.
het liefst de prijs niet te hoog, en als je een goede gitaar weet maar aardig duur is zeg dan ook ff naam dan zoek ik een 2de hands op ofzo

ik zat te denken aan deze gitaar op feedback:
Squier - Strat Fat Affinity voor 169 euro
http://www.feedback.nl/pix/squier-strat_fataff.jpg
(die ook in dat andere topic stond)

of deze Squier - Showmaster Skull & Bones voor 399 euro
http://www.feedback.nl/pix/squier-showmaster_skull.jpg

of deze Dean - Avalanche Zone voor 169 euro
http://www.feedback.nl/pix/dean-avalzone_2humb.jpg

of kan ik beter een starterset nemen met alles erop?

alvast bedankt voor jullie hulp :D

grtz robin

SiNiSTRaL
23 augustus 2004, 14:08
ik zou voor de aquier showmaster gaan (dat is de enige gitaar waarvan ik niet met 100% zekerheid weet dat het absolute crap is ;) )

schwalbe
23 augustus 2004, 14:13
Voor punk is in principe elke gitaar goed genoeg...

wel handig is:
- een humbucker in de brugpositie: vettere scheur.
- geen tremolo: minder snel ontstemmen met hard raggen en voor punk overbodig
- bolt-on hals: minder kwetsbaar bij podiumgeweld en evt makkelijker te repareren

wietse
23 augustus 2004, 14:20
sinds wanneer heb je voor punk een goede gitaar nodig?
een hondo of stagg voldoet prima voor dat geluid. :-D

AART
23 augustus 2004, 14:36
neem een epiphone tweedehands ofzo(350 maximaal)
das eenm prima gitaar om punk mee te spelen.
veel punkbands spelen op de grotere broer daarvan, de gibson les paul.

AART
23 augustus 2004, 14:38
sinds wanneer heb je voor punk een goede gitaar nodig?
een hondo of stagg voldoet prima voor dat geluid. :-D

als je het over the ramones hebt heb je er gelijk in maar luister maar eens naar moderne (post)punk zoals bad religion of pennywise, daar heb je wel een redelijke gitaar voor nodig...

schwalbe
23 augustus 2004, 14:41
dit:
http://www.squierguitars.com/gear/gear.php?partno=0327502

vind ik de beste goedkope punkgitaar van het moment.
kost volgens mij maar 199,- bij de feedback (speciale aanbieding). (hoewel de sukkels van feedback op de site beweren dat er in de brugpositie een single-coil zit...er zit dus een humbucker).

zephyR
23 augustus 2004, 15:03
dit:
http://www.squierguitars.com/gear/gear.php?partno=0327502

vind ik de beste goedkope punkgitaar van het moment.
kost volgens mij maar 199,- bij de feedback (speciale aanbieding). (hoewel de sukkels van feedback op de site beweren dat er in de brugpositie een single-coil zit...er zit dus een humbucker).
bedankt die ga ik denk ik ff in een winkel uittesten (niet dat ik goed kan spelen ofzo :D ) gewoon voor de sound

AART
23 augustus 2004, 15:08
niet aan squier beginnen, das prut.....
zoek vanaf ongeveer 250 euro.

AART
23 augustus 2004, 15:10
kijk anders ook ff naar ibanez als je nieuw wilt, prima gitaren voor punk

www.ibanez.com

schwalbe
23 augustus 2004, 15:17
tsja mensen, een ding blijft natuurlijk wel opgaan: you get what you pay for... maar voor 199,- is die gitaar echt wel OK hoor..
maar goed, voor meer geld zijn er uiteraard wel betere dingen te krijgen.

AART
23 augustus 2004, 15:20
als je niet na een jaar een nieuwe gitaar nodig wil hebben moet je eens kijken naar de gsa 60 van iabanez, bij de feedback 209 euro, maar de kwaliteit van die gitaartjes was een paar jaar terug beter.
misschien is een tweedehands mexicaanse fender iets voor jou, 1000 maal beter dan squier....

zephyR
23 augustus 2004, 15:32
heeft misschien 1 van iemand hier zo'n gitaar als iedereen hier boven namen van geeft.. ook wel handig om te weten wat zei ervan vinden

AART
23 augustus 2004, 15:42
ik heb een gsa van een paar jaar oud, en dat ding houd zich prima bij pennywise en dergelijke, ben nu alleen op zoek naar een nieuwe :)

Raffel
23 augustus 2004, 15:52
ik kan overal punk op spelen :)

zephyR
23 augustus 2004, 15:53
ik heb een gsa van een paar jaar oud, en dat ding houd zich prima bij pennywise en dergelijke, ben nu alleen op zoek naar een nieuwe :)
is dan een Ibanez GSA 60 Jumpstart packet ook goed of kan je beter alles los kopen? want startpacket is wel handig met alles in 1

schwalbe
23 augustus 2004, 16:16
starterspakketten hebben voor-en nadelen:
voordeel: je krijgt de spullen net iets goedkoper en kompleet met snoeren e.d
nadeel: de versterkers zijn nooit krachtig genoeg om boven een drumstel uit te komen. 10 watt in dit geval... das leuk voor thuis, maar ik zou minstens 30 watt willen hebben (eigenlijk liever 50).

als ik nu een beginner zou zijn, zou ik denk ik liever over een koptelefoonversterker spelen (bijvoorbeeld behringer x-vamp of digitech rp-50) dan over een te kleine versterker. je kunt dan sparen voor een grote versterker, en je stoort de buren of huisgenoten/ouders ook niet...
De koptelefoonversterker kun je dan voor de grote versterker zetten als multi-effect en die heb je dan dus alvast.

schwalbe
23 augustus 2004, 16:19
de ibanez gax-30 op de feedback-site is trouwens ook een leuke punkgitaar (zo prijzen ze hem trouwens ook aan ).
Je spullen tweedehands kopen is ook een leuke manier om te starten..
bovenaan de pagina kun je doorklikken naar de gitaarmarkt, das een plek om tweedehands spullen te kopen/verkopen.

Bobbel
23 augustus 2004, 23:44
Ok let op:

Nirvana - Fender Jaguar, Fender Mustang
Greenday - Fender Stratocaster
NOFX - Fender Telecaster
De Heideroosjes - Gibson Les Paul, Gibson SG Special
Blink 182 - Fender Stratocaster, Gibson (een hollowbody)

Maar wat ik aanraad is een Fender Jag-Stang... je moet er van houden maar dat geluid is te goed en hij speelt goddelijk... of een Stratocaster daar lukt het ook zeer goed op...

AART
23 augustus 2004, 23:48
de rest van het punk rijtje:

Bad Religion : Gibson les paul x 2 + 1 x sg
Pennywise: Ibanez custom rg
Offspring : Ibanez custom rg + ibanez ndm signature
bovendien vind ik dat een strat een te scherpe sound heeft voor punk...
superstrat of gibson(epiphone) gaat prima ...

Bobbel
23 augustus 2004, 23:51
de rest van het punk rijtje:

Bad Religion : Gibson les paul x 2 + 1 x sg
Pennywise: Ibanez custom rg
Offspring : Ibanez custom rg + ibanez ndm signature
bovendien vind ik dat een strat een te scherpe sound heeft voor punk...
superstrat of gibson(epiphone) gaat prima ...

Een strat een te scherp geluid... dan kan je gewoon niet met een versterk overweg... als er één gitaar veelzijdig is (dus voor zowel een warm/rond als schel geluid) dan is het een stratocaster...

maar zoals ik al zei een jag-stang is een goddelijke gitaar voor een rag geluid... maar clean to ook zeer mooi...

AART
24 augustus 2004, 00:39
als je echt gaat rammen op een strat is ie te aggresief vind ik, de slag overheerst en het geluid zakt na de aanslag vrij snel weg...

vester86
24 augustus 2004, 00:42
een ibanez SA 120, goeie review gelezen in de Meet Music MAgazine, kun je alle kanten mee uit

AART
24 augustus 2004, 00:44
klopt, prima ding...

treblemaster
24 augustus 2004, 11:06
als je echt gaat rammen op een strat is ie te aggresief vind ik, de slag overheerst en het geluid zakt na de aanslag vrij snel weg...


Dat is juist wat IK zoek in een punk gitaar! :wink: Agressief en niet een eindeloze sustain (dan ga ik wel metal spelen...).

Maar goed punk is gewoon een enorm brede stroming en je kunt gewoon gewoon niet zeggen "dat is een goeie gitaar voor punk". Dat is erg persoons gebonden en hangt af van welke stijl je speelt.
Speel je rauwe '77 punk of moderne skate/pop punk? Eeen wereld van verschil qua gitaar geluid!

Toen ik net begon was een LP DE punkgitaar voor mij. EChter na jaren spelen (in bands) ben ik hier vanaf gestapt en heb ik ontdekt dat een telecaster DE gitaar voor MIJ is.

Moraal van het verhaal....gewoon veel gitaren testen en probeer te ontdekken wat je fijn vind spelen en welke goed klinkt. Misschien moeilijk als beginner, maar probeer iig uit te zoeken of je single coils of humbuckers beter vind klinken. In principe kun je op elke gitaar punk spelen (net als je op elke gitaar metal kunt spelen :lol: ). Je versterker/pedalen hebben vaak meer invloed op het uiteindelijke geluid dan je gitaar.

zephyR
24 augustus 2004, 11:14
ja ik ga denk ik ook naar een winkel en gewoon wat testen :D
en er heeft iemand me ook een goede 2de hands aangeboden wat wel een mooi geluid maakt :)

treblemaster
24 augustus 2004, 11:38
In Ede heb je trouwens heel wat punk bands (wat je ongetwijfeld ook wel weet). Misschien kun je tijdens concerten eens vragen naar hun mening of evt. vragen of iemand een keer mee wil naar een muziekwinkel zodat hij/zij gitaar speelt en jij kunt luisteren.

MazeMouse
24 augustus 2004, 13:12
als je echt gaat rammen op een strat is ie te aggresief vind ik, de slag overheerst en het geluid zakt na de aanslag vrij snel weg...


Dat is juist wat IK zoek in een punk gitaar! :wink: Agressief en niet een eindeloze sustain (dan ga ik wel metal spelen...).

Maar goed punk is gewoon een enorm brede stroming en je kunt gewoon gewoon niet zeggen "dat is een goeie gitaar voor punk". Dat is erg persoons gebonden en hangt af van welke stijl je speelt.
Speel je rauwe '77 punk of moderne skate/pop punk? Eeen wereld van verschil qua gitaar geluid!

Toen ik net begon was een LP DE punkgitaar voor mij. EChter na jaren spelen (in bands) ben ik hier vanaf gestapt en heb ik ontdekt dat een telecaster DE gitaar voor MIJ is.

Moraal van het verhaal....gewoon veel gitaren testen en probeer te ontdekken wat je fijn vind spelen en welke goed klinkt. Misschien moeilijk als beginner, maar probeer iig uit te zoeken of je single coils of humbuckers beter vind klinken. In principe kun je op elke gitaar punk spelen (net als je op elke gitaar metal kunt spelen :lol: ). Je versterker/pedalen hebben vaak meer invloed op het uiteindelijke geluid dan je gitaar.

Metal met Single coil elementen?
Wil ik niet weten wat voor bagger-metal jij speelt want ik heb nog nooit een single coil een lekkere diepe fatsoenlijke scheur zien (horen) leveren :o

andoni
24 augustus 2004, 13:19
Metal met Single coil elementen?
Wil ik niet weten wat voor bagger-metal jij speelt want ik heb nog nooit een single coil een lekkere diepe fatsoenlijke scheur zien (horen) leveren

Iron Maiden? Veel 80ies bands trouwens speelden metal op single coils (vooral voor leads). Het hoeft niet allemaal moddervet humbucker geweld zijn om metal te zijn ;)

Retinite
24 augustus 2004, 13:19
whoah een andere edenaar! helleuu!
ten eerste raad i kje aan niet bij wolve te kijken (mag negatieve reclame wel???) maar naar amesfoort keesdee en/of utrecht feedback en/of arnhem eiland music/cityshop te kijken
en ik zou van die 3 die je gaf voor nr 2 of 3 gaan en zoals iemand al eerder zei kijk bijvoorbeeld ook ns naar stagg ofzo want ik neem aan dat je (nog) niet opzoek bent naar een über-ding aangezien je prijsklasse (no offence trouwens) en natuurlijk al het 2e hands doorkijken
eigenlijk wel een nutteloze post van mij :roll: aangezien ik alles herhaal... vel suc6

Chris Wolstenholme
24 augustus 2004, 14:09
hmmmz met stagg is de kans wel heel klein denk ik dat je wat lekkers vind, dan kan je toch echt beter voor de epi's of ibanez S, fender nogwat gaan. meer waar voor je geld.

MazeMouse
24 augustus 2004, 14:51
Metal met Single coil elementen?
Wil ik niet weten wat voor bagger-metal jij speelt want ik heb nog nooit een single coil een lekkere diepe fatsoenlijke scheur zien (horen) leveren

Iron Maiden? Veel 80ies bands trouwens speelden metal op single coils (vooral voor leads). Het hoeft niet allemaal moddervet humbucker geweld zijn om metal te zijn ;)
Bagger metal dus :D :amp:

Punkrockerke
24 augustus 2004, 22:50
Metal met Single coil elementen?
Wil ik niet weten wat voor bagger-metal jij speelt want ik heb nog nooit een single coil een lekkere diepe fatsoenlijke scheur zien (horen) leveren :o
Check www.inbetterdays.tk => zware metal met een strat met standaard single-coils (met een Marshall 6100)...

AART
24 augustus 2004, 22:55
ik gebruik mijn singlecoils ook wel eens, vooral als ik iets wil opnemen en een "zacht" grunge achtig intro wil hebben, scheurt wel lekker in combinatie met mijn SL-X...
maar voor het echte werk wil ik toch wel hb's,
ik speel veel skate\post-punkrock

Annuh
24 augustus 2004, 23:29
Ik snap niet waarom mensen Squier zo afkraken...
Als je gewoon een beginnende gitarist ebnt, serieus volgens mij kan je dan nog echt niet bepalen of de gitaar die je speelt een goed geluid heeft. Je vind alles goed klinken en als het niet na een jaartje kapot is is het gewoon een perfecte gitaar voor een beginneling. Lekker goedkoop dus dan hoef je geen zorgen te maken als je er na een jaartje mee wil kappen (ja die mensen bestaan, kan het me ook niet voorstellen hoor ;) )

Squier is gewoon een degelijke gitaar voor een beginner die allround wil spelen. Van punk tot reggea tot rock, met een versterkertje en een effect pedaaltje (de digitech beveel ik ook aan) lukt het!

Maar echt dude, koop geen squier van 399 euro, dan zit je echt fout!
Koop dan als je 400 piek wil uitgeven een 2de hands les paul of ibanez ofzo! :D
Ik heb ook nog plezier van m'n squiertje...af en toe :P

AART
24 augustus 2004, 23:34
ik vind dat je voor het geld van een squier een betere gitaar kan krijgen, en dan raad ik liever mensen een betere gitaar aan

schwalbe
24 augustus 2004, 23:41
he, dr zijn wel verschillende kwaliteiten squier he....
dat jij nou alleen ervaringen hebt met de allergoedkoopste...
maar goed, dat geld natuurlijk voor bijna alle merken..

