PDA

View Full Version : help! speaker-inputvan mijn versterker afgebroken



PeArLjAm
20 augustus 2004, 20:37
Nou het zit dus zo. Gister had ik mijn marshall jcm800 mee naar de oefenruimte, maar had hem met de achterkant tegen de bank aangezet in de auto. Nou zat de speakerkabel er nog in, en daarom is hij op een of andere manier afgebroken, en zit hij zeg maar nu naar binnen (in het chassis zeg maar). Ik kan hem niet terughalen dus ik kan niet helemaal zien hoe hij precies is afgebroken enzo. Nou heb ik hem gister nog wel kunnen gebruiken tijdens de repetities van mijn band, want er zitten natuurlijk 2 ingangen op voor een speakerkabel. Volgens mij kan dit helemaal geen kwaad en staan die 2 ingangen gewoon los van elkaar. Ik gebruik in ieder geval altijd maar 1 speakerkast, maar mijn vraag is of het erg is dta er een is afgebroken en is het wel veilig dat ik die andere input gebruik, of kan ik iets mollen?? Wat zeggen jullie?? :???:

emeas
20 augustus 2004, 21:29
Ik zou het chassis even uit de kast schroeven en het afgebroken deel er uit vissen met een tangetje, want je weet maar nooit wat er allemaal kapot kan gaan als de rest van het defecte stekkertje tussen massa en (hoog) spanning voerende delen komt. :cry:

hadv
20 augustus 2004, 23:35
+1

NOOIT metalen onderdelen laten rondslingeren in apparatuur waar spanning op staat (nogal levensgevaarlijk, en ook je amp kan kapot gaan)