PDA

View Full Version : besnaren



Jagpower
22 augustus 2004, 23:09
hallo, ik heb mijn elektrische gitaar (Fender Squire) nu al een jaar en het wordt tijd dat de snaren vervangen worden. er is alleen 1 probleem: ik weet niet hoe je het doet. kan iemand het uitleggen? :???:
greetz

Akira
22 augustus 2004, 23:16
http://users.powernet.co.uk/guitars/setup2.htm

Bobbel
22 augustus 2004, 23:21
tuurlijk wil ik dan doen :lol:

draai je snaren los en knip ze door met een tangetje... aan de achterkant van je body zie je een klepje met gaten... daar vallen de restjes uit (de kogeltjes of bullets) nou zorg je ervoor dat je gitaar 'snaar vrij' is en haal je de snaar door het gaatje aan de achterkant, de snaren komen weer aan de bovenkant van de body uit... trek de snaar over de elementen (druk de snaar een beetje vast in de zadels, dat helpt tegen ontstemmen) en leg hem door de kam vervolgens haal je hem door het stemmechaniek en draaien maar... het beste is 1 wikkeling rond het stemmechaniek (ook dit is weer beter tegen ontstemmen)... de eerste paar keren zal het lastig zijn of helemaal niet gaan... maar binnen no time zet je er snaren binnen een minuut op...

Koop anders het boekje van de Tipbook company, Electrisch gitaar... daar staan allemaal van dat soort dingen in over stemmen, snaren vervangen, onderhoud, koop advisen... echt alles en het boekje kost maar iets van 9 euro...

succes

bat
22 augustus 2004, 23:24
wel knap trouwens, een jaar met een setje snaren... :roll:

AART
23 augustus 2004, 11:12
idd, ik doe meestal nog geen 2 maanden met een setje :-D
ik vraag me af of de tone-pot nog zin had dan :-D

Jagpower
23 augustus 2004, 13:20
ok, het is gelukt, bedankt allemaal, ik zal nooit meer vergeten waar ik het besnaren van een gitaar geleerd heb :-D

Bobbel
23 augustus 2004, 13:35
ok, het is gelukt, bedankt allemaal, ik zal nooit meer vergeten waar ik het besnaren van een gitaar geleerd heb :-D

graag gedaan :razz: