PDA

View Full Version : MIDI prob?



Rwin
11 mei 2002, 13:08
volgens mij is het geen midi probleem. maar goed, ik zal het uitleggen.

FEITEN:
Ik heb een PODpro, en die MIDI-OUT stuur ik naar de MIDI-IN van mijn Digitech ValveFX.

Dus prog 1t/m 36 (POD) komen overeen met prog 0-35 van mijn Digitech.
Dus zet ik bank 1C aan op de POD dan is dat nummer 4 op de Digitech.
Dus ik wil BV de overdrive vd POD (1C) en de chorus van de digitech (nr4) dan prog ik op 1c een overdrive op de POD en een Chorus op Nr4 vd Digitech.
Werkt perfect!

Wat is nou het probleem?
De PODpro schakelt "instant". dat houd in dat als ik op een knoppie druk (op het floorboard) dat ie gelijk naar dat programma springt. En de digitech zie je ook Direct schakelen. (op de schermpjes zie je dus dat de POD en de Digitech tegelijk schakelen.)
MAAR:
De digitech stuurt zijn geluiden pas na 0,3 sec (ongeveer) uit. Dus ik schakel (klik) dan hoor je al het prog vd POD schakelen en de digitech net een fractie later :sad:

Maar wanneer ik aan het knopje op de digitech zelf draai dan schakelt ie wel instant :sad: :sad:
Dus als ik niet via MIDI schakel dan doen de POD en de Digitech het perfect. Maar als ik de Digitech via MIDI laat luisteren dan lijkt het alsof ie nog ergens op wacht voordat ie zijn geluid "vrijgeeft". Want zijn nr is wel "instant" gewijzigd.

Weet iemand toevallig een oplossing? De Digitech ValveFX is vergelijkbaar met de 2120 series. (heeft alleen minder fx die hij TEGLIJK kan weergeven.)

Alvast heel erg bedankt,

_____
Rwin

Rwin
17 mei 2002, 09:58
*^Kickjûh^* :smile: