PDA

View Full Version : ESP mhb-400



SymphonY-X
22 augustus 2004, 11:01
Ey ik zit met een paar vraagjes..
De nieuwste baritone reeks van ESP ltd is geloof ik alweer een poosje uit, maar ik kan nergens een beetje knappe review of bevindingen van mensen erover vinden, zijn hier misschien mensen die hem wel eens bespeeld of in bezit hebben?? Want het is toch een plaatje om te zien... :P
http://rock.jazzerace.com/mhb400.jpg

Ook de prijs vind ik reuze meevallen als je ziet wat de specs van de gitaar zijn.. maple neck + body, EMG81 elementen, grover tuners, Earvana compensated nut en een set-thru neck (op de ene plek zegt men neck-thru en verderop staat dat ie set-thru is, maakt mij verder niet heel veel uit).

In Duitsland is deze gitaar rond de 677 euro, maar nu zat ik laatst een beetje rond de te kijken en nu kwam ik terecht op www.guitarbargains.com Deze online zaak verkoopt hem voor 585! en bezorgd hem voor 18 eurotjes!! Nu vroeg ik mij alleen af of er hier meer mensen zijn die wel eens wat besteld hebben bij gb ? Ik zou namelijk graag wat ervaringen horen voordat ik ermee in zee ga..

Deze gitaar wil ik graag gaan gebruiken om vooral gothenburg metal op te spelen a la In flames, Soilwork en Arch enemy.. Het probleem is dat de ene band in C speelt en de ander weer in B, is het goed te doen om met dezelfde set snaren bedoelt voor stemming in B, in C te spelen ? of staan deze dan simpelweg te strak..

Josdevos
22 augustus 2004, 11:04
Die prijs is goed maar Piens heeft niet zo'n goeie reputatie.
Kweet niet of ze echt vlot esps en ltds kunnen vastkrijgen. Zou me wel verbazen...

Van C naar B moet wel lukken op een gewone gitaar, of dat op een bariton gaat weet ik niet, daar gaat de spanning al snel oplopen.
Waarom neem je neit een MH met gewone scale. 25.5". Die kan je toch ook perfekt in B of C stemmen met een setje zware snaren (10-56, 11-58, of nog zwaarder) Geen enkele van die bands spelen op baritons.

Soulflyhigh
22 augustus 2004, 13:45
Het moet lukken op de zelfde (bariton) gitaar. De snaren die er standaard opzitten zijn geloof ik 0.13. als je een lichter setje snaren neemt bv 0.9 of 0.10 moet het "omhoog" stemmen goed te doen zijn. Verder heb ik al een paar positieve reacties gehoord over de baritongitaren.

bobby
22 augustus 2004, 16:12
Tja.. het is zeker niet duur, als je nagaat dat zo' setje EMG 81/85 al snel 200 euro kost, grover tuners zijn ook niet gratis, en een neck-thru..
Ik ben benieuwd hoe de gitaar speelt, ik heb een tijdje geleden op een ESP horizon gespeelt, en dat ging heel soepel, heel licht.. echt een dunne hals, dus als de LTD ook een beetje speelt dan ga ik er zeker over nadenken om zo'n MHB400 te kopen, ik denk dat je bijna niet de fout in kunt gaan..

SymphonY-X
22 augustus 2004, 19:46
Jah het was niet eens puur het geld hoor, Ik wil namelijk graag nu eens een gitaar kopen na m'n ibanez RG270dx waar ik echt een poos mee vooruit kan zonder dat ik hoef te denken dat het de gitaar is die me belemmerd in m'n vooruitgang.. alleen vond ik de MHB-400 precies voldoen aan de eis die ik stelde.. hij moest goed zijn voor het spelen van gothenburg metal, wat dus meestal in B of C staat.. hij zag er super strak uit (mjummie die mat zwarte finish :P ) en was nog te koop voor een schappelijk prijsje ook.. Ik vind de verdere MH reeks niet zo mooi, alleen de LTD mh-1000 deluxe black vind ik ook een erg gave gitaar.. misschien maar eens naar duitsland rijden met m'n vader om beide gitaren uit te proberen, misschien dat die baritone met de gulde middenweg, een .011 setje ofzo, goed te stemmen is in beide B en C..

Josdevos
22 augustus 2004, 20:12
Het enige voordeel van een bariton vind ik is dat de hogere frets zuiverder klinken, maar kvind het voor de rest echt wel 1 trick pony's. Kzou gewoon een 25.5" scale nemen en dan downtunenen, kan je der later nog iets anders mee gaan doen ook.

Ejeej
12 juni 2007, 21:33
Hey

Sinds een maand of 3 heb ik zon LTD MHB 400 in mn bezit. Gave gitaar, klinkt strak en speelt lekker licht.
even over de snaren, die baritone snaren die er standaard op zaten vond ik veeeel te strak. Ik speel in Drop C en heb er d'Addario light top heavy bottom snaren op zitten en dat gaat prima..... in Drop B worden ze echter wel wat slapjes