PDA

View Full Version : vette leadsound



sander666
20 augustus 2004, 11:49
Wij spelen met ons bandje voornamelijk muziek waar ik met m'n fender twin reverb en met m'n ts-9 goed mee vooruit kan alleen nu hebben we een paar nummers waar solo's in zitten waar ik een vette lead sound voor nodig heb (denk aan slash, kirk hammett).
nu is het aanbod in die dingen zo groot en mijn kennis zo klein.
dat ik m'n god niet weet waar ik moet zoeken.
het hoeft niet puur een distortion pedaal of zoiets te zijn mag ook best overdrive en zo op zitten.
als het maar niet veel duurder gaat worden als €100,-
en de combinatie fender tr en het eff bakkie moet goed zijn
en hij moet een goeie bypass hebben
o ja en ik bespeel een fender usa strat

BVD

Mitch
20 augustus 2004, 15:39
Slah-in-a-box = Ibanez Tube King. Tweedehands te scoren voor onder de 100E.

BartL
20 augustus 2004, 16:06
Of een H&K Tubefactor :) Zit (ook) een buisje in. PM me :wink:

Speeddemon
20 augustus 2004, 18:58
Ik kan je die Tubefactor van harte aanraden! (Ben er zelf al 1,5 jaar erg tevreden mee). En zeker voor die prijs die Bart vraagt.

En als ik me niet vergis, valt een Fender Twin Reverb ook onder de versterkers, waar een TF WEL goed mee samenwerkt. Ze schijnen minder te zijn ism een Mesa amp.

Anyway, maximale gain wat je eruit haalt zit in de hoek Judas Priest/Slash/Iron Maiden, en je kan 'm nog verder knijpen door er een boost of compressor o.i.d. VOOR te zetten.

Mitch
20 augustus 2004, 19:23
Of een H&K Tubefactor :) Zit (ook) een buisje in. PM me :wink:

We hebben een nieuwe sash :D

De vraag was trouwens tot 100E ?

Speeddemon
20 augustus 2004, 19:56
De vraag was trouwens tot 100E ?
Hmm, voor een eurootje of 25 meer een MEGA sound, of dan maar een Boss bakkie van 100 of minder?
Jij mag kiezen.

Trouwens, is zo'n Tube King dan WEL voor minder dan 100 euro te vinden? (in nieuwstaat, met doos en handleiding. :razz: )

BartL
20 augustus 2004, 21:17
Als hij goed zoekt misschien...hehe. Mjah, stel ik blijf zitten met die H&K, dat is ook geen ramp hoor :-D :-D


We hebben een nieuwe sash :D
Yes you have :oops: :-D

Alhoewel, ik vind het gewoon leuk om veel zooi uit te proberen en te kopen (en weer verkopen). Dat is goed voor mijn GAS-aanvallen :) en je leert veel meer op het gebied van stompboxjes.

Mitch
21 augustus 2004, 10:57
[Trouwens, is zo'n Tube King dan WEL voor minder dan 100 euro te vinden? (in nieuwstaat, met doos en handleiding. :razz: )

Niet iedereen geilt op een stukje karton en een stukje papier.

Dirk_Hendrik
21 augustus 2004, 11:11
Hmm Michel,
Ik vind een TK999 voor <100 Euro een hele opgaaf.

BartL
21 augustus 2004, 11:46
[Trouwens, is zo'n Tube King dan WEL voor minder dan 100 <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=euro&v=56">euro</a> te vinden? (in nieuwstaat, met doos en handleiding. :razz: )

Niet iedereen geilt op een stukje karton en een stukje papier.
Juist. Boeit me ook niet als dat erbij zit eigenlijk. Is alleen makkelijk bij verzenden als de originele doos erom zit.

Antal
21 augustus 2004, 12:10
Als hij echt zo goed is, waarom doe je hem dan weg bart? Heb helaas m'n geld net al uitgegeven aan een Keeley comp, anders had ik hem misschien wel van je willen hebben.

BartL
21 augustus 2004, 12:27
Antwoord op een PM van Remco:

...dat ben ik ook zeker! Vind het nogsteeds een goed pedaal.
Volgende week krijg ik echter mijn nieuwe versterker (met 3 kanalen) en heb ik de veelzijdigheid niet meer nodig en daar heb ik wel genoeg aan. Ik kan natuurlijk ook nog met de volume pot spelen, dat maakt ook weer een hoop mogelijk

Dus ik heb hem eigenlijk niet echt nodig, daarom doe ik hem weer weg. Dat doe ik trouwens (bijna) altijd met pedalen; gewoon wat kopen, beetje mee spelen...en dan (meestal) weer wegdoen.

Zo...daarom dus. :)

Antal
21 augustus 2004, 12:57
Krijg spontaan gas.......

Mitch
21 augustus 2004, 13:29
Hmm Michel,
Ik vind een TK999 voor <100 Euro een hele opgaaf.

Ik denk teveel in dollars waarschijnlijk :D
Op ebay.com zie ik ze regelmatig schappelijk weggaan, maar Europa is inderdaad iets duurder. Moet zeggen dat het vooral de laatste tijd is dat ze weer omhoog zijn gegaan, tijdje terug zag ik ze nog wel gaan voor rond de 80E.

But anyway: we gaan met z'n allen teveel off-topic, effecten-mierenneukers dat we zijn :oops:

BartL
21 augustus 2004, 13:54
But anyway: we gaan met z'n allen teveel off-topic, effecten-mierenneukers dat we zijn :oops:
Leuk hè? :-D


Krijg spontaan gas.......
PM me...dan bespreken we de afhandeling :-D

Antal
21 augustus 2004, 15:17
Krijg spontaan gas.......
PM me...dan bespreken we de afhandeling :-D

Als je hem nou voor een erg leuke prijs weg doet :wink: