PDA

View Full Version : Conrad Hultermans - "Inner" (SoloEP nu uit!!!!!!)



c.hultermans
20 augustus 2004, 18:02
http://www.conradhultermans.com/cdhoesad.jpg


Hoi Luitjes,

Het duurde ff maar mijn solocdke (EP) ziet nu eindelijk t licht!!! :)

Als je interesse hebt in een exemplaar of voor meer info, kunt u mailen naar;

c.hultermans@home.nl

Mijn invloeden zijn; Steve Morse, Alex Skolnick, Satch, Vinnie Moore en Steve Lukather....
Stijl; van alles wat, Shred, Non-Shred, pop, rock, metal etc.

Grtz,

Rattemans [/quote]

Toffe gozer
20 augustus 2004, 20:46
Laat eerst maar eens wat horen ,zou ik zeggen, DAAR is dit forum namelijk voor :wink:

c.hultermans
20 augustus 2004, 21:08
Laat eerst maar eens wat horen ,zou ik zeggen, DAAR is dit forum namelijk voor :wink:

hehehehe, check m'n site maar!!! :wink:

Sicky61
20 augustus 2004, 21:47
tja....ik doe het je niet na maar vind song for alex erg saai.....het laatste nummer begint veelbelovend totdat je gaat soleren.
Maar wees gerust,ik vind Vai ook geen zak aan.
Wel netjes gespeeld maar te weinig ballen naar m'n zin(R&R enzo!)

c.hultermans
20 augustus 2004, 22:13
tja....ik doe het je niet na maar vind song for alex erg saai.....het laatste nummer begint veelbelovend totdat je gaat soleren.
Maar wees gerust,ik vind Vai ook geen zak aan.
Wel netjes gespeeld maar te weinig ballen naar m'n zin(R&R enzo!)


:cry:

Ik ben iig ook geen Vai-achtige gitarist, maar ik mag 'm graag horen!!!

Toffe gozer
20 augustus 2004, 23:25
ehh voordat ik mijn mening over het nummer "song for alex "geef , moet ik je eerst vertellen dat ik zelf het nivo heb van een jostiband-gitarist dus ik heb niet echt de expertise om jou gitaarwerk te beoordelen.

Wat mij wel opvalt is dat deze song een beetje dof klinkt,waardoor ik moeite moet doen om jou gitaarwerk te volgen.Dus van mij mag je gitaar wel iets duidelijker na voren komen

Ook mis ik een beetje een melodielijn, maar ja, dat hoor ik persoonlijk graag in dit soort nummers(maar mischien moet ik hen wat vaker horen) Dus dit soort nummers zal ik snel gaan vergelijken met nummers van bv Satriani.

Al vind ik het stukje rond 04:32 wel weer gaaf, maar helaas is dit voor mij niet genoeg om song in zijn totaliteit erg mooi te vinden.
Daarvoor is het nummer gewoon te lang.

Al heb ik wel bewondering voor je gitaar techniek , ik hoop ook ooit zo kunnen spelen :wink:

c.hultermans
20 augustus 2004, 23:46
...zie nieuwe post hieronder!!! :-D

JvD.
21 augustus 2004, 02:05
ik vind het wel heel vet =P

c.hultermans
21 augustus 2004, 14:41
*pling*

Ik zal volgende week de uiteindelijke versie v/d Alex song (CD versie) eens ff laten uploaden, die is iig beter van geluidskwaliteit...... :wink:

Shredhead
31 augustus 2004, 22:20
he connie,

Ik heb net je cdtje binnen en die heb ik nu opstaan. Klinkt lekker zeg! Mooie warme sound :)

Gert-Jan
31 augustus 2004, 22:33
Hey Conrad,

Ik heb 'song for Alex' kritisch beluisterd en kan in ieder geval concluderen dat je technisch erg goed bent. 8-) 8-) 8-)

Ik vind de compositie wat minder, ik mis een echte climax en kan niet erg lang geboeid blijven. De drums vind ik helemaal klote klinken, maar dat kan ook aan de opname liggen (het lijkt wel midi).

Verder zal ik het je nooit nadoen maar daar heb je ook weinig aan. :razz:

Ik ga nu de rest luisteren.

alhambra
31 augustus 2004, 22:34
Ik bestel er ff geen als je het niet erg vind.

Sorry tis vooral veel meer van hetzelfde.

Heb hier al dingen gehoord van anderen die geen cd hebben gemaakt en die wel ff vernieuwender en beter bezig zijn.

