PDA

View Full Version : Nederrock van Stratman70



Stratman70
23 augustus 2004, 10:44
Hier een demo opname van mijn oude band, waar ik 2 jaar geleden mee gestopt ben, met name wegens muzikale meningverschillen met de zanger over de teksten. Ik vond ze namelijk een te hoog "(stoute) Kinderen Voor Kinderen" gehalte hebben, maar oordeel gerust zelf.

De muziek is van mij afkomstig en heb allebei de gitaren + solo zelf ingespeeld: simpele rechttoe rechtaan rock. Ik had de solo al eens eerder hier geplaatst, maar het riffje is best lekker en de gitaren staan er best goed vet op dacht ik, dus laat ik het nummer nu maar eens helemaal horen.

Weinig Afstand (http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000142907_000020841.mp3)

Mr.Bluesbreaker
23 augustus 2004, 11:49
Die tekst kan echt niet hoor :wink:
Eerlijk gezegd vind ik de dingen die je post van nu beter. Gitaren staan er wel okee op inderdaad. Het dubbelstemmige thema in het nummer vind ik alleen totaal niet "in de song" passen, de tekst is eigenlijk een beetje een anticlimax vergeleken met de gitaarpartij in het intro. Dus wat jou deel betreft is dit dik in orde, maar die zanger :roll:

Luc-O
23 augustus 2004, 12:09
Best wel lachen Edwin! Anders dan ik van je gewend ben. Ik vind de zanger -nog afgezien van de (te) melige tekst- niet geweldig en het nummer zelf iets te lang, maar de gitaren staan er zeker goed op! Met een betere zanger/tekst en wat schaafwerk (de solo 'past' volgens mij harmonisch gezien hier en daar niet op de begeleiding (of vice versa) heeft dit nummer best wel potentie (zou het goed doen op grote studentenfeesten!). :razz: Maar goed, het nummer is al een paar jaar oud schreef je, de progressie in je spel is in ieder geval te horen!

jorrit
24 augustus 2004, 10:34
oef oef oef wat een tekst......whaha
dr had wat meer afwisseling in het nummer mogen zitten van mij.

Stratman70
24 augustus 2004, 12:00
@ Mr. Bluesbreaker:
Ik deel dezelfde mening. het was echt verschrikkelijk die teksten. Ik mocht ook niet teveel structuren in de songs aanbrengen, want de opzet was "simpele rechttoerechtaan rock" en als ik tijdens de rep. met iets kwam van "Misschien past dit of dat er wel bij." Dan begon de zanger al een verveeld gezicht op te trekken: de zang en teksten waren het belangrijkst namelijk. Hierdoor werden er nummers van één couplet en één refrein gemaakt en dat werd dan drie of vier keer herhaald. :D

@ Luc:
Ja, die solo daar zit inderdaad een kleine disharmonie in. Ook is het rotary effect niet mooi geworden. Ik wilde een phaser in de maat en het werd een leslie met verkeerde snelheid. :D
Inderdaad is dit een nummer dat hooguit 2.30 min. mag duren, anders wordt ie idd langdradig, maar ja... de zanger was nog niet door zijn interessante teksten heen. :D
Bij deze opnames ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met de POD. Ik vind mijn gitaargeluid op die demo echt prachtig, afgezien van het spel en songstructuren.

@ Jorrit: Helemaal mee eens.

Dank jullie voor het luisteren en replyen.

Robs
24 augustus 2004, 13:34
Stratman: je bent de enige in deze band die kan spelen, hulde!
Zang: tja... De bas is ook niet strak en de drums zijn behoorlijk saai. Anyway, ik heb wel vettere dingen van je gehoord.... Wel mooi vol gitaargeluid.

prs
24 augustus 2004, 16:18
hahaha, die zang....wat een tekst! :D :-D :D

Sicky61
24 augustus 2004, 23:23
tering wat een domme text zeg.
Gitaar klink ok...juiste stap genomen dus 8-)

Mitch
25 augustus 2004, 13:27
Die briljante singer/songwriter is na zijn 14e blijven steken in zijn ontwikkeling geloof ik.....
Het refrein is niet te verstaan trouwens. Ik had de titel niet zien staan en tijdens het refrein dacht ik dat het over een strand ging of zo :-?
Die gilletjes kunnen ook echt niet. Dat je het daar nog serieus mee geprobeerd hebt :D

Gitaren klinken top, absoluut.

Stratman70
25 augustus 2004, 14:50
Ze hebben nadien nog een demo gemaakt, waarin het volgende nummer een boodschap naar mij is (ze dachten namelijk dat ik er met hun nummers vandoor zou gaan HAHAHAHAHAHAHA).

HIER (http://www.ongekendtalent.nl/clubs/clubstek/clubstek.asp?clubid=8050) staan wat nummers van hun, o.a. Misbruik wordt gestraft.

En oh, wat ben ik bang! :D

JvD.
25 augustus 2004, 19:41
"ik had je vertrouwen... en wat krijg ik trug" lalalaaa....
bloody briliant man!!

defecto
26 augustus 2004, 18:04
Gitaren zijn er goed en bovenal ook niet saai zegmaar. 8) En de rest is nogal knudde.. Waarschijnlijk nog zelfs slechter als het standaard schoolbandje.. :P

rambe029
26 augustus 2004, 19:28
oe :-( , gitaar is goed maar de rest :lol: .

Geef mij maar je "Little Wing" :wink:

Tom Morello
27 augustus 2004, 12:29
Gitaren klinken idd top, maar zijn die teksten echt serieus bedoeld? :roll:
Als ik jou zo hoor Stratman70, kan jij niet beter zelf een band beginnen ofzo?