PDA

View Full Version : Eric Johnson



StefanR
11 mei 2002, 13:21
Hey peoples!

Ik mis temidden van alle namen eigenlijk die van Eric Johnson een beetje. Ik ben niet iemand die andere gitaristen gaat afkraken of ontzettend ophemelen ofzo, maar ik denk persoonlijk dat EJ wellicht de beste gitarist is die rondloopt. Niet voor metal en hardrock, maar voor gewone rock, blues, pop en jazz. Zoals hij melodie met snelheid en gevoel mengt.... Er zijn er weinigen die dat op zo'n manier doen.
let me know what U think of him. pleaze

Dabbie
11 mei 2002, 17:59
Joe... mee eens, ik dacht dat ik de enige ej fan in NL was lol

rockandsoccer
12 mei 2002, 15:13
vind Cliffs of Dover een leuk gitaarnummer , geen zang maar gewoon goed gitaarspel , dat zie je ook in songs als Jessica van de Allman Brothers Band of Peter Green's Albatross.

Megalodon
12 mei 2002, 19:28
Het is wat mij betreft onmogelijk om te zeggen wie 'de beste' gitarist is. Er zijn teveel factoren die een rol spelen om dat te kunnen zeggen. En smaak is daar 1 van.

Ik heb wat muziek gehoord van EJ en op zich sprak het mij ook aan ja. Maar om nou te zeggen dat ie het beste is...nee. Wat ik wel erg leuk vond van die mp3's die ik gehoord had, dat ie veel improviseerd. Maar hij is niet de enige die dat kan.

AJ
19 mei 2002, 17:50
Jo, EJ sucks....

grapje, je weet vast wie dit zegt

Groet

Moonchild
19 mei 2002, 21:36
Op 2002-05-12 19:28, schreef Megalodon:
Het is wat mij betreft onmogelijk om te zeggen wie 'de beste' gitarist is. Er zijn teveel factoren die een rol spelen om dat te kunnen zeggen. En smaak is daar 1 van.


Grote kans dat de beste gitarist in de G3 tour zat (denk aan Steve Vai, Eric Johnson en Joe Satriani. John Petrucci was er ook een keer bij ipv Eric)

Ibanez
20 mei 2002, 11:47
John petrucci speelt nu standaard in g3. eric johnson niet meer. Ik heb is een intervieuw met die gast gelezen en hij zei dat hij geen noten kon lezen!! En dat hij het wou leren omdat hij klassieke stukken wou spelen.

Pegasus
3 juni 2002, 16:13
Zij er van deze beste man CD's verkrijgbaar in Nederland? Ik ben in Zwolle al heel wat zaken langs geweest, maar van hem kan ik niets vinden.

sebass
3 juni 2002, 16:23
Ik vind het een hele goede gitarist ik speel vaak zijn nummer srv. Wat mij opvalt is dat hij heel erg precies speelt. Hij slaat sommige dingen aan met een plectrum andere weer alleen met zijn vingers om het allemaal maar zo goed mogelijk te laten klinken. Ik heb weinig gitaristen dit zien doen. Ik heb de dvd van g3 vandaar dat ik dit heb gezien.
Maar zeker wel een goede gitarist.

Azagthoth
3 juni 2002, 16:24
VOlgens mij kan je in elke beetje cd zaak wel wat van EJ vinden. Ik had bij de eerste zaak al gelijk een paar cd-tjes gevonden. Ik moet zeggen dat mr. EJ een buitengewone goede gitaris is. Zijn melodieen zijn zeer mooi en goed geplaats IMHO. Hij heeft ook een goed smaak qua gebruik en plaatsen van zijn "snellere" stukjes. Maar jah, je speelt ook niet zomaar mee met G3 :smile:

Pegasus
3 juni 2002, 16:38
Op 2002-06-03 16:24, schreef Azagthoth:
VOlgens mij kan je in elke beetje cd zaak wel wat van EJ vinden.


Als dat waar was had ik de vraag niet gesteld.

Azagthoth
3 juni 2002, 16:39
ow jah, logisch, misschien moet je maar eens gaan klagen bij de muziek winkels waar je langs gaat. Of wat ook een idee is, je kan vragen of ze wat voor je willen bestellen, als het een goede zaak is dan mag dit geen probleem zijn.

Pegasus
3 juni 2002, 16:40
Dat zal ik eens gaan doen.