Wormaap
31 augustus 2004, 22:49
Laten we eerst even vooropstellen dat je technisch érg goed bent, props daarvoor.

Mijn kritiek is alleen dat ik't ergens niet eerlijk vind dat jij 'n EP uit kan geven, en mannen als Bosch of Boudewijn niet (correct me if I'm wrong) terwijl ik die _persoonlijk_ lekkerder vind spelen, sorry :P

Maar't blijft wel érg strak gespeeld :)

Negative K3 fan
31 augustus 2004, 23:04
ik heb song for alex even beluisterd, en hier volgen de kritische punten:
-je sound/tone is erg gaar en klinkt gewoon slecht imo, alsof de amp in een hele andere kamer staat, geen hoog, geen aanwezigheid, geen diepe bassen.
- drums klinken goedkoop en erg synth, vooral de snare is erg, erge 80s vibe
- creatief gezien is het weinig nieuws, net wat zon andere dude zegt, boudewijn, robert etc doen allemaal hetzelfde op een andere zo niet betere cd. Robert vd hanenberg komt binnenklort geloof ik ook met iets solo's uit, daar kijk ik wel naar uit

bottom line is dat ik het je nooit ooit zal nadoen ofzo.

c.hultermans
31 augustus 2004, 23:39
hoi allemaal,

ff t volgende hehe;

Deze EP is gewoon in eigen beheer uitgebracht en is in principe mijn eerste "serieuze" opname. Er zijn achteraf zeker altijd dingen die je beter had kunnen laten klinken, maar ik vond t zelf wel ok zo!!!

Verder ben ik zeker niet vernieuwend en hoef ik dat persoonlijk ook niet te zijn hoor!!!, alles is al een keerke gedaan, geloof ik ;)) en beter worden dan de meesters hier op t forum (robert, roy, boudewijn) is ook niet mijn streven..... Zij hebben nou eenmaal andere gitaarhelden dan ikke!!

kortom,

agge mar leut et.

Grtz,

Conrad

c.hultermans
31 augustus 2004, 23:39
hoi allemaal,

ff t volgende hehe;

Deze EP is gewoon in eigen beheer uitgebracht en is in principe mijn eerste "serieuze" opname. Er zijn achteraf zeker altijd dingen die je beter had kunnen laten klinken, maar ik vond t zelf wel ok zo!!!

Verder ben ik zeker niet vernieuwend en hoef ik dat persoonlijk ook niet te zijn hoor!!!, alles is al een keerke gedaan, geloof ik ;)) en beter worden dan de meesters hier op t forum (robert, roy, boudewijn) is ook niet mijn streven..... Zij hebben nou eenmaal andere gitaarhelden dan ikke!!

kortom,

agge mar leut et.

Grtz,

Conrad

Das Schaap
31 augustus 2004, 23:58
Zwaar respect voor de serieuze tijd stoppen in echt een cd maken, ik heb nog niet eens een serieus instrumentaal nummer af doordat ik echt gek wordt van EQ e.d.
Ik heb ook atm alleen maar songs for alex geluisterd, en tja, je pakte het wel meer aan als gewoon een solo spelen had ik het idee. Terwijl je dat niet echt verwacht van instrumentale muziek enzo, kan ook gewoon aan mij liggen hoor, alleen zo komt het dus bij mij over. Je speelt wel erg metal, maar das logisch gezien je bio. :lol: En dat is een pluspunt hoor :wink:
Ik ga zoiezo nog wel de andere nummers beluisteren, op zulk niveau zit er altijd wel iets in wat boeiend zal vinden. 8-)

Wormaap
1 september 2004, 00:09
Als'ie in eigen beheer is uitgegeven, juist props daarvoor, daar ben ik dus de mist in gegaan, sorry ;)

c.hultermans
1 september 2004, 13:06
m.u.v. van de digi drums ;), zijn de reacties op de cd zelf toch zeer positief. Misschien kunnen zij toch allemaal door de produktie heen luisteren of is t MP3tje gewoon van mindere kwaliteit!!!!!hehehehe

Enfin, de drums worden iig volgende keer beter aangepakt....


grtz,

Conrad

Stratman70
1 september 2004, 13:59
Hé Conrad,
Ik heb ook geluisterd naar Song For Alex en vind in de eerste plaats dat je een hele goede gitarist bent. Maar de compositie is wat te lang. Ik denk dat als je zoiets doet, dat er wat meer rustmomenten (tempowisselingen etc.) in zouden moeten. Ik weet niet wat het precies is, maar afwisseling zit er wel in, maar het beklijft niet ofzo. Verder vind ik dat de sound wel wat sprankelender had gemogen.

Robbert v.d. Hanenberg
1 september 2004, 15:26
Wel of geen goede compositie, deze jongen heeft wel TONE!!! 8-)

alhambra
1 september 2004, 21:59
Wel of geen goede compositie, deze jongen heeft wel TONE!!! 8-)

Hmm dan heb ik toch wat aan mijn oren. ik vind dat er juist van alles mist hoog laag weinig dynamiek. Techniek is er zat maar dat is het dan ook.
Heb hier thuis opnames gehoort die qua gitaar geluid beter waren en met zeer beperkte middelen. Het klinkt nogal allemaal als 1 tone.

En ik vind dat je er ook vooral mee door moet gaan laat dat voorop staan maar het kan beter veel beter.

c.hultermans
1 september 2004, 22:29
Wel of geen goede compositie, deze jongen heeft wel TONE!!! 8-)

Hmm dan heb ik toch wat aan mijn oren. ik vind dat er juist van alles mist hoog laag weinig dynamiek. Techniek is er zat maar dat is het dan ook.
Heb hier thuis opnames gehoort die qua gitaar geluid beter waren en met zeer beperkte middelen. Het klinkt nogal allemaal als 1 tone.

En ik vind dat je er ook vooral mee door moet gaan laat dat voorop staan maar het kan beter veel beter.

Ik denk dat Robbert toch iets anders bedoeld hoor!!! (vibratie/feel/tone) is wat hij bedoeld en niet de "everlasting" discussie over wat een mooi geluid is en wat niet......

Je kunt daar nu eenmaal niet over twisten, das een kwestie van smaak!!!

ps, ik heb ook totaal geen boodschap aan t feit dat mensen me gaan vertellen hoe ze t allemaal beter kunnen opnemen enz (ik heb immers deze opnamens zelf niet gemaakt)
Een oordeel over bv. de composities, techniek, spel, TONE, vibratie, feel etc. zijn dingen waar ik iig nog wat aan heb voor in de toekomst.

Negative K3 fan
1 september 2004, 23:08
je kunt ook werken aan de tooooon die zit in de apparatuur enzo hoor, natuurlijk wat er in de vingers zit is belangrijk, maar dan meot je natuurlijk ook zo goed mogelijk op de band komen en dat is IMO absoluut niet gelukt dus ik zou diegen die dit voor jou heeft opgenomen maar eerst eens wat billenkoek geven :)

c.hultermans
2 september 2004, 00:12
je kunt ook werken aan de tooooon die zit in de apparatuur enzo hoor, natuurlijk wat er in de vingers zit is belangrijk, maar dan meot je natuurlijk ook zo goed mogelijk op de band komen en dat is IMO absoluut niet gelukt dus ik zou diegen die dit voor jou heeft opgenomen maar eerst eens wat billenkoek geven :)

billenkoek met een GROTE PAN!!!!!!!! :-D

c.hultermans
2 september 2004, 00:12
je kunt ook werken aan de tooooon die zit in de apparatuur enzo hoor, natuurlijk wat er in de vingers zit is belangrijk, maar dan meot je natuurlijk ook zo goed mogelijk op de band komen en dat is IMO absoluut niet gelukt dus ik zou diegen die dit voor jou heeft opgenomen maar eerst eens wat billenkoek geven :)

billenkoek met een GROTE PAN!!!!!!!! :-D

alhambra
2 september 2004, 17:37
Wel of geen goede compositie, deze jongen heeft wel TONE!!! 8-)

Hmm dan heb ik toch wat aan mijn oren. ik vind dat er juist van alles mist hoog laag weinig dynamiek. Techniek is er zat maar dat is het dan ook.
Heb hier thuis opnames gehoort die qua gitaar geluid beter waren en met zeer beperkte middelen. Het klinkt nogal allemaal als 1 tone.

En ik vind dat je er ook vooral mee door moet gaan laat dat voorop staan maar het kan beter veel beter.

Ik denk dat Robbert toch iets anders bedoeld hoor!!! (vibratie/feel/tone) is wat hij bedoeld en niet de "everlasting" discussie over wat een mooi geluid is en wat niet......

Je kunt daar nu eenmaal niet over twisten, das een kwestie van smaak!!!

ps, ik heb ook totaal geen boodschap aan t feit dat mensen me gaan vertellen hoe ze t allemaal beter kunnen opnemen enz (ik heb immers deze opnamens zelf niet gemaakt)
Een oordeel over bv. de composities, techniek, spel, TONE, vibratie, feel etc. zijn dingen waar ik iig nog wat aan heb voor in de toekomst.


Goh bedankt dat je het uitlegt :roll: maar dat had ik zelf al door.

Tis wel leuk dat je steeeds zegt dat het je niet interesseerd wat anderen ervan vinden of wat beter kan. Maar volgens mij maak je niet een cd en een website zodat je lekker de hele dag met jouw muziek op de achtergrond je website kan bekijken dus het is wel degelijk van belang wat anderen vinden.
Nogmaals gewoon doorgaan maar doe wel wat met de kritiek anders zal je volgende cd niet anders klinken en dat is nooit goed voor een artiest.

c.hultermans
2 september 2004, 17:53
Wel of geen goede compositie, deze jongen heeft wel TONE!!! 8-)

Hmm dan heb ik toch wat aan mijn oren. ik vind dat er juist van alles mist hoog laag weinig dynamiek. Techniek is er zat maar dat is het dan ook.
Heb hier thuis opnames gehoort die qua gitaar geluid beter waren en met zeer beperkte middelen. Het klinkt nogal allemaal als 1 tone.

En ik vind dat je er ook vooral mee door moet gaan laat dat voorop staan maar het kan beter veel beter.

Ik denk dat Robbert toch iets anders bedoeld hoor!!! (vibratie/feel/tone) is wat hij bedoeld en niet de "everlasting" discussie over wat een mooi geluid is en wat niet......

Je kunt daar nu eenmaal niet over twisten, das een kwestie van smaak!!!

ps, ik heb ook totaal geen boodschap aan t feit dat mensen me gaan vertellen hoe ze t allemaal beter kunnen opnemen enz (ik heb immers deze opnamens zelf niet gemaakt)
Een oordeel over bv. de composities, techniek, spel, TONE, vibratie, feel etc. zijn dingen waar ik iig nog wat aan heb voor in de toekomst.


Goh bedankt dat je het uitlegt :roll: maar dat had ik zelf al door.

Tis wel leuk dat je steeeds zegt dat het je niet interesseerd wat anderen ervan vinden of wat beter kan. Maar volgens mij maak je niet een cd en een website zodat je lekker de hele dag met jouw muziek op de achtergrond je website kan bekijken dus het is wel degelijk van belang wat anderen vinden.
Nogmaals gewoon doorgaan maar doe wel wat met de kritiek anders zal je volgende cd niet anders klinken en dat is nooit goed voor een artiest.

ok dan!!! :)

dat wordt ff goed sparen dan voor de Wisseloord studio's of ik neem de volgende tracks bij jou op ok?? :wink:

Bosch
14 september 2004, 20:57
Song for Alex is een mooie song. 8) Gitaargeluid is me wel iets te wollig. Ik wil hem nog wel eens weer horen met een iets drogere mix.

De twee hoofdthema's zijn lekker. De tweestemmige stukken passen goed maar vind ik iets minder spannend.

Als ik dit zo hoor, krijg ik wel bijna zin om ook een keer een echt nr te maken ipv al die jams :P

Rgrdz,

Wouter

FrankS
14 september 2004, 21:21
Ik kende 9/11 en Summer... al van z'n site, ik vind de cd nogmaals heel gaaf!!! Jammer alleen dat er zoveel eigenwijs gezeik voorkomt op dit forum. (hoop niet dat ik iets uitlok btw :o ).
Maar Connie is iig wel één van de dudes die mij ook inspireert tot het maken van eigen instrumentale muziek en ik moet zeggen dat ik daar erg blij mee ben!!
En ieder heeft z'n eigen geluid (tuurlijk is opbouwende kritiek goed trouwens!!) en eigen muziek, en iedereen uit z'n gevoel daar mee, en Conrad absoluut ook! En dat hoor je echt terug vind ik. Conmuis, ga zo door man!!! Echt cool! :-D

c.hultermans
15 september 2004, 12:59
Ik kende 9/11 en Summer... al van z'n site, ik vind de cd nogmaals heel gaaf!!! Jammer alleen dat er zoveel eigenwijs gezeik voorkomt op dit forum. (hoop niet dat ik iets uitlok btw :o ).
Maar Connie is iig wel één van de dudes die mij ook inspireert tot het maken van eigen instrumentale muziek en ik moet zeggen dat ik daar erg blij mee ben!!
En ieder heeft z'n eigen geluid (tuurlijk is opbouwende kritiek goed trouwens!!) en eigen muziek, en iedereen uit z'n gevoel daar mee, en Conrad absoluut ook! En dat hoor je echt terug vind ik. Conmuis, ga zo door man!!! Echt cool! :-D

