PDA

View Full Version : Groote van de elementen



prs
21 augustus 2004, 21:03
Zijn alle humbuckers (de standaard humbucker) allemaal even groot? Of zijn er toch verschillen in afmeting?

Daniël_san
21 augustus 2004, 23:47
De breedte is volgens mij altijd hetzelfde alleen niet de hoogte. Gibson hums zijn anders dan PRS pick-ups. (ik neem aan dat je die neemt :) ) Maar de breedte is dus wel hetzelfde.

prs
22 augustus 2004, 00:13
Tnx, breedte wilde ik ff weten.

prs
22 september 2004, 18:03
Hoe hoog is een gemiddelde pickup?
Moet je dieper dan 4 cm frezen??

arno
22 september 2004, 18:25
Door de afronding van de hoeken kán het nog wel eens een milimeter afwijken, altijd meten zou ik zeggen.

Je hoeft iig niet dieper dan 4 mm. De SG is totaal 39 mm dik....
Uit mijn hoofd iets van 25 mm. Maar schiet me er niet op af.

Kjiratsiekoedel
22 september 2004, 18:27
nee, 4 cm is een beetje veel. 2,5 cm hou ik het op (de schroeven zijn wel iets langer, die zaag ik af op boor plaatselijk misschien iets dieper

prs
22 september 2004, 19:42
thnx allebei voor het snele antwoord!
Mijn hout wordt zometeen namelijk gezaagd, vandaar dat ik ff wilde weten hoeveel dikte ik nog over kan houden.

michielv
22 september 2004, 21:14
Zijn alle humbuckers (de standaard humbucker) allemaal even groot? Of zijn er toch verschillen in afmeting?

Over het algemeen zijn humbuckers wel hetzelfde maar ik heb ook een Guild humbucker die een slag breder is en niet in een standaard framepje past :(

Effe nameten is dus inderdaad verstandig...

prs
22 september 2004, 23:08
Met het hout is het gelukt. Het hout was op sommige plaatsen niet helemaal recht meer, en moest dus dacht ik aanvankelijk gevlakt worden. Zei het dat ik de body er zo uit kan krijgen dat hij echt recht is...geluk dus!
De balk voor de hals moet wel gevlakt worden maar die is nu zelfs nog 4,5 cm dus dat is geen probleem.
Ik was bang dat er teveel gevlakt moest worden en het hout niet meer dik genoeg zou zijn om in te frezen (de elementenholtes).

Ik kan nu dus serieus aan de slag gaan!

arno
22 september 2004, 23:14
foto's ?

prs
22 september 2004, 23:49
Heb helaas geen digitale camera, maar ik zal gedurende het bouwproces foto's proberen te maken.