AART
24 augustus 2004, 23:43
ik heb heel veel squiers in mijn handen gehad en ik vind dat ze wel erg veel vragen voor het kleine beetje inkt van het miniscule woordje fender....

jerox
25 augustus 2004, 00:03
Er wordt gevraagd om een review van een squier en wat gebeurt er? Eindeloze discussie over wel of geen humbuckers of tweedehands Ibanezzen. Waarschijnlijk niemand die langer dan een half jaar heeft gespeeld op een squier. Ik had een squier en wel in hardrock als trashmetal. Punk is een andere soort maar de squier is erg veelzijdig. Groot pluspunt is het gewicht. Ok, een hernia maar bij een beetje jump heb je hem niet aan je voorhoofd geplakt.
Nog eens iets, een beginner moet er ook mee kunnen stoppen na een tijdje en dan is het jammer als je een vermogen in je gitaar hebt gestoken.
:evil:

AART
25 augustus 2004, 00:07
ik zou het serieus niet uithouden, zo'n half jaar op een squier....

Theije
25 augustus 2004, 07:17
Het soort maakt idd weinig uit, gewoon iig een hummer in brug positie en klaar ben je.
Ik vind alleen wel dat elke stijl muziek een beetje z'n eigen image heeft qua instrumenten en persoonlijk hecht ik hier altijd wel een klein beetje waarde aan, niet omdat het moet maar zie het meer als een soort traditie questie :D
Anyway bij punk hoort eigenlijk een strat model vind ik toch een beetje, en dan strat model alá Fender of een squier natuurlijk.

btw ik heb hier nog een splinter nieuwe Fender deLonge signature liggen, mocht je geďnteresseerd zijn :D maar denk niet dat ie echt in het budget past.

Bins
25 augustus 2004, 07:28
Jammer dat ik eerst een amp moet kopen, anders had ik je er wel vanaf willen helpen :)

treblemaster
25 augustus 2004, 09:34
Zephyr, is het nog wat geworden met die tweedehands gitaar? Ik zou zelf iig eerder voor een tweedehands gaan, met een beetje zoeken heb je dan voor het zelfde geld een betere gitaar dan wanneer je een nieuwe koopt.

Wat voor soort punk speel je eigenlijk (Of wil je gaan spelen)?? Als ik je onderschrift zie zou ik zeggen Oi 8-) . Daar heb je iig niet veel distortion voor nodig en kun je ook prima met single coils uit de voeten (maakt het aanbod wat groter...).

Theije, ik weet niet hoe jij aan die associatie van punk met een stratocaster komt....ben wel benieuwd eigenlijk.

Droffie
25 augustus 2004, 10:20
Check de London City gitaren. Worden door JIC geimporteerd en die dingen zijn van uitzonderlijke kwaliteit voor een idioot lage prijs. Staat ook een test op gitaarnet van de Hurricane.
de Strat en tele modellen waren ook in de gitarist getest en erg goed bevonden. Prijs rond de 200 euro!!
Telecaster is ook een lekker raggitaartje...kan weinig stuk aan :D

Annuh
25 augustus 2004, 12:59
he, dr zijn wel verschillende kwaliteiten squier he....
dat jij nou alleen ervaringen hebt met de allergoedkoopste...
maar goed, dat geld natuurlijk voor bijna alle merken..

hmm ik heb ook ervaring met die 399 euries van Squier hoor...maar als je dan toch naar die prijs gaat kijk dan niet naar Squier...is mijn mening...maar goed ff on topic weer :)

dejohan
25 augustus 2004, 13:39
http://www.fender.com/products/show.php?partno=0130500

