PDA

View Full Version : George L kabels: hoe gaat dat nou?



cosmos
22 augustus 2004, 17:36
Net mijn bestelde George L set thuis gekregen. Nou wou ik eigenlijk even zeker weten of ik het nou goed begrijp.
Ik heb right-angle pluggen, is het nou de bedoeling dat ik die kabel zonder verder iets te doen gewoon zover mogelijk in die plug duw, waarna ik het vast draai? Strippen moet toch niet, of juist wel??

ijff
22 augustus 2004, 18:46
klopt.. draad gewoon zo recht mogelijk afsnijden, zodat je de draad niet inknijpt. Niet knippen dus!

Dan in de plug steken en vastschroeven.

Lutz
22 augustus 2004, 20:06
ik heb geen ervaring met george L, maar een kabel kun je toch niet doorsnijden ? :???: knippe ja maar gwoon snijden ? :???:

Mitch
22 augustus 2004, 20:12
Wel eens met een Stanley mes gewerkt ? :wink:

nocaster
22 augustus 2004, 21:02
ALLEEN SNIJDEN MET EEN MES, STANLEY, NOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT KNIPPEN

Lutz
22 augustus 2004, 21:21
Wel eens met een Stanley mes gewerkt ? :wink:

zit altijd in mijn zakken :-D


nuja, kweet ook de diktes & zo van GL kabels niet, misschien is het wel mogelijk

ijff
22 augustus 2004, 21:45
.. goed dan.. van de site van George L (http://www.georgels.com/pages/cable.html

Do not strip cable. Cut with a sharp instrument. Back set screw out, far enough to allow cable to pass. Put plug on cable and push plug on to the needle. This is your hot connection Tighten set screw down to touch the cable. Then tighten the screw 1 1/2 - 2 rotations. This is the ground connection.


Right angle plugs. Remove the top and insert the cable, pushing it onto the needle. Bend cable over in to slot and replace the top, screw down completely.

cosmos
22 augustus 2004, 22:12
Ok, bedankt voor jullie reactie. Ik ga t proberen, ben benieuwd. (overigens niet zo gek veel betaald voor 3 meter en 10 pluggen, maar 45 euro inc verzendkosten via Roger Keeley!)

UPDATE: Sorry, Robert Keeley haha!

Mitch
22 augustus 2004, 22:26
Heeft Robert Keeley nog een broer dan ? :wink:

sash
23 augustus 2004, 13:19
Stomme vraag misschien, maar waarom mag je George L niet knippen?

'Cut with a sharp instrument' kan toch ook gewoon met kniptang of schaar dan?

Robbert
23 augustus 2004, 13:41
Een kabel die je knipt ziet er ingezoomd vaak uit als: >
Dus zeg maar twee schuine vlakken naar een punt toe. Met een Stanley mes kun je de kabel 90 graden afsnijden, dus een rechte hoek.

Als je dat niet doet, heb je kans dat de mantel, of de kern niet goed zit in de stekker, waardoor je kabel niet werkt.

Het mag dus wel met een schaar, maar beter niet dus ;)

robzilla
23 augustus 2004, 13:42
Stomme vraag misschien, maar waarom mag je George L niet knippen?

'Cut with a sharp instrument' kan toch ook gewoon met kniptang of schaar dan?

Het moet recht zijn, met een schaar krijg je niet echt een rechte lijn.

ijff
23 augustus 2004, 13:43
Als je hem knipt loop je het gevaar dat de koperdraadjes van de shielding de draad in de kern raakt.
Bovendien 'deuk' je met knippen de draad vaak in, waardoor hij niet meer lekker in de plug past (snijvlak wordt ovaal i.p.v. rond)
Je kan natuurlijk gewoon proberen te knippen.. als het snijvlak netjes rond is en er geen draden van de shielding uitsteken is er niets aan de hand.

Robbert
23 augustus 2004, 13:45
Hehe, daar heb je je antwoorden Sash :D

ijff
23 augustus 2004, 14:24
Mmm.. toen ik op 'reageren' klikte stond er toch echt nog een antwoord op de vraag van Sash... dit is toch een beetje overkill.

sash
23 augustus 2004, 15:15
:D

cosmos
23 augustus 2004, 15:35
Ach, dan is het in ieder geval voor iedereen duidelijk! :wink: