PDA

View Full Version : o zit dat zo!



ninja
21 augustus 2004, 21:14
ik zag laatst een clip van megadeth ik weet niet meer hoe die heet, maar toen zag ik de gitarist ergens op de helft van de song wat klassiek klinkende noten spelen... op zijn elektrische gitaar! ik dacht altijd dat men daarvoor een ovation gebruikte. hoe heten deze pickups?
(te horen in het begin en eind van tout le monde van megadeth, begin van vengeance van yngwie malmsteen, het hele nummer the white light van steve morse)

Anders Destium
21 augustus 2004, 21:17
Weet je zeker dat het geen piezo-brug was (of een bandje) ?

bat
21 augustus 2004, 21:37
Of dat de muziek die je in een videoclip hoort niet noodzakelijkerwijs op hetzelfde moment is opgenomen als de beelden in de clip zelf?

Maar voor de rest doen piëzo-elementen het altijd goed voor dat soort dingen.

AART
22 augustus 2004, 00:38
in een clip word heel vaak genept, offspring gebruikte in de studio voo het intro van head around you een fender strat en voor de wah "solo" een ibanez rg, in de clip speelt noodles alles op zijn sig en dexter speelt mee op een rg maar noodles doet die zogenoemde "solo".

Megadeth
22 augustus 2004, 18:39
De clip die je hebt gezien is waarschijnlijk het nummer "Holy wars" waar in het midden een klassieke gitaarsolo zit. Is in de studio opgenomen met een klassieke gitaar, voor de clip deed men het voor het gemak maar op de elektrische gitaar.

Braindead
22 augustus 2004, 18:43
Volgens mij zit er in Holy wars gewoon een stukje cleangitaar ergens in het midden. Niks acoustisch. Bij Woodstock ( paar jaar terug) speelde Marty dat stuk ook gewoon op een elektrische met clean geluid. ( op een les PAul al;s ik het me niet vergis.)
Tja dan kun je er natuurlijk op wachten totdat Dave je uit de band kicked :D

ninja
22 augustus 2004, 18:43
jammer. wat voor pickups worden daarvoor gebruikt dan? (nylonsnaar versterking)

Braindead
22 augustus 2004, 19:00
pf geen idee, Volgens mij gewoon humbuckers, zijn brug pickup zal ongetwijfelt een high output zijn.
www.martyfriedman.com

bat
22 augustus 2004, 20:28
jammer. wat voor pickups worden daarvoor gebruikt dan? (nylonsnaar versterking)

in de studio: microfoon ervoor.

live: met een electrieken gitaar, eventueel met piëzo-elementen (dat is nu ook nog maar 3 keer gezegd) en wat effecten.