MazeMouse
25 augustus 2004, 14:19
he, dr zijn wel verschillende kwaliteiten squier he....
dat jij nou alleen ervaringen hebt met de allergoedkoopste...
maar goed, dat geld natuurlijk voor bijna alle merken..

hmm ik heb ook ervaring met die 399 euries van Squier hoor...maar als je dan toch naar die prijs gaat kijk dan niet naar Squier...is mijn mening...maar goed ff on topic weer :)
Oke, on-topic
Squire stagemaster :P (met mooie glitter finish :P)

zephyR
25 augustus 2004, 17:03
http://www.fender.com/products/show.php?partno=0130500
ik weet al wat meer van gitaren sinds ik ben gaan rondvragen en kijken bij revieuws en sites enz en keb liever met vaste brug :)

Zephyr, is het nog wat geworden met die tweedehands gitaar? Ik zou zelf iig eerder voor een tweedehands gaan, met een beetje zoeken heb je dan voor het zelfde geld een betere gitaar dan wanneer je een nieuwe koopt.

Wat voor soort punk speel je eigenlijk (Of wil je gaan spelen)?? Als ik je onderschrift zie zou ik zeggen Oi 8-) . Daar heb je iig niet veel distortion voor nodig en kun je ook prima met single coils uit de voeten (maakt het aanbod wat groter...).

Theije, ik weet niet hoe jij aan die associatie van punk met een stratocaster komt....ben wel benieuwd eigenlijk.
en met 2dehands gitaar is denk ik niet echt wat voor mij, ik begin denk ik liever met een goedkopere begin ding.
en ik wil muziek zoals NOFX, Pennywise en Lagwagon enz gaan spelen.

bedankt voor alle hulp ik kan denk ik nu zelf wel een relaxt gitaartje gaan kopen en uitproberen en weet waar ik op moet letten.

soup
25 augustus 2004, 17:09
kunnen we niet beter zoals gitaar.net niet iets in de faq zetten voor de beginners , welke gitaren ze het best kunnen nemen en de nodige uitleg

Bobbel
25 augustus 2004, 17:19
Neem nou gewoon een Fender Jag-Stang :wink: Goedkoop en goed!

Theije
25 augustus 2004, 17:22
Jammer dat ik eerst een amp moet kopen, anders had ik je er wel vanaf willen helpen :)

Hij ligt hier nog wel ff denk ik :) k heb uhm nu al twee keer op marktplaats gezet maar krijg alleen maar de meest nietszeggende bedragen geboden :S

dejohan
25 augustus 2004, 17:32
zou ik elke beginnende (punk)gitarist aanraden: Zowat de beste goedkope gitaar (London City), plus een goede distortion (MXR Distortion+), voor de helft van de nieuwprijs (120€):
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/29212.htm

Dit is trouwens niet mijn advertentie, voor het geval je dat zou denken. Ik denk dat ongeveer iedereen hier zou kunnen beamen dat, mits in goede staat, dit een koopje is.

zephyR
25 augustus 2004, 17:39
zou ik elke beginnende (punk)gitarist aanraden: Zowat de beste goedkope gitaar (London City), plus een goede distortion (MXR), voor minder dan de helft van de nieuwprijs:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/29212.htm

Dit is trouwens niet mijn advertentie, voor het geval je dat zou denken. Ik denk dat ongeveer iedereen hier zou kunnen beamen dat, mits in goede staat, dit een koopje is.
ziet er wel goed uit en is goedkoop.. maar speelt en klinkt ie ook wel lekker?

zephyR
25 augustus 2004, 17:40
Neem nou gewoon een Fender Jag-Stang :wink: Goedkoop en goed!
hoe duur is die eigenlijk? :D

dejohan
25 augustus 2004, 17:44
zou ik elke beginnende (punk)gitarist aanraden: Zowat de beste goedkope gitaar (London City), plus een goede distortion (MXR), voor minder dan de helft van de nieuwprijs:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/29212.htm

Dit is trouwens niet mijn advertentie, voor het geval je dat zou denken. Ik denk dat ongeveer iedereen hier zou kunnen beamen dat, mits in goede staat, dit een koopje is.
ziet er wel goed uit en is goedkoop.. maar speelt en klinkt ie ook wel lekker?

Tip eens "London City" in in de zoekfunctie van dit forum. De meeste berichten zullen gaan over hoe goed dit gitaartje wel is voor de prijs.
MXR is een goed merk van pedaaltjes, en een distortion is net wat je moet hebben om een punkgeluid te krijgen.

treblemaster
25 augustus 2004, 19:34
MXR distortion + is echt een super pedaal voor punk, alleen ben ik bang dat het niet helemaal is wat zephyR zoekt. Bands als NOFX, lagwagon, Pennywise hebben een vrij gladde, metal achtige distortion met flink wat gain (voor het nodige palmmuten).

Misschien kun je ergens een boss metal zone op de kop tikken (aangezien weinig mensen 'm willen hebben ;)). Voor slaapkamer gebruik is ie echter prima en je kunt er prima een NOFX, Pennywise, Lagwagon achtig geluid uit krijgen. Metal zone was mijn eerste distortion pedaal (gebruik 'm nu alleen af en toe nog om Slayer te spelen)

zephyR
25 augustus 2004, 20:52
ik zorg eerst wel dat ik een gitaar krijg :D
want kben nogal blut, irri

maar ik vind hopenlijk wel een manier om geld te lenen ofzo :D

Droffie
26 augustus 2004, 09:15
zou ik elke beginnende (punk)gitarist aanraden: Zowat de beste goedkope gitaar (London City), plus een goede distortion (MXR), voor minder dan de helft van de nieuwprijs:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/29212.htm

Dit is trouwens niet mijn advertentie, voor het geval je dat zou denken. Ik denk dat ongeveer iedereen hier zou kunnen beamen dat, mits in goede staat, dit een koopje is.
ziet er wel goed uit en is goedkoop.. maar speelt en klinkt ie ook wel lekker?
Die london city dingen zijn echt goed. Je zal versteld staan voor de kwaliteit die je krijgt voor de prijs. En ze klinken nog heel lekker ook...een aanrader voor beginners.

Droffie
26 augustus 2004, 09:17
kunnen we niet beter zoals gitaar.net niet iets in de faq zetten voor de beginners , welke gitaren ze het best kunnen nemen en de nodige uitleg
Goed plan :)
Misschien zou je een topic kunnen starten waarin je om input vraagt wat in de faq moeten komen te staan.

Bobbel
26 augustus 2004, 16:03
Neem nou gewoon een Fender Jag-Stang :wink: Goedkoop en goed!
hoe duur is die eigenlijk? :D

Zo'n beetje 300/400 euro ofzo... moet je maar ff bij feedback kijken... daar hebben ze hem ook...

metallic
27 augustus 2004, 18:25
de showmaster zeker weten....zobiezo ook de mooiste:P:P

zephyR
27 augustus 2004, 22:45
de showmaster zeker weten....zobiezo ook de mooiste:P:P
ja das waar :D
maar die is volgensmij niet echt zo goed voor wat ik wil gaan spelen, ik weet al steeds meer van gitaren :)

Sicky61
28 augustus 2004, 01:12
kies de gitaar die je het koelst vindt en schroef daar een high output element in(geen actieve).....klaar 8-)
En of dat nou een strat is of een les paul.....ach dat maakt niet zo heel veel uit.
De strat zal wat meer hoog geven en de LP een wat vetter geluid.
Maar de echte punk gitaar is voor mij een junior D.C.
Ik geloof dat epiphone ze ook heeft gebouwd voor heel weinig.
oh ja.....gebruik dikke snaren (vanaf 0.11),je amp op 11 en hard rammen!!!