PDA

View Full Version : JCM800 2x12 50 watt goede keus



manny
11 mei 2002, 14:02
Ik kan een JCM combo kopen.
is dit een goede keus voor blues-rock
en werkt deze versterker goed met pedalen
zoals bijv. tubescreamer en distortionped.

dungekste
11 mei 2002, 15:03
Ik geloof dat die JCM800 combos al een behoorlijke scheur hebben, dus je zal geen extra distortion nodig hebben.

Moonchild
11 mei 2002, 18:58
blues rock he, dan zou ik eerder gaan kijken naar fender amps

JV
11 mei 2002, 19:01
bluesrock is een groot scala hoor. AC/DC is bijv in te delen bij de bluesrock en die stonden ook met JCM 800's te spelen

manny
11 mei 2002, 21:06
Mijn muziekstijl is blues-rock tot
meer heavy dingen.
Ik wil 'm samen gebruiken met een Fender.
Goede keus ??/

Moonchild
11 mei 2002, 22:57
fender gitaar of amp?
als je al een goeie fender amp heb zou ik voor marshall gaan

fender gitaren zijn IMO zeer geschikt voor blues-rock

Frusciante
11 mei 2002, 23:20
jcm 800 series zijn over het algemeen scheurbakken, geen onwijze gain overdrive maar wel zeeeeer vet. ik weet niet of je de oude serie bedoelt, > 1 kanaals of de wat latere series > 2 kanalen met evt reverb.
maar ze zijn niet echt geschikt voor blues rock type of styl. er werd gesuggereerd dat ac/dc op jcm 800 spelen ??? lijkt me onzin aangezien angus een mega van is van vintage marshall stuff zoals plexi's en vooral de jtm-45. ik heb genoeg gelezen gehoord en gezien dat hun sound uit een jtm45 komt, of uit plexi's. maar goed dit daar gelaten denk ik niet dat je het gwenste geluid uit deze combo zal kunnen halen. kijk eens naar wat andere series zou ik denken. misschien een fenfer vibrolux, vibroverb of zo. een jtm-45, een traynor, fender bassman, uhhhh de koch classic tone van rond de 4 ruggetjes ach ja alles heeft zo zijn prijskaartje, gewoon uitproberen simpel zat en zeer effectief.. ciou.

manny
12 mei 2002, 21:45
Ik heb al een fender vibroverb en zoek
een versterker met iets meer overdrive om ze te combineren.
de JCM800 die ik kan kopen is de 1-kanaals
uitvoering 2x12.

Rwin
17 mei 2002, 11:50
beste keus...

Gary Moore etc. Errug lekkere versterkers... hoop idd voor je dat het die latere versie is.

Frusciante
17 mei 2002, 12:08
iets meer overdrive ? ik ben geen expert op het gebied van het combineren van twee buizen bakken maar als je iets meer overdrive wilt kan je beter een of twee distortion pedalen aansluiten. een ts9 en misschien nog wat van fulltone of zo. maar waarschijnlijk heb je al een ts9 en kom je inderdaad aan op doorschakelingen van je amps. tja de jcm800 heeft idd een vette od, dus lijkt het goed combineerbaar te zijn. maar ik heb hier geen ervaring mee, wel met losse tops en combo's ed. o ja garry moore speelt zelden op een 800 dacht ik. maar zijn sound komt wel in de buurt. vroeger gebruikte hij een jtm-45 en nu een tsl 2000 las ik ergens

manny
19 mei 2002, 15:14
Ik heb 'm dus gekocht en ook gebruikt in combinatie met de vibroverb.
deze combinatie is erg goed vind ik . samen
met een ts-9 en nog een OD pedaal kan ik
aardig uit de weg

master G
21 mei 2002, 09:44
Ik heb op een JCM 800 gespeel met een zoom pedaal maar ik moet zeggen dat ik hem met of zonder pedaal erg lekker vond klinken.

Grtz. stefan