Thks dude!!! :P

Enfin, je kunt pas oordelen als je de cd zelf hebt gehoord, denk ik....

ff reclame :-D De cd kost maar 5 euro (das incl. verzendkosten), met bijna 25 min. aan luisterplezier!!!!! Einde reclame :wink:

c.hultermans
15 september 2004, 13:02
Ik kende 9/11 en Summer... al van z'n site, ik vind de cd nogmaals heel gaaf!!! Jammer alleen dat er zoveel eigenwijs gezeik voorkomt op dit forum. (hoop niet dat ik iets uitlok btw :o ).
Maar Connie is iig wel één van de dudes die mij ook inspireert tot het maken van eigen instrumentale muziek en ik moet zeggen dat ik daar erg blij mee ben!!
En ieder heeft z'n eigen geluid (tuurlijk is opbouwende kritiek goed trouwens!!) en eigen muziek, en iedereen uit z'n gevoel daar mee, en Conrad absoluut ook! En dat hoor je echt terug vind ik. Conmuis, ga zo door man!!! Echt cool! :-D

Thks dude!!!

Enfin, je kunt pas oordelen als je de cd zelf hebt gehoord, denk ik...

ff reclame :D De cd kost maar 5 euro (das incl.verzendkosten), met bijna 25 min. luisterplezier!!!!!! einde reclame :wink:

segers
16 september 2004, 09:38
Ja daar heb je gelijk in. Ik bestel er bij deze een. Ben wel benieuwd naar je muziek. 8-)

c.hultermans
30 januari 2005, 19:17
Hee das lang geleden!!!

Leuk om weer eens ff de reacties te lezen over de NEVERENDING STORY over wat goed/ slecht of beter geproduceerd had moeten worden!!!! :wink: hehe

Ik heb wat reviews van de EP op m'n site gezet......

Veel leesplezier!!

Grtz,

Conrad

Gert-Jan
31 januari 2005, 07:34
Hee das lang geleden!!!

Leuk om weer eens ff de reacties te lezen over de NEVERENDING STORY over wat goed/ slecht of beter geproduceerd had moeten worden!!!! :wink: hehe

Ik heb wat reviews van de EP op m'n site gezet......

Veel leesplezier!!

Grtz,

Conrad

Ouwe koeien :-D :-D

c.hultermans
1 februari 2005, 12:46
Hee das lang geleden!!!

Leuk om weer eens ff de reacties te lezen over de NEVERENDING STORY over wat goed/ slecht of beter geproduceerd had moeten worden!!!! :wink: hehe

Ik heb wat reviews van de EP op m'n site gezet......

Veel leesplezier!!

Grtz,

Conrad

Ouwe koeien :-D :-D

:x :wink: hehe, de topic is een bejaarde koe, maar de reviews heb ik nog maar kort geleden ontvangen, vandaar!!!!! :D :wink:

Robin Dorland
1 februari 2005, 14:46
Hey hultermans, ik heb altijd respect voor mensen die hun dromen proberen waar te maken en een eigen cd is natuurlijk wat elke zichzelf respecterende gitarist wel zou willen realiseren.

Misschien wil je wat vraagjes beantwoorden, zoals:
Je hebt het dus in eigen beheer gedaan... Hebje ook je eigen label opgezet of hoeft dat niet in zo'n geval? Hoe heb je 't verder aangepakt? Alles thuis gedaan wat opnames betreft? Waar heb je de cd's laten persen? Hoeveel geld was je kwijt in totaal?

c.hultermans
1 februari 2005, 18:48
Robin, U heeft mail!!!!! :)

RS-Rik
1 februari 2005, 18:57
Die eerste solo in Song for Alex wordt een beetje langdradig, iets meer afwisseling had misschien gemogen.

De sound is wel een beetje dof en begint een beetje te vervelen, misschien iets agressievers of iets warmers.