PDA

View Full Version : SD live-wire heavy metal



Thom TK
22 augustus 2004, 14:48
Okay, dit zal wel verplaatst worden (waarnaar weet ik niet, maargoed), maar:
Ik hoor veel verhalen over de X2N, en loze vergelijkingen met active elementen zoals de EMG's, maar ik hoor NOOIT iets over de "zie titel".
Dit element lijkt me errug vet, en veel beter dan dan EMG.
Heeft er iemand hier ervaringen met dit element?? want ik ben erg benieuwd.
Het is actief btw (voor degenenen die dit element niet kunnen vinden oid).

Thom TK
22 augustus 2004, 18:06
De Seymour Duncan Live-wire metal humbucker.

Thom TK
22 augustus 2004, 22:24
WTF is dit nou weer dan..."jah EMG is goed dit en dat blablabla" en niemand heeft het over dit element.
Dat snap ik ff niet hoor (het is dat dit element bijna in geen enkele gitaar zit, anders kon ik hem wel testen).

Soulflyhigh
22 augustus 2004, 22:40
Het element is idd erg onbekend. Ik heb er ook nog nooit een gezien of gehoord. Misschien dat dit er aan bijdraaght dat niemand dit element probeert.

Wormaap
22 augustus 2004, 22:41
Misschien is er wel'n reden dat niemand't er ooit over heeft? 'K heb'm zelf nooit gehoord, dus'k zou't niet weten :P

Thom TK
22 augustus 2004, 22:59
Misschien is er wel'n reden dat niemand't er ooit over heeft? 'K heb'm zelf nooit gehoord, dus'k zou't niet weten :P

Jah ik wist dat dit zou komen :razz:
Nee, het valt me gewoon op, en ik kan het me gewoon niet voorstellen, want het lijkt me een best goed element.

Josdevos
22 augustus 2004, 23:43
Baco verkoopt een Iba S540 met een Livewire bij de brug, mssch moet je hem eens contacteren.

Thom TK
22 augustus 2004, 23:47
Baco verkoopt een Iba S540 met een Livewire bij de brug, mssch moet je hem eens contacteren.

Ik ben linkshandig... :-(
Kut he?

Wormaap
23 augustus 2004, 00:23
Ik zou zeggen: Koop er een en post je bevindingen ;)

Thom TK
23 augustus 2004, 01:00
Ik zou zeggen: Koop er een en post je bevindingen ;)

Da's een idee, ja.

Josdevos
23 augustus 2004, 10:23
Baco verkoopt een Iba S540 met een Livewire bij de brug, mssch moet je hem eens contacteren.

Ik ben linkshandig... :-(
Kut he?

Ik bedoelde om zijn bevindingen eens te checken...

Baco
23 augustus 2004, 10:27
Baco verkoopt een Iba S540 met een Livewire bij de brug, mssch moet je hem eens contacteren.

Ik ben linkshandig... :-(
Kut he?

Inderdaad, anders was ie mss al verkocht? Als het over high-output actieve elementen gaat dan wordt er inderdaad vooral over EMG gesproken. Nu, ik heb indertijd een LiveWire Metal laten steken omdat ik eens wat anders wou dan EMG.
Die LVM is echter nog "heter" dan een EMG 81 of zo, clean moet je echter niet meer verwachten van die pick-up, er zit altijd een randje aan. Bij mij is er zelfs nog een kweet-niet-wat tussen gezet om hem toch nog iets te verzachten van klank (zat bij de pick-up) :D

Palm mutes en zo klinken echt subliem met die LVM, lekker vol. Vind 'em ook nooit iel klinken. Yep, een element met ballen, zowaar :wink:
Bij mij hangen er wel 2 batterijen aan (en ik kan je verzekeren, in die S reeks van Ibanez is dan geen makkie), denk wel dat dat ook de bedoeling was (zit er al een tijdje in). De reden dat ik mijn Ibie weg doe is omdat ik die nek niet meer gewend kan worden :-? (mijn Deans zijn in de meerderheid :-D ) Vreemd dat ie nog niet verkocht is, die prijs is echt wel laag voor zo'n gitaar (nieuw zat die rond de 1000 euro, zonder koffer...)

Thom TK
23 augustus 2004, 12:15
Baco verkoopt een Iba S540 met een Livewire bij de brug, mssch moet je hem eens contacteren.

Ik ben linkshandig... :-(
Kut he?

Inderdaad, anders was ie mss al verkocht? Als het over high-output actieve elementen gaat dan wordt er inderdaad vooral over EMG gesproken. Nu, ik heb indertijd een LiveWire Metal laten steken omdat ik eens wat anders wou dan EMG.
Die LVM is echter nog "heter" dan een EMG 81 of zo, clean moet je echter niet meer verwachten van die pick-up, er zit altijd een randje aan. Bij mij is er zelfs nog een kweet-niet-wat tussen gezet om hem toch nog iets te verzachten van klank (zat bij de pick-up) :D

Palm mutes en zo klinken echt subliem met die LVM, lekker vol. Vind 'em ook nooit iel klinken. Yep, een element met ballen, zowaar :wink:
Bij mij hangen er wel 2 batterijen aan (en ik kan je verzekeren, in die S reeks van Ibanez is dan geen makkie), denk wel dat dat ook de bedoeling was (zit er al een tijdje in). De reden dat ik mijn Ibie weg doe is omdat ik die nek niet meer gewend kan worden :-? (mijn Deans zijn in de meerderheid :-D ) Vreemd dat ie nog niet verkocht is, die prijs is echt wel laag voor zo'n gitaar (nieuw zat die rond de 1000 euro, zonder koffer...)

oke, bedankt!

Een toonverzachter...is ook wat als je dat nodig hebt :o
Moet wel een bruut element zijn dan.

Thom TK
23 augustus 2004, 12:16
dubbel