PDA

View Full Version : Koch, brunetti of toch wat anders



R. Flagg
20 augustus 2004, 11:17
test

R. Flagg
20 augustus 2004, 11:18
Gisteren ben ik naar Feedback geweest met het doel om een nieuwe amp te kopen. Van te voren had ik een kort lijstje gemaakt met een aantal amps die ik graag wilde proberen.

Koch twintone en studiotone,
De twintone heb ik niet geprobeerd, hij stond er wel maar ik was erg onder de indruk van de studiotone en had een beetje het idee dat kwa eigenschappen hij ergens in de buurt van de studiotone zou zitten.
De clean van de studiotone vond ik erg mooi, alleen ik kreeg er niet echt een mooie overdrive sound uit (waarschijnlijk ligt dit aan mezelf en moet ik die amp gewoon wat beter leren kennen) Een ander voordeel van deze amp was de 2,5 kanalen wat toch wel wat extra functionaliteit geeft. Een nadeel vond ik de prijs, er zit een hoop mogelijkheden op maar die ik waarschijnlijk niet al te veel zal gebruiken.

Brunetti Marenello,
Dit was een erg leuke amp, een lekkere overdrive en een clean die redelijk was maar het niet haalt bij die van de studiotone. Toch vond ik deze amp ook een serieuze kandidaat om mee naar huis te mogen, voordeel was de prijs, nadeel was het missen van de reverb.

Engl Thunder,
Heel even geprobeerd maar waarschijnlijk niet lang genoeg om er echt een goed oordeel over te vellen.

Goed ik zat dus nogal op een tight schedule gisteren ik was eigenlijk van plan om volgende week uitgebreid te gaan testen maar gisteren had ik even de tijd om wat te proberen. Op dit moment loop ik ontzettend te twijfelen tussen de Marenello en de studiotone, maar volgende week ga ik terug en dan neem ik me gitaar mee om wat te testen. Op het lijstje staat dan ook de Brunetti mc5 en de twintone en misschien de Engl thunder, maar misschien hebben jullie nog wat suggesties wat ik kan proberen. En ja ik ben al op zoek geweest naar de cornford harlequin, maar dat ding is in Nederland volgens mij niet te krijgen.

Goed nu het normale riedeltje.

Wat speel ik Blues, Rock, Blues Rock en soms wat high gain stuff.
Wat heb ik, een prs custom en een strat
Hoeveel heb ik, rond de 1200 euro
Wat zoek ik, een lage wattage buizen amp zo rond de 30 watt (mag ook een onsje meer zijn).

Ik hoop dat jullie wat leuke suggesties hebben, alvast bedankt in ieder geval.

bluegate
20 augustus 2004, 11:55
Misschien ook nog even een ValveTech proberen.
Zijn rond de 1200 in combo en 1100 in top versie.

Hoorde van Van de Haar dat dit echt goede versterkers zijn voor het geld.
Had ze helaas niet meer op voorraad, maar binnenkort weer wel.

http://www.valvetechamps.com

BLOK182
20 augustus 2004, 12:18
Misschien Engl Screamer ook ff proberen? Wat uitgebreider als de Thunder.

R. Flagg
20 augustus 2004, 12:33
Ja valvetech heb ik inderdaad ook naar lopen kijken leek me helemaal ideaal ik kon alleen geen dealer in Nederland vinden wil namelijk eerst even testen.

Ik heb in Duitsland wel een gave zaak gezien een soort v.d Haar maar dan in duitsland doet volgens mij ook aardig wat zaken met v.d Haar.
www.realguitars.de

Misschien neem ik deze ook wel mee in mijn zoektocht als ze in NL te testen zijn

Akira
20 augustus 2004, 12:41
Geen idee of het een nuttige opmerking is hoor, maar als ik duitsland en eric v/d haar in 1 zin hoor dan gaat ergens een vaag lichtje branden bij mij.
Namelijk, wat brunetti betreft iig, duitsland is belachelijk duur wat dat betreft.
vdhaar is brunetti importeur in nederland, en een xl revo kost in nederland 1800 euro, in duitsland (bij MP iig) 2390 euro.

bluegate
20 augustus 2004, 13:03
Je kunt Erik mailen en vragen welke winkel ze verkoopt.
Hij is importeur van ValveTech en volgens mij kun je ook bij
hem testen als je interesse hebt en er geen dealer in de buurt zit.

marc_o
20 augustus 2004, 13:32
Als het goed is staat er bij Feedback Rotterdam ook nog een Rivera R30 voor weinig, ook het proberen waard denk ik.
Studiotone is ook een favoriet van mij, je moet de gain helemaal opedraaien en dan hier en daar wat regelen met de volumeknop van je gitaar, dat gaat prima.
Je budget laat in ieder geval ook een Engl screamer toe, en dat is best een leuke versterker, die oo nog een goed volume heeft.
Je komt er vast wel uit.

Baker
20 augustus 2004, 16:20
Koch twintone en studiotone, alleen ik kreeg er niet echt een mooie overdrive sound uit.


Ik denk dat je gewoon naar een andere winkel moet gaan waar ze de twintone WEL hebben. Als ik kijk naar wat voor muziek speel, dan is een twintone echt ideaal. Bovendien is de twintone ook een mooi handzame versterker!

Anders Destium
20 augustus 2004, 17:07
Groot voordeel van de Twintone is dat je er op kunt spelen op 25W (ingebouwde attenuator). Ik moet zeggen dat hij in combi met een PRS custom erg goed klinkt, net te weinig ballen voor zware metal maar hardrock is geen probleem :) Het clean is echt super!