PDA

View Full Version : Welke gitaar



Tjepke
21 augustus 2004, 15:49
na al wat topic te hebben gelezen op dit forum maar nog niet geheel overtuigd te zijn post ik zelf maar een topic.

Ik zoek een nieuwe elektrische gitaar maar kan nog niet goed kiezen, ik denk zelf over een epiphone les paul black beauty of een custom model. Wie kan mij vertellen wat de voordelen en nadelen van deze modellen zijn? En zijn er misschien betere alternatieven?

mijn budget is max 700 euro.

SilverFoo
21 augustus 2004, 17:12
Je moet eerst maar eens weten wat voor stijl je wilt. Ik heb zelf een Epi Les Paul Custom, en het is een zeer fijne gitaar voor de stijl die ik speel (smashing pumpkins, silverchair, foo fighters).

Een les paul is meer voor de wat "donkerdere rock". Het geluid is wat donkerder vind ik persoonlijk. Een strat is weer heel iets anders, veel scheller.

Het allerbeste kun je gewoon naar een gitaarwinkel gaan en een paar uurtjes gaan uittesten wat je wilt. Hou er wel rekening mee dat elke gitaar anders klinkt op een amp. Nog het ALLER ALLER beste zou zijn dat je je eigen amp meeneemt en daar gitaartjes op gaat uittesten..

Succes ermee! :D

Daniël_san
21 augustus 2004, 17:42
Les Paul: Een beetje zware gitaar (in dit geval het gewicht) en klink een beetje donker. (of zwaar hoe je het ook wilt noemen) Als je veel rock speeld zou ik een les Paul nemen. Als je dus wat lichtere rock of bleus en dat soort speel zou ik een stratocaster nemen.

Nu ff de merken en modellen: Een epiphone Les Paul Gothic is eruuuuuuuuuug goed voor wat ie kost net zo als de custom. (je moet ze ff zien en bespelen dan weet je wat je goed vind) Als je toch voor een stratocaster kiest neem dan geen sqiuer das echt het buget merk van fender. Je kan dan een Mexicaanse strat nemen en als het een goedkope winkel is ff proberen wat geld van een Ameriokaanse af te krijgen.

Daniël

BartL
21 augustus 2004, 18:23
Pompidom...LAG RX200...pompidompidom...


Je moet eerst maar eens weten wat voor stijl je wilt.
+1

ben???
21 augustus 2004, 18:24
Pompidom...LAG RX200...pompidompidom...
of een explorer, want daar taat nog een mooie gigbag voor te koop :)

Tjepke
22 augustus 2004, 13:01
Ik speel voornamelijk "vuige rock"(qotsa, Kyuss, AIC, NIN, Tool) lekker modderig. Ik heb de 2 modellen al bespeeld in een winkel maar ik vroeg mij af of er ook andere betaalbare modellen zijn die misschien wel beter spelen. De gitaar moet dus kunnen knallen maar ook clean goed klinken.

SilverFoo
22 augustus 2004, 20:29
Als ik jou stijl zo bekijk, zou ik gaan voor een les paul. Donker, en je kunt het met distortion zo modderig maken als je wilt. Een epi les paul custom zou dus wel iets voor je zijn. Heb je die uitgeprobeerd?

Daarnaast maakt vintage ook heel goede, en relatief goedkope gitaartjes, kijk hier eens: www.backandforth.nl ... ik heb zelf een prs model, en ben er zeer, zeer tevreden mee :D

Tjepke
23 augustus 2004, 15:00
Ik heb net in wat zaken rondgevraag met inruil van mijn oude stagg stratocaster sunburst(brandhout) kan ik em kopen voor 600 euro, is dit een beetje een fatsoenlijke prijs?

Diedo
23 augustus 2004, 15:04
volgens mij niet: bij Feedback is de Epi Les Paul custom 599,- en de Les Paul Black Beauty 649,- zonder inruil dus...

ik zou ook eens naar een tweedehands kijken, want die kom je ook nog wel eens tegen voor redelijke prijzen.

Tjepke
23 augustus 2004, 15:14
ja maar die prijs hanteren ze alleen bij feedback normale prijs licht toch tussen 650-750.

AART
23 augustus 2004, 15:33
ja maar die prijs hanteren ze alleen bij feedback normale prijs licht toch tussen 650-750.


http://forumspam.articblue.nl/post_related/hints/images/0392.jpg

Tjepke
23 augustus 2004, 17:33
jaja te snel getypt, maar anders reageer je gewoon ontopic.

imlikeajungle
23 augustus 2004, 17:57
voor 700 kan je ook een echte lag kopen ipv een rx200 :) een roxane bvb :D:D:D

Sir Peckerkäse
23 augustus 2004, 19:38
ik haat dik geluid, ik heb als electriek een les paul want die was "röck", maar nu haat ik dat dikke saaie geluid, ik draai altijd treble op 10

gietaar
23 augustus 2004, 22:31
Een alternatief voor de gebruikelijke modellen: Italia Mondial, ik heb 'm voor 400 euro nieuw gekocht, je ziet ze niet veel in de winkels, de meeste gitaristen gaan voor de meer conservatieve modellen. Tele/Strat/LesPaul zijn meer retro dan de Mondial!
http://www.lpdmusic.com/italia%20guitars/modial.Red.JPG
Ik heb 'm drop C getuned (Fatso Forgetso), klinkt aardig vet. Zit ook nog een piezo op (die ik bijna nooit gebruik).

Verder ben ik 't met SilverFoo eens, gewoon uitproberen in de winkel, en je weinig aantrekken van andermans adviezen....:wink:
Suc6

SiNiSTRaL
23 augustus 2004, 22:56
Epi explorer/SG als de LP je niet rock genoeg is ;)

Megadeth
23 augustus 2004, 23:18
Of Flying V als je een echte vent bent! :wink:

SilverFoo
25 augustus 2004, 16:48
Die prijs is te hoog, zoek tweedehands. Je komt ze de laatste tijd wel aardig vaak tegen. Voor die prijs mag je die van mij ook kopen! :D

Tjepke
25 augustus 2004, 20:14
Ik denk toch dat ik ga voor de black beauty, heb er vandaag nog effe op gespeeld en speelt het lekkerst.

schwalbe
25 augustus 2004, 20:43
Ik zou zeker DEAN ook even checken... de evo special en evo special select zijn interessant en vallen ruim binnen je budget... de '79 modellen zijn ook het bekijken waard..
Alleen is dean niet nieuw in Groningen te krijgen...

SilverFoo
26 augustus 2004, 11:58
Een black beauty is een goeie keus. Als ik jou was zou ik em maar kopen, ik denk niet dat je er spijt van krijgt. En het IS een BEAUTY :D


Laat ff weten hoe ie speelt als je em wel koopt :)

dejohan
26 augustus 2004, 12:11
Koop geen gitaar en schenk al je geld aan de arme kinderen.

SilverFoo
26 augustus 2004, 21:39
Koop geen gitaar en schenk al je geld aan de arme kinderen.

Idd... zoals je onderschrift al zegt, lame opmerking :-?

dejohan
27 augustus 2004, 09:53
Koop geen gitaar en schenk al je geld aan de arme kinderen.

Idd... zoals je onderschrift al zegt, lame opmerking :-?

Weet je wat pas echt lame is? Na de honderdste "<huil> Ik weet niet welke gitaar kiezen <huil>" topic zullen we binnen enkele weken de zoveelste "Ik heb een nieuwe gitaar" topic zien opduiken waar we als een kudde schapen "mooi" of "lelijk" kunnen roepen. Zo wordt dit interessante forum verneukt tot het steeds maar herhalen van dezelfde niet-substantiële informatie. Internetvervuiling heet dat.

Megadeth
27 augustus 2004, 12:06
Internetvervuiling? Ik vind het juist leuk om mensen te adviseren, foto's van gitaren te zien die niet uit folders komen en korte recensies te lezen over gitaren. Word je toch een stuk wijzer van hoor, en is leuke ontspanning, en daar is dit forum toch voor?
Beetje lame dat gezeik van je!

Tjepke
27 augustus 2004, 14:07
wat is dat nou weer voor onzin, als je het een "lame" topic vindt reageer je toch gewoon niet. Maar weer on-topic de gitaar is aangeschaft en speelt heerlijk, alleen toch wel wat zwaarder dan mijn oude fender :-)

m^rton
27 augustus 2004, 14:17
Een alternatief voor de gebruikelijke modellen: Italia Mondial, ik heb 'm voor 400 euro nieuw gekocht, je ziet ze niet veel in de winkels, de meeste gitaristen gaan voor de meer conservatieve modellen. Tele/Strat/LesPaul zijn meer retro dan de Mondial!
http://www.lpdmusic.com/italia%20guitars/modial.Red.JPG
Ik heb 'm drop C getuned (Fatso Forgetso), klinkt aardig vet. Zit ook nog een piezo op (die ik bijna nooit gebruik).

Verder ben ik 't met SilverFoo eens, gewoon uitproberen in de winkel, en je weinig aantrekken van andermans adviezen....:wink:
Suc6

Gadverdamme man, ziet eruit als speelgoed