PDA

View Full Version : beginnen



sanne
11 mei 2002, 15:55
hoooi

waar zijn jullie mee begonnen eerst met tokkelen of gelijk met akkoorden? waar beginnen de meeste trouwens eerst mee?

Eddie van Halen
11 mei 2002, 16:08
ik ben gewoon begonnen met akkoorden, maar omdat ik geen les heb gehad, heb ik sommige dingen op mijn eigen manier mezelf aangeleerd. Vooral op je speelhouding moet je letten, heb in het begin erg veel last gehad van m'n rug (en armen en hand natuurlijk).
Volgens mij begin je eerst altijd met het leren kennen van de gitaar - wat simpele oefeningen met noten - daarna pas akkoorden stuff (don't blame me if I'm wrong :smile: )

sanne
11 mei 2002, 16:29
hoe begin je dan zelf met akkoorden? gewoon opzoeken en aanslaan? maar ik kan die tabs niet lezen..en hoe moet je dan aanslaan?

Pee
11 mei 2002, 16:36
ik heb 4 jaar muziekschool gevolgd, dat was enkel tokkelen. nu leer ik al 2 jaar van mezelf en dit zijn akkoorden, soleren,...

Wat je kan doen is een paar 'prive'lessen volgen zodat je weet hoe je moet aanslaan, houding, enz.

Eddie van Halen
11 mei 2002, 23:31
Op 2002-05-11 15:29, schreef sanne:
hoe begin je dan zelf met akkoorden? gewoon opzoeken en aanslaan? maar ik kan die tabs niet lezen..en hoe moet je dan aanslaan?


op http://www.gitaartabs.nl/ wordt het een en ander uitgelegd over gitaar spelen (waaronder ook tabs lezen), en een handig overzicht (.jpg's) van een heleboel akkoorden.
Suxes!

Dila
12 mei 2002, 14:47
ik be gewoon begonnen met acoorden, maar het hangt ervan af wat voor muziek je wilt spelen. als je klassiek gitaar wil spelen moet je met tokkelen beginnen, maar als je echt liedjes wil spelen, ook electrisch, dan kan je beter met acoorden beginnen. das ook makkelijker om te beginnen denk ik.

dirkw83
12 mei 2002, 16:17
ik denk dat je voor het tokkelen toch akkoorden moet kennen. Of in ieder geval wordt het er dan een stuk makkelijker op. Eerst beginnen met akkoorden denk ik.

pimmetje
13 mei 2002, 10:46
Het lijkt mij eerder een soort van tegelijkertijd. Tenzij je ook wilt leren aanslaan ipv alleen tokkelen. Je kan niet echt lekker leren aanslaan/tokkelen tenzij je (een paar) akkoorden kent en je kan akkoorden niet echt goed leren pakken tenzij je ze kan aanslaan/tokkelen.

Leer dus een paar basisakkoorden en tokkelschema's en breidt langzaam aan beide gebieden uit.

dirkw83
13 mei 2002, 20:17
aanslaan is toch eerder iets basis achtigs? Ik moet de eerste persoon die niet kan aanslaan nog tegenkomen.