PDA

View Full Version : kom maar op met je advies



amon
21 augustus 2004, 14:17
ik ben van plan een halfstack te kopen, rond de 1000 euro, niet meer iig. maar omdat ik nooit het geld ervoor had, heb ik me er ook nooit echt in verdiept. ik speel niet in een band, maar toch wil ik een half stack en wel omdat ik druk op zoek ben naar een band en met een half stack kan ik jaren vooruit en dan hoop ik in die jaren toch iets gevonden te hebben. moet dus ook op een wat zachter volume al goed klinken.

ik zoek iets met 3 (of meer) kanalen (en lekker veel knoppies :D )
een goede scheur voor lead/solo (plopperig, warm geluid), een goede overdrive voor wat riffjes (goede bass/overdrive combinatie) en een goed clean geluid zijn een vereiste.
ik speel met een rack, dus daar moet het ook de benodigde aansluitingen voor hebben.

bands waar ik graag naar luister is nogal uiteenlopend... guns n roses, pink floyd, iron maiden, maar ook nirvana (ja, ook nirvana :) ), blitzkrieg, (oude) metallica, cradle of filth, pearl jam, tool. noem het maar op...

dus kom maar op met je merk/type(/foto)/geluid.

ik heb goede dingen hier gelezen over engl, misschien dat dat iets is?

AART
21 augustus 2004, 14:20
marshll tsl voldoet prima aan je eisen denk ik,
tsl 60 kan je tweedehands aan proberen te komen(nieuw bij d feedback 999)
60 watt, drie kannalen: clean, crunch en od

asesino
21 augustus 2004, 14:22
Hmm ik denk dat engl nipt gaat zijn als je nog een cab nodig hebt, of heb je al één? Goedkoopste engl is iets van 650 eur (thunder) denk'k nu ja een deftig cab vind je ook 2dehands dus ja... ik zou voor een engl gaan maar ja das mijn mening, kijk eens rond, test een betje en je vind wel je smaak ;)

andy
21 augustus 2004, 14:24
Engl is zeker iets, maar een Engl half stack valt (ver) buiten je budget en 2e hands zie je ze nauwelijks.
Ik denk wel dat je de 2e hands markt op moet. Marshall JCM 800 of 900, die laatste heeft meer gain.

BartL
21 augustus 2004, 14:25
Voor 1000 euro een top met 3 of meer kanalen & cab is lastig denk ik. Zou uit Duitsland een EGNL Thunder head kunnen halen
http://www.netzmarkt.de/thomann/engl_e325_thunder_head_topteil_prodinfo.html
Dan heb je nog 350 euro over voor een goede (tweedehands?) cab.

amon
21 augustus 2004, 14:25
ohja, vergeten...

ik koop alleen 2dehands... :D

dat scheelt ook.


edit: en idd dus ook met cabinet

BartL
21 augustus 2004, 14:26
De Fender Bassman die op martkplaats . nl staat incl cab. En dan koop je mijn H&K Tubefactor voor 2 extra kanalen... :wink:

asesino
21 augustus 2004, 14:29
Ik dacht dat er ergens op gitaarmarkt een fireball stond samen met een Vox cab voor 800, mss dat je die head apart kunt kopen en dan een cab apart van ergens anders.

asesino
21 augustus 2004, 14:34
Hmm die fireball staat er niet meer op... nu ja ik zou voor een thunder gaan als'k jou was voor 350€ vind je wel nog een deftige cab en volgens mij is de thunder perfect voor jou genre's.

Mitch
21 augustus 2004, 14:38
De Thunder blijft wel er-rug beperkt in zijn gain en eq, is de vraag of dat veelzijdig genoeg is voor wat -ie zoekt.
Door het budget denk ik ook meer richting Marshall, zowel JCM900 als misschien een TSL.

BartL
21 augustus 2004, 14:42
ik zoek iets met 3 (of meer) kanalen
Dan zou alleen een tweedehands tsl60 / ENGL screamer...oid kunnen, of niet?

amon
21 augustus 2004, 14:47
goed, ik ga me wat verdiepen in de tsl60 en de screamer/fireball.

de thunder heb ik ook al gezien, maar dat is een gedeelde eq en maar 2 kanalen.
maargoed. ik ga eens even wat googlen

Wormaap
21 augustus 2004, 14:48
Fireball = 2 kanalen met gedeelde gain en EQ :P Lijkt me niet echt wat voor jou dan (ookal is de sound super :P)

BartL
21 augustus 2004, 14:51
Thunder heeft 3 kanalen.

amon
21 augustus 2004, 14:52
ik zie het net ja... die valt dus ook af.

edit: thunder 3? oh, ik las ergens dat ie er maar 2 had. maargoed, wel gedeelde eq.
de tsl60 ziet er wel leuk uit. weet iemand een site met sampletjes?

BartL
21 augustus 2004, 15:00
De Thunder blijft wel er-rug beperkt in zijn gain en eq, is de vraag of dat veelzijdig genoeg is voor wat -ie zoekt.
Tsja...als je voor 1000 euro een top EN een cab wil, kan je niet te veeleisend zijn hè... :)

amon
21 augustus 2004, 15:01
het kan misschien wat meer zijn dan 1000. maar het liefst eronder. mag, als het echt de moeite waard is, ook 1250 zijn. maar dat is wel echt de limiet

BartL
21 augustus 2004, 15:02
Kijk...dat scheelt wel alweer wat.

Edit: Screamer top + cab van 350 euro :) (Screamer heeft ook gedeelde eq, maar dat zegt nooit iemand...terwijl men er de Thunder heel vaak op afrekend? :???: )

BartL
21 augustus 2004, 15:10
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/22275.htm

asesino
21 augustus 2004, 15:14
http://www.rocksolidamps.com/MP3/Lying%20And%20Weak%20Thunder.mp3

Een clip van de thunder (cover van lying and weak van decapitated => death metal dus) en die klonk toch wel heel goed, hij heeft alleszins genoeg gain om (death)metal te spelen

Komt van de site http://www.rocksolidamps.com

amon
21 augustus 2004, 15:22
@bartl: idd, die zag ik ook, heeft ook al veel geadverteerd op gitaarmarkt om die amp te verkopen. heb ook net al gemaild, misschien dat er nog een leuk prijsje uit komt rollen...

@asesino: die site zocht ik, had ik pas geleden in een ander topic gezien, maar kon ik niet meer vinden, BEDANKT!


edit: ohja, ik kwam de savage 60 tegen op h-c, niet duur 2dehands, maar ik kan verder dan op harmony-central niets vinden over deze amp, geen foto's, info, niets.

amon
21 augustus 2004, 15:30
dit sologeluid komt heel goed in de buurt van wat ik zoek:

http://www.rocksolidamps.com/MP3/Schmitt%20Vai%20(LOG).mp3

van een engl thunder

Mitch
21 augustus 2004, 15:45
Op de nieuwe tweedehandssite, www.speurders.nl, kwam ik een erg strak uitziende JTM60 + 4x10 tegen. Ook niet verkeerd !

amon
21 augustus 2004, 16:07
on my way...


update: ik denk dat ik dan liever die tsl60/100 heb...

BartL
21 augustus 2004, 16:13
Of een Thunder :-D

AART
21 augustus 2004, 22:22
on my way...


update: ik denk dat ik dan liever die tsl60/100 heb...

goede keus, vriend van me heeft er een en die is superveelzijdig, mooi ding...
Marshall rules :D

jcm 900 is te beperkt voor jou, kheb er zelf eentje, de sl-x, die is geweldig maar heeft heeft maar een kanaal, de dual reverb is minder en heeft gedeelde eq....