PDA

View Full Version : J. Everman fuzz drive eigenaars



Rock&Roll
21 augustus 2004, 15:02
test

Rock&Roll
21 augustus 2004, 15:04
Heeft er iemand tips (settings dus) om de fuzz drive zo vet mogelijk te laten klinken?
Ik speel er nu op met mijn nieuwe strat, maar die heeft iets minder output dan mijn tele en de vettigheid van de fuzz vermindert daardoor aanzienlijk.

Robbert
21 augustus 2004, 20:55
De G2 versie met draaiknoppen, of de eerste editie met dipswitches?

Rock&Roll
22 augustus 2004, 17:34
Het is de G2 versie

Fuhgawz
22 augustus 2004, 18:55
Alles open gooien? :wink:

Mitch
22 augustus 2004, 20:15
Minder input in een pedaal stoppen dat zo transparant is als de Fuzzdrive G2 en 'm dan verder opendraaien geeft niet 't effect wat -ie wil waarschijnlijk, Fuhgawz; het is geen Sobbat :wink:

Tja, als je echt hetzelfde volle geluid wil zul je eigenlijk elementen met meer output moeten installeren (kan sowieso nooit kwaad met een Strat) of een clean boost vóór de Everman zetten.

Robbert
22 augustus 2004, 21:59
Binnen in heb je de Gain en Drive. Gain zorgt voor vervorming, de Drive voor volume.
Hier kun je mee spelen, dus zeg de Gain op de helft, Drive op driekwart open. Met pen ofzo kun je de standaard instelling markeren.

Alles gewoon open gooien is ook een optie natuurlijk :D

Rock&Roll
22 augustus 2004, 22:02
bwa, er zitten nu al twee texas specials en een fs1 in...dus mijn output is zowieso al wat hoger. maar aan een cleanboost voor de everman heb ik ook al gedacht. Ik heb mijn okko nu voor de everman staan en als ik beide aanzet heb ik wel een heeeel vette fuzz, te vet eigenlijk. maarja, die diablo is geen cleanboost.
dan moet ik wel een absolute transparante boost zoeken om voor de fuzz te plaatsen. iemand (goedkope) suggesties?

cheers :cool:

Mitch
22 augustus 2004, 22:17
Goedkoopst is volgens mij Super Chile Picoso, niet in NL, wel on-line verkrijgbaar.

Rutger
22 augustus 2004, 23:11
Fulldrive op standje CompCut? :D

Rutger
22 augustus 2004, 23:13
Binnen in heb je de Gain en Drive

correctie: bias en drive

sash
23 augustus 2004, 12:43
De trimpots binnenin had ik altijd volledig open staan. Drive buitenop vrijwel ook altijd helemaal open, fuzz ook, bias rond 12 uur.