PDA

View Full Version : My Pride and Joy



Aca Ilic
22 augustus 2004, 13:11
Hi guys !


Hier komt mijn blues gear: :) :) :) :)

http://community.webshots.com/user/acailic1[/url][/u]

Anders Destium
22 augustus 2004, 13:32
Je zwarte strat is cool :)

Hou verhouden je twee strats zich tot elkaar qua sound? Wat voor hout en pups hebben ze en wat heeft dat allemaal voor effect? Ik ben gewoon nieuwsgierig, ik zie "gewoon" twee strats met allebei een maple toets :wink:

Aca Ilic
22 augustus 2004, 14:41
Heyyyaa!

Bedankt voor de complimenten over de zwarte strat ( alhoewel die afgeragde mijn werkpaardje is).
Zwarte is een Eric Clapton signature strat, die alleen een paar wijzigingen was ondergaan bij custom shop. Lace sensors zijn vervangen door Zwarte lace sensors, en V-shape hals is en beetje anders dan radicale V-shape van Clapton.Waarom zwarte lace sensors? De kleur die ze voor zwarte elementen covers gebruiken wordt onder andere gemaakt van koolstof ,die magnetische veld op een manier beinvloedt waardoor " zwarte elementen" wat warmer klinken dan hun witte collega's. Hout voor beide strats is alder, hals is maple en bij "gerelicte versie" had ik de speelvrijheid van 22 frets willen kombineren met vintage uiterlijk. De stemmechanieken gaten had ik eerste moeten opvullen ( voorhen standart tuning machines), en daarna opnieuw uitboren i.v.m. andere diameter van vintage tuners.
De elementen op de afgeragde strat zijn Van Zandts True vintage elementen, en omdat ik van Blackie gewend was om met Tbx en midrange kit te spelen, zo heb ik bij deze strat ook diezelfde ingebouwd. Resultaat: hogere output, crunchy kanaal op mijn Twin gaat sneller oversturen met geweldige geluid, combinatie met Tube screamer is prachtig, dus gewoon mijn geluid.
Voor de muziek samples kan ik jullie verwijzen naar onze website
www.midlifeblues.nl , en dan met name nummers Mustang Sally ( strat solo), en I'll play blues for you ,waarbij je het beste kunt horen hoe een midrabgebooster werkt bij deze strats( luister naar zwardere solo).

Hebben jullie meer vragen , dan mail eens gewoon

mvg Alex

jorrit
23 augustus 2004, 15:13
ziet er goed uit voor blues wat is dat ibanez pedaal precies? dat expressie pedaal....
de slagplaat maakt die zwarte gitaar opeens tot een mooie strat, vet ding man. weer een van de weinige mooie strats op mn lijstje.... :lol:

sash
23 augustus 2004, 15:40
Die afgeragde Strat is een highway zo te zien? Of andere body met USA standard hals?


Ziet er lekker uit. :)

Raffel
23 augustus 2004, 16:06
ziet er goed uit voor blues wat is dat ibanez pedaal precies? dat expressie pedaal....
de slagplaat maakt die zwarte gitaar opeens tot een mooie strat, vet ding man. weer een van de weinige mooie strats op mn lijstje.... :lol:

volume volgens mij? Toch? :???:

Aca Ilic
23 augustus 2004, 16:17
Het is een volume pedaal van Ibanez. Die gebruik ik met send & return effect ingangen om slag en solo volume te bepalen.
mvg
Alex
P.S. Bedankt voor de komplimenten over de slagplaat guys.

Angel
23 augustus 2004, 16:37
Hey Aca Ilic,

heerlijk jonge, zo'n simpele setup. Je keuze van gitaren/versterkers is onzettend goed ;-)

Welke muziek speel je?

Wormaap
23 augustus 2004, 16:45
Lekkere sound in playblues man :) Ook nog'n tof nummer :-D

abbys
23 augustus 2004, 17:12
moooooi! ( alles, gear en sound op website! hoedje af :cool: )

Aca Ilic
23 augustus 2004, 20:26
Allemaal hartstikke bedankt voor jullie geweldige reacties !!!!

mvg
Alex Ilic