PDA

View Full Version : juiste gear volgorde?



elmark
23 augustus 2004, 12:46
ik heb de volgende gear in de volgende volgorde, is deze de beste of raden jullie mij een betere volgorde aan, ik ben er nog steeds een beetje mee aan t spelen en heb een vrij flexibele pedalencase.

1) ibanez sz320 > boss tu-2 tuner > boss ps-3 pitchshifter > line6 fm-4 filter modeler > mxr phase90 > engl powerball.

2) fxloop powerball send > boss dd-3 > line6 dl-4 delay modeler > return.

tips/suggesties? of ontbreekt er nog iets dat ik nog niet heb ontdekt :lol: muziekstijl: (alternative) heavy rock.

Antal
23 augustus 2004, 13:02
Op zich zou ik zeggen dat dit best een aardige opstelling is zo. Maar doe gewoon ff een search, want hier zijn al een miljoen topics over geweest ondertussen!

Alain
23 augustus 2004, 14:24
Ik zou de tuner zeker uit je signal line halen.

elmark
23 augustus 2004, 14:37
waarom en hoe? ik gebruik de tuner namelijk ook graag als mute tijdens bepaalde stops. bedankt voor het advies.

Anavrin
23 augustus 2004, 14:48
die dd3 van boss is toch een distortion, ik heb weleens gehoord dat je beter geen disto in je fx-loop moet zetten. Ik weet ook niet waarom, maar dat zeiden ze eens keer in een gitaarwinkel..

Alain
23 augustus 2004, 15:16
waarom?Neemt nogal wat van je toon weg


die dd3 van boss is toch een distortion ik dacht een digital delay

Antal
23 augustus 2004, 16:44
waarom en hoe? ik gebruik de tuner namelijk ook graag als mute tijdens bepaalde stops. bedankt voor het advies.

Dat zou je kunnen doen met een AB-Box als je dat zou willen.


die dd3 van boss is toch een distortion, ik heb weleens gehoord dat je beter geen disto in je fx-loop moet zetten. Ik weet ook niet waarom, maar dat zeiden ze eens keer in een gitaarwinkel..

Nee, een DD3 is een Digitale Delay

BramVersteeg
23 augustus 2004, 16:45
Kun je een foto plaatsen?? Ik ben wel benieuwd hoe het er uitziet :P .
Je signaal lijkt me wel ok hoor. Voor iets minder signaalverlies idd die tuner eruit. En hoe gebruik je 2 delays?? Ik wil ook 2 analoge delays en 1 multi-fx/delay in m'n opstelling (me likes deleej :razz: ) en ben wel benieuwd wat mede-alternatieve rockers er mee uithalen! :wink:

elmark
23 augustus 2004, 16:47
de dd-3 is uiteraard een digital delay pedaal van boss. wat betreft de tuner, hoe kan ik deze het beste plaatsen zodat ik deze nog steeds als mute kan gebruiken voor het signaal en ik er meer toon voor terugkrijg? of is het bij de tu-2 vrij verwaarloosbaar in deze setup? de hele pedalenreeks is trouwens aangesloten met op maat gesoldeerde neutrik kabels.

edit: deze post was trouwens al geplaatst voordat ik reactie van bram las, ik zal proberen asap eens een foto te plaatsen, maar bedankt voor het advies, ik zal zo'n ab box eens checken! :wink:

verder doet de dd3 al een lange tijd trouwe dienst als standaard 400ms delay en klinkt goed live, de dl-4 van line6 gebruik ik meer voor de experimentele sounds in combi met de mxr phase90 of fm-4.

jaywalker
23 augustus 2004, 19:49
Die dd-3 lijkt me nogal overbodig. Ik heb hem zelf ook een tijdje gehad.
Je kan precies het zelfde krijgen met die line-6 dl-4. En als je 2 delays door elkaar wil.....dat kan ook met die line-6 delay.

Heerlijk ding trouwens die d-4 :D

Antal
23 augustus 2004, 21:30
wat betreft de tuner, hoe kan ik deze het beste plaatsen zodat ik deze nog steeds als mute kan gebruiken voor het signaal en ik er meer toon voor terugkrijg? of is het bij de tu-2 vrij verwaarloosbaar in deze setup? de hele pedalenreeks is trouwens aangesloten met op maat gesoldeerde neutrik kabels.

Goed, nog een keer dan: Dat zou je kunnen doen met behulp van een AB-box. Dan kun je kiezen, of het geluid naar je pedalen en je amp, of het geluid naar je tuner. Dan heb je dus geen mute nodig.

Op de vraag of het nodig is kan ik geen antwoord geven. Als jij het nodig vind is het nodig. Haal de tuner er eens tussenuit. Als je verschil hoort is het nodig. Hoor je het zelf niet, dan zou ik me er niet druk om maken en me niet gek laten maken door de tonepuristen hier (waar ik er zelf ook 1 van ben vrees ik :oops: )