PDA

View Full Version : Gebroken snaar vervangen



AlterEgo
23 augustus 2004, 09:40
Vandaag is de hoge E snaar van mijn GSA gebroken, maar ik weet niet hoe je deze er op kunt zetten. De snaar is helemaal bij de brug gebroken, dus is nog lang genoeg om em er weer op te zetten. Maar hoe doe ik dit?

http://www.feedback.nl/pix/ibanez-gsa_60_bk.jpg

Raffel
23 augustus 2004, 10:00
als er 1 snaar breekt (er vanuitgaande dat er nix scherps aan je brug zit) is de kans groot dat je snel andere snaren zult gaan breken. Ik zou er dus gewoon een nieuw setje op zetten.

Omdat het hier niet om een floyd-rose/Lo Pro/Edge gaat, kun je dezelfde snaar hoogstwaarschijnlijk niet hergebruiken, omdat nu je 'ball-end' is afgebroken. Ofwel, het deel waar het metalen ringetje aan zit.

Ik denk dus dat je genoodzaakt bent om in ieder geval 1 nieuwe snaar te kopen. Maar ik zou ze dan dus meteen allemaal vervangen.

AART
23 augustus 2004, 10:24
op een gsa zit geen floyd rose maar wel en normale zwevende brug, als je er dus voor zorgt dat je er dezelfde dikte snaren weer opgooit hoef je niet aan de veren te zitten.

Harry
23 augustus 2004, 11:03
je klinkt als een beginner, met alle respect. En ik kan me herinneren dat ik in het begin ook vaak hoge E's brak omdat ik niet goed aansloeg.
En dan verving ik alleen die snaar. (en probeerde ik rustiger aan te slaan)

Als je al langer speelt, en de snaren zitten er al een tijd op zou ik inderdaad de hele set vervangen.

Anavrin
23 augustus 2004, 14:27
als je beginner bent, kun je het beste gewoon ff naar de gitaarwinkel met je gitaar, en daar ff vragen of ze uit willen leggen hoe het allemaal werkt. Als ze een beetje service willen leveren, dan doen ze dat wel voor je...