PDA

View Full Version : Line6 vette vs. Powerball



Thom TK
21 augustus 2004, 00:04
Ik wou dus een vette sound, en ik kwam uit op een Powerball.
Maar ik zag dus dat Michael Romeo dus NIET op een powerball speelt, maar op een Vetta.
Welke raden jullie aan? Ik neem aan dat de Vetta net zo hard en vet is als de PB...
Maar ik heb het niet zo op die schermpjes enzo, geef mij maar gewoon knopjes.

Thom TK
21 augustus 2004, 00:05
Oeps, foutje in de titel...maarja.

Negative K3 fan
21 augustus 2004, 00:24
er zit ongeloofelijk veel verschil tussen een powerball en een vetaa en om je ampkeuze te baseren op de mening van iemand anders is ook niet echt slim.

een vetta is een goede alleskunner dmv digitale techniek, veel valt te tweaker. de powerball is ooke rg veelzijdig en tweakbaar enzo, maar is een buizen amp met een brute scheur en toch wat minder veelzijdig dan de vetta. Als je niet van schermpjes enzo houdt is wat mij betreft de keuze snel gemaakt...

Thom TK
21 augustus 2004, 00:37
er zit ongeloofelijk veel verschil tussen een powerball en een vetaa en om je ampkeuze te baseren op de mening van iemand anders is ook niet echt slim.

een vetta is een goede alleskunner dmv digitale techniek, veel valt te tweaker. de powerball is ooke rg veelzijdig en tweakbaar enzo, maar is een buizen amp met een brute scheur en toch wat minder veelzijdig dan de vetta. Als je niet van schermpjes enzo houdt is wat mij betreft de keuze snel gemaakt...

En het verschil in sound???

BartL
21 augustus 2004, 00:49
Ik weet niet of het bij Line6 ook zo is. Maar als ik bijvoorbeeld op een effect-processor speel & draai er lekker veel gain in, dan vind ik dat de sound zo kunstmatig wordt. Dat vind ik niet mooi en hou ook niet van modeling. Ik zou het wel weten...als ik het geld ervoor had.

Thom TK
21 augustus 2004, 00:50
Ik weet niet of het bij Line6 ook zo is. Maar als ik bijvoorbeeld op een effect-processor speel & draai er lekker veel gain in, dan vind ik dat de sound zo kunstmatig wordt. Dat vind ik niet mooi en hou ook niet van modeling. Ik zou het wel weten...als ik het geld ervoor had.

Dus...wat zou je nemen, als je het geld ervoor had?

Swan
21 augustus 2004, 00:53
Powerball zonder twijfel...
de vetta imiteert enkel wat de powerball doet..
natuurlijk klinkt de Vetta ook goed, maar buizen reageren toch anders dan digi. techniek..ligt vooral aan persoonlijke voorkeur, maar ik zou voor de powerball gaan

Thom TK
21 augustus 2004, 00:55
Powerball zonder twijfel...
de vetta imiteert enkel wat de powerball doet..
natuurlijk klinkt de Vetta ook goed, maar buizen reageren toch anders dan digi. techniek..ligt vooral aan persoonlijke voorkeur, maar ik zou voor de powerball gaan

OKe, thnx!!

Nee, ik was even aan het denken door Michael Romeo met zijn Vetta.

AART
21 augustus 2004, 01:07
buizen roeleren






















neem marshall

BartL
21 augustus 2004, 01:08
Ik weet niet of het bij Line6 ook zo is. Maar als ik bijvoorbeeld op een effect-processor speel & draai er lekker veel gain in, dan vind ik dat de sound zo kunstmatig wordt. Dat vind ik niet mooi en hou ook niet van modeling. Ik zou het wel weten...als ik het geld ervoor had.

Dus...wat zou je nemen, als je het geld ervoor had?
Nou, welke zou ik nemen? :razz:



Powerball...dôh :)

BartL
21 augustus 2004, 01:09
buizen roeleren






















neem marshall
PWNGE 2k3!@# :-D

andy
21 augustus 2004, 01:50
@ Thom: Over twee weken post ik de datum van de gearmeeting in Groningen. Dat zal waarschijnlijk eind september, begin oktober gaan gebeuren. Ieme, Pikasso en ik zullen dan een zooi amps en cabs neer pleuren. Ik zet er iig een Marshall JCM 800 50 watt en mn Powerball neer.
Harry Beton heeft zijn komst ook aangekondigd en zal er een line 6 neer zetten. Roadkill iig ook.
Ik zou zeggen, als je in de gelegenheid bent, kom langs en probeer de hele zwik uit.

Mijn persoonlijke mening is die van Bart L en Swan. Maar als je een vergelijking maakt tussen Line 6 en een Powerball zou ik me nog flink achter de oren krabben en me even afvragen of ik wel minimaal 1500 euro uit wilt geven aan een buizen amp. Want als je denkt dat je je geluid uit een goedkoper alternatief kan halen, zou ik daar toch ook naar gaan luisteren.

BartL
21 augustus 2004, 01:55
Wat bedoel je precies met dat laatste?
Dat er ook goede & iets goedkopere buizenamps zijn / of / Dat hij die line 6 toch zeker eens moet testen?

Jaja, ik ben dom :-D

andy
21 augustus 2004, 02:01
Ghehehe, nee, ik kom ook net van een festivalletje. :P Dus na wat bier ook aardig vaag. :wink:
Ja ik bedoel dat hij die line 6 maar eens moet proberen. Ik heb Thom wel vaker wat advies gegeven en volgens mij is hij nog behoorlijk zoekende naar zijn sound. En op dit forum is de Powerball zo"n beetje DE versterker, maar er zijn natuurlijk alternatieven. Die JCM 800 die ik heb heeft ook weer zn voordelen boven mijn Powerball bv. Maar dat is een ander verhaal.

Baker
21 augustus 2004, 04:32
er zit ongeloofelijk veel verschil tussen een powerball en een vetaa en om je ampkeuze te baseren op de mening van iemand anders is ook niet echt slim.

een vetta is een goede alleskunner dmv digitale techniek, veel valt te tweaker. de powerball is ooke rg veelzijdig en tweakbaar enzo, maar is een buizen amp met een brute scheur en toch wat minder veelzijdig dan de vetta. Als je niet van schermpjes enzo houdt is wat mij betreft de keuze snel gemaakt...

hee neg, ff off topic, waarom wil je van je peavy combo af!?!?!?!

Baco
21 augustus 2004, 09:07
Als je nr een Vetta II zit te kijken (qua prijs dan), dan zou ik toch eens nr de Engl SE kijken. Mogelijkheden zat met die head :-D

Edit: ik dacht dat die Vetta II een stukje meer kostte. Dan kost die SE toch een stukje meer. Is die HD147 niets voor jou? Lijkt me ook nogal hi-gain te zijn. Of een Ubershall (staat ook op nog m'n wish/testlist)

Akira
21 augustus 2004, 09:20
er zit ongeloofelijk veel verschil tussen een powerball en een vetaa en om je ampkeuze te baseren op de mening van iemand anders is ook niet echt slim.

een vetta is een goede alleskunner dmv digitale techniek, veel valt te tweaker. de powerball is ooke rg veelzijdig en tweakbaar enzo, maar is een buizen amp met een brute scheur en toch wat minder veelzijdig dan de vetta. Als je niet van schermpjes enzo houdt is wat mij betreft de keuze snel gemaakt...

hee neg, ff off topic, waarom wil je van je peavy combo af!?!?!?!

http://home.zonnet.nl/spit23/5150tekoop.htm

pol
21 augustus 2004, 10:54
ik zou voor de powerball gaan, die vetta is misschien wel veelzijdiger, maar binnen een jaar of 5 is die waarschijnlijk compeet verouderd en ga je der nog maar weinig geld voor terugkrijgen als je em wil verkopen.

die vetta lijkt me alleen maar goed als je echt veel verschillende geluiden nodig hebt, bv als je in een coverband speelt. Qua geluid kan er niks over zeggen, ik heb op geen enkele van die amps gespeeld.

Negative K3 fan
21 augustus 2004, 12:53
er zit ongeloofelijk veel verschil tussen een powerball en een vetaa en om je ampkeuze te baseren op de mening van iemand anders is ook niet echt slim.

een vetta is een goede alleskunner dmv digitale techniek, veel valt te tweaker. de powerball is ooke rg veelzijdig en tweakbaar enzo, maar is een buizen amp met een brute scheur en toch wat minder veelzijdig dan de vetta. Als je niet van schermpjes enzo houdt is wat mij betreft de keuze snel gemaakt...

hee neg, ff off topic, waarom wil je van je peavy combo af!?!?!?!

staat wel op de site, ik ben de sound een klein beetje beu en ik speel niet echt puur metal meer, verder zit ik ook in een amp-identiteitscrisis, misschien houd ik hem uiteidnelijk toch wel, heb nog niets gehoo0rd van een jcm800...

pint
22 augustus 2004, 11:56
nou ik zou het ook wel weten
ENGL :-D

jorrit
24 augustus 2004, 08:54
on topic..... persoonlijk zou ik voor de engl gaan maar als je veelzijdigheid wilt etc etc. zou ik zeker ook zo'n line 6 testen...

off topic.... @ lennart ... inflames speelt niet op 5150 hoe vaak moet ik je dat nou nog vertellen :D

Raffel
24 augustus 2004, 15:29
ik ben het met Pol eens. Een Vetta is echt uitstekend voor een genre dat heel uitgebreid is. Hiermee wil ik niet zeggen dat de powerball niet universeel inzetbaar is, maar er zitten ontzettend veel herkenbare tonen in de Vetta die deze erg compleet maken voor een dergelijke gitarist.

Buizen valt naar mijn mening ook niet te overtreffen, maar dat komt vooral door de dynamiek die je wel uit een buizentop haalt en niet/in mindere mate uit de Line6 technologie.

Ik zou dus niet omdat Michael Romeo wellicht wel eens een Vetta gebruikt zo een amp kopen, maar wel omdat je meteen klaar bent, alle legendarische effecten zitten er in en dus hoef je ook niet nog eens met een extra rack of dozijn pedalen te slepen. Nadeel daarvan is natuurlijk weer dat je ook niet van je geluid kunt 'droppen' wat je bij een top en aparte effecten dus weer wel kunt.

Voor de prijs kun je dus met een Vetta goed vooruit, maar met het oog op de toekomst (qua mogelijkheden en geld) zou ik voor een buizentop gaan. En dan is de powerball zeker geen slechte keus.

Raffel
24 augustus 2004, 15:29
*zucht* 2x

Swan
24 augustus 2004, 15:48
off topic.... @ lennart ... inflames speelt niet op 5150 hoe vaak moet ik je dat nou nog vertellen :D


vroegah wel, heb ze nog met 5150 tops in 013 zien staan

jorrit
24 augustus 2004, 16:46
klopt...

Thom TK
24 augustus 2004, 19:18
Maar Miceal Romeo speelt toch ALLEEN op een Powerball?
Ik kom hier even op terug, omdat Gerrekat eens zei dat MR een PB genruikte.
Op de site van Sypmhony X stond echter dat micheael Romeo een Vetta gebruikt.