PDA

View Full Version : Ideetjes...



Nocki
23 augustus 2004, 13:35
Hoi. idereen heeft af en toe wel goede ideetjes voor het opbouwen van zn combo, stack of rack. deel ze eens. bv hoe je aan sluitingen zijn. of hoe je het doet met je stroom voorziening. of hoe je ale je spullen in een keer op het podium zet en niks meer hoeft aan te sluiten.. vertel eens. hoe doe jij "het"

Nocki

Wormaap
23 augustus 2004, 13:37
Ik doe't momenteel op de ouderwetsche manier... Gitaar -> Chorus -> Fireball. En alles gewoon los :) Heb d'r verder geen speciale manier voor, dus da's ook niet zo heel interessant voor de rest :P

Negative K3 fan
23 augustus 2004, 13:40
gitaar > volume pedaal > 5150?

misschien dat de opkomende pod nog iets kan betekenen.

yhcmarc
23 augustus 2004, 13:43
gitaar -> tubescreamer -> jcm800

Nocki
23 augustus 2004, 13:43
Dat is inderdaad wel erg vernieuwend... goed idee.

ik zat zelf meer te denken hoe je het meeneemt. hoe je het aantal keer sjouwen beperkt enzo..

NOcki

andoni
23 augustus 2004, 14:03
Ik doe het nog simpeler :D :

gitaar -> JCM2000 DSL100

uiteraard hangt er nog een footswitch voor kanalen en reverb aan.

Bigfoot414
23 augustus 2004, 14:13
gitaar > ME50 > Kitty Hawk, meer heb ik niet nodig :D

Thom TK
23 augustus 2004, 14:22
Gitaar --> Boss ge-7 --> Boss DD3 --> Fender Rock Pro 700


gitaar > ME50 > Kitty Hawk, meer heb ik niet nodig :D


Kitty hawk 4*12???
vertel eens...goed geluid??
PM kan ook natuurlijk!

AART
23 augustus 2004, 14:42
Gitaar -> ibanez tubescreamer -> Dunlop wah -> JCM 900 SL-X

+ footswitch voor volume a of b

Nocki
23 augustus 2004, 14:49
Nee... geen PM dan kan de rest niet meegenieten... we willen alles weten...


het gaat me niet om de fx of je signal line... het gata me ermeer over hoe je het mee neemt en aalsluit.

leg je een plank neer en hoef je maar 2 kabels aan te sluiten. of neem je alle pedals mee en ga je een half uurtje puzzelen.??
zit alles in eeen doos en gooi je het deksel neer met alle pedals erin...

Nocki

Mithrandir
23 augustus 2004, 14:51
Goh, fijn dat iedereen zegt WAT ie heeft staan i.p.v. dat ie zegt HOE het vervoerd en aangesloten word

Op dit moment gaan al mijn pedalen nog mee in een samsonite koffertje en een tas met snoeren en adapters, daar nog eens 2 gitaren bij en mijn combo en ik ben een uur bezig met sjouwen en bouwen (bij wijze van spreken).

Waar ik eigenlijk naar toe wil is een pedalboard (case) met eigen voeding en waar mijn pedalen al helemaal klaar in staan en aan de achterkant van de case ook jacks voor input/output en input/output fx-loop. Dan hoef ik alleen nog maar de koffer neer te leggen, 2 snoeren naar de fx-loop en een snoer naar de input van de versterker hoef te doen en 1 naar de output van mijn gitaar. Nog steed veel sjouwen, maar het opbouwen en afbreken wordt al stukken eenvoudiger.

Ik doe het dus nog niet zo, maar ik ben al wel bezig met het board.

AART
23 augustus 2004, 14:51
ik zet alles in een auto, die auto zet me af waar ik moet zijn, pak de spullen uit, en ik heb voor die 2 pedaaltjes geen pedalboard nodig :-?

Shredhead
23 augustus 2004, 14:54
Ik heb een 19" rack met daarin een stekkerdoos gemonteerd. In die doos prik ik ook mijn haspel waar ik footcontroller + wah op aansluit. Aan 1 stopcontact heb ik genoeg dus :) Speakerkabels en midikabel voor fc laat ik ook in het rack zitten. In principe ben ik in 5 minuten speeklaar.

lineaal!

Wormaap
23 augustus 2004, 14:59
'K zet m'n 4x12 neer (of dat doen de drummer en toetsenist meestal :P) Top erop, speakerkabel ertussen, dan gaat de stroomstekker erin (als ik de knop perongeluk aan laat staan/iemand hem aanzet/whatever heb ik liever dat de box er aanhangt voordat er stroom op gaat en als'ie al aanstond ik'n kans loop dat alles doorfikt :P) Chorus op de grond, kabeltje vanuit gitaar erin, kabeltje vanuit chorus naar input amp en dat was't zo'n beetje :P
Voor de 2 pedaaltjes heb ik momenteel nog aparte adapters, dus 'n verlengblokje gaat ook wel mee :P
M'n Wah wil niet echt voor de versterker, dan is'ie redelijk onhoorbaar... Kan ik die dan beter in de FX loop hangen zodat'ie een gedistort signaal mag happen?

Nocki
23 augustus 2004, 15:03
Tja... over die Wah ben ik ook niet uit. ik heb nooit een wah gehad en als ik m probeerde bij vrienden vond ik het niet veel. mischien wil ik ooit nog eens een echte (zo'n teese wah) maarik ben dus ook benieuwd of die dan in de fx loop kan. iedereen heeft m er altijd voor maar ik vind het niks...

Nocki

Wormaap
23 augustus 2004, 15:08
Ik heb'm 'normaal' altijd na m'n MT-2 gehad ('T is'n 535Q btw, dat lijkt me toch wel'n redelijk 'echte' wah :P) en dan klonk'ie gewoon vet. maar voor m'n amp hoor ik geen gewah zeg maar. Ik hoor wel m'n geluid van kleur veranderen maar het wah-geluid is compleet weg.

LordRiffenstein
23 augustus 2004, 15:14
Ik pleur mijn 4x12 neer, haal mijn top uit de case en zet die op de 4x12. Flightcase komt er naast te staan en ik zet er mijn rack op. Maak dan alle aansluitingen en dat zijn er nogal wat.

1 van rack nr input amp
2 kleine kabelsnake voor de fx loop
3 kabel van de midi-interface nr mijn amp
4 stroomkabel uit rack nr mijn amp
5 speaker kabel

dan zet ik mijn pedalen neer (midi-controller, wah en EB pedaal) en sluit mijn lange kabel snake aan tussen rack en pedalen.

http://lordriffenstein.netfirms.com/Extra/Snake2.jpg

http://lordriffenstein.netfirms.com/Extra/Snake.jpg

Als laatste plug ik 1 stroomkabel van het rack in een stopcontact en huppaaaaaa.

Resultaat:

http://lordriffenstein.netfirms.com/Extra/Full%20rig.jpg

Vervoeren gebeurd in ee Opel Combo :cool: Het lijkt allemaal veel werk maar het aansluiten duurt niet langer dan 5 minuten, het zeulen met spul ietsje langer :???:

pedaal
23 augustus 2004, 15:23
heb nu een rits pedalen wil een Tech 21 GT2 en Rocktron stereo solid state eindtrap gaan kopen, there we go... Bad horsie=>rocktron stompboxes ;compressor=>distortion=>overdrive=>Tech21 Gt2 als een fender amp simulatie =>delay=>stereo chorus dit allemaal op een plank dan naar een Alesis Microverb III =>Rocktron eindtrap dit in een twee eenheden hoog kastje daar vrommel ik nog een 9v boss voeding in , ik hoef geen speaker kast , gebruik gewoon de speaker(s) van de gitaarversterker die ik tegen kom als dat niet mogelijk is ga ik van de microverb gewoon direct in de return van de amp die ik tegenkom, zo heb ik altijd mijn eigen plug and play soundje bij me, blijft mijn rug ook nog heel.en hoef maar een keer te lopen

harrie-beton
23 augustus 2004, 15:30
ik wacht meestal tot het drumstel staat. Die heeft de meeste losse rommel.
Vroeger zette ik de buizenbak en de 4X12 neer. Als het podium wiebelig is dan zette ik de top op de grond (hij is wel eens gevallen :( )

Dan pedalenbak , deksel eraf en snel aansluiten. Dat alles is 5 minuten.
Kwartier de buizen laten warmen met een signaal erop. En sound-sjekken.

Nu heb ik een podxt en heb ik minder tijd nodig en minder snoeren vanwege de mooie "afstandsbediening". Wah, volume, pedalen enzo, alles is geïntegreerd maar 1 kabel nodig.

gitaar-pod (ligt op de amp) - eindversterker.
1 kabel rj-45 naar de voetschakelaar.

BramVersteeg
23 augustus 2004, 16:36
Momenteel heb ik een plankie met wat FX al aangesloten op m'n top liggen. Als ik opbouw zet ik dus eerst de 4x12 neer, top+FX-plankie erop.
Dan Midi-kabel tussen midi-controller en top. Dan gitaar-->wah-->amp.
Overal los stroom op en klaar is Bram.
Ik ga alle FX in een rack bouwen en een pedalenboard maken. Dan krijg je het zelfde idee als dat van Yoeri.

Droffie
23 augustus 2004, 17:01
Tja... over die Wah ben ik ook niet uit. ik heb nooit een wah gehad en als ik m probeerde bij vrienden vond ik het niet veel. mischien wil ik ooit nog eens een echte (zo'n teese wah) maarik ben dus ook benieuwd of die dan in de fx loop kan. iedereen heeft m er altijd voor maar ik vind het niks...
Nocki
tip...probeer de VOX 848 vintage eens...die is echt goed! True bypass en een aggressieve sweep.

jaywalker
23 augustus 2004, 20:07
Ik heb het nog niet helemaal rond maar over maand of 2 moet het toch allemaal wel klaar zijn

1Dan pleur ik de 2x12 neer.
2Zet de tsl100 er op
3 Sluit de top aan. (speakerkabel en netvoeding)
4 pak dan mijn effecten bak .
5 doe de 5 hoofdkabels er aan vast ,de rest is al aangesloten.
De 5 kabels heb ik gebundelt.
*1 gitaar
*2 effectbak naar amp
*3 fxsent
*4 fxreturn
*5 footswitch (kabeldoorgeknip zodat ie niet meer 6 meter lang aan de switch zit)
6 doe de stekker van de voeding van het pedaalbord in het stopcontact

Fx bak bestaat uit:
voor amp:
Ehx - Tubezipper, Ehx Big muff. Komt nog een OD in
Fxloop:
Ibanez Ph-7, boss ce-2, Line-6 